Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

????? TURBO NA KARBURÁTOR ??????
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4984
Stránka 1 z 2

Autor:  SULTAN [ 26.5.07, 09:36 ]
Předmět příspěvku:  ????? TURBO NA KARBURÁTOR ??????

Nedávno som dostal šialený nápad namontovať turbo alebo skôr podobné zariadenie, ktoré by hnalo vzduch do sania (mam nejake modelárske turbodmychadla na elektromotr so statickým tahom okolo 0,2kg a viac, atp...) na JAWU 21 PIONIER...no pred tym ako to chcem vyskúšať by som sa VAS vsetkych chcel spytat ci je to vôbec realne a ako postuupovat aby som neznicil hned motor...napr. ci je nutné meniť predstih, aký by bol ideály plniaci tlak, bohatosť zmesy atd...
za odpovede vopred ďakujem

Autor:  CROWACK [ 26.5.07, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: ????? TURBO NA KARBURÁTOR ??????

SULTAN píše:
Nedávno som dostal šialený nápad namontovať turbo alebo skôr podobné zariadenie, ktoré by hnalo vzduch do sania (mam nejake modelárske turbodmychadla na elektromotr so statickým tahom okolo 0,2kg a viac, atp...) na JAWU 21 PIONIER...no pred tym ako to chcem vyskúšať by som sa VAS vsetkych chcel spytat ci je to vôbec realne a ako postuupovat aby som neznicil hned motor...napr. ci je nutné meniť predstih, aký by bol ideály plniaci tlak, bohatosť zmesy atd...
za odpovede vopred ďakujem

si kup dvěapůlu...za ty problémy ti to nestojí...

Autor:  Martin 007 [ 26.5.07, 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

Moje řeč...taky sem řádil za mlada na Mustangu a snažil se z něj vymlátit co nejvíc...pak sem se na to vysr...

A časem přišla Jáááááwa 250 kejvačka...převařil sem ji rám ( zvednul ) dal dpoředu 19" kolo, do zádu 18" oboje s drapákama, odstrojil, dal menší řetěžový kolečko k motoru, ke kolu o dost větší rozetu...na zakázku dlouhej řetěž...GO motoru.

A hele...není problém ji zvednou na zadní a trhá zvětralej asfalt... :D :D :D

Jen tak dál...i když fichtla s turbem sem ještě neviděl...

Autor:  CROWACK [ 26.5.07, 13:31 ]
Předmět příspěvku:  lidi lidi...

:lol: :lol: :lol: http://www.nosfromboss.wz.cz/ :lol: :lol: :lol: použij přeplňování rajským plynem :lol: :lol: :lol:

Autor:  slovacek.milos [ 26.5.07, 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

v karburáto potřebuješ podtlak a ne přeplak, jako nípad je to dobrý ale pojede ti to jak tank bez motoru miloš

Autor:  SULTAN [ 26.5.07, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  nazdar crowack

pozrel som si Tvoju stranku...dost dobree to mas vymyslene akurat neviem ci si menil aj predstih alebo si nechal vsetko povodne...takisto ma zaujima kolko bombiciek mozes dat do tej nadobky tlakovej, dalej co ja viem pod akym tlakom vhanas nitro do karburatora, ci musim menit bohatost zmesy...
dik za odpoved

Autor:  SULTAN [ 26.5.07, 14:47 ]
Předmět příspěvku:  pre: slovacek.milos

zdravim dik za radu akurat ma zaujima ako by sa to dalo riesit ak vobec riesenie je....

Autor:  CROWACK [ 26.5.07, 18:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: nazdar crowack

SULTAN píše:
pozrel som si Tvoju stranku...dost dobree to mas vymyslene akurat neviem ci si menil aj predstih alebo si nechal vsetko povodne...takisto ma zaujima kolko bombiciek mozes dat do tej nadobky tlakovej, dalej co ja viem pod akym tlakom vhanas nitro do karburatora, ci musim menit bohatost zmesy...
dik za odpoved

proboha to nejsou moje stránky :shock:

Autor:  Radic [ 26.5.07, 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

kdyz uz preplnovani na karburator tak se to asi nedela turbem ale spis kompresorem...viz Mustangy z let davno minulych....ale na ten stroj co pises je to zbytecne...i tak to pojede napytel

Autor:  Jarda S. [ 26.5.07, 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

na tenhle stroj to nemá cenu :roll:

Autor:  Peter50kw [ 26.5.07, 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Aj keby to turbo turbovalo, odhadujem, ze ti akurat viac zmesi uleti vyfukom. Ladit dvojtakty nieje sranda ale veda. A ked aj nadupes pincka, to ci ma 3 alebo 4 kobyly asi nebude rozhodujuce. Radsej si kup nieco vykonnejsie ak tuzis po vykone. Pionier, to je o niecom inom.

Autor:  Jarda S. [ 26.5.07, 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

vzato z jiného fóra :

Před mnoha lety jsem upravoval motor pionýra.V knihovně jsem si půjčil zdarma knihy o úpravách motorů,sehnal jsem si řez válce silniční 50 ky/jezdila přes 200 km/h. a dal jsem se do práce.Odstranil jsem původní litinovou vložku,a vyrobil novou.Z důvodu toho,že jsem potřeboval dostat co nejvíce směsi nad píst-je nutné udělat co nejvíce přepouštěcích kanálů.originál pionýr měl dva,já se dostal na pět,přičemž pátý procházel asi 6 mm od vrchní hrany pístu a tedy plnil skrz píst.Píst jsem získal od výrobce pístů-pouze odlitek a to z důvodu,že jsem zhotovil pouze jeden pístní kroužek tvaru L-dle motoru kreidler.tedy původní tři kroužky neumožňovaly pátý kanál a L kroužek vyrobený z pérové oceli je směle nahradil a zajistil větší kompresy.Při tlaku na kroužek z vrchu se tento tlakem utěsní k vložce a lépe těsní.Vyleštění a odstranění všech zákoutí a přestřiků,které neumožní hladký a rychlý průchod směsi je samozřejmostí-i slícování sacího a výfukového kanálu s karburátorem a výfukem.Dále se dočtete,že délka sacího hrda mění charakteristiku motoru.Delší hrdlo -motor jde od spodu ,kratší -lépe točí.Samostatnou kategorii je výfuk u dvoutaktu.Jistě víte,že dvoutakt potřebuje pro svůj chod laděný výfuk,první kužel je táhlý a druhý strmý,musí zabezpečit vrácení části spalin.S tímto se dá vcelku laborovat zkracováním vzdálenosti obou kuželů,velikostí trubky koncovky,ale i utlumením.Nedávno si jeden klučina koupil minibajka od "Neumim česky" a vůbec to nejelo a pouze to řvalo.Když jsem to rozebral,zjistil jsem,že výfuková trubka pouze prochází tlumičem,ale ten je pouze jako atrapa.Zřejmě okopírovaly Blatu,ale nevěděly,k čemu to je.Trubku jsem rozvrtal dokola,trubku jsem na konci ucpal,spaliny musejí do koncovky,tam jsem nacpal drátěnku a do zadní stěny jsem udělal otvory pro spaliny.Teď to jede super,mnohem líp se to vytáčí a hlavně to neřve a jede.Abych dopsal o tom pionýru,tak ten motor jezdil v motokáře,na závodech v České lípě jsem při tréninku proháněl 125 motokáry,já si navšiml,že pro nás padesátky už trénink skončil..Opravdu to fungovalo.

Autor:  SULTAN [ 26.5.07, 23:09 ]
Předmět příspěvku:  pre: Peter50kw

noo a keby som zohnal nejaky 4-takt bol by som asi uspesnejsi ako pri 2-takte, ze?

Autor:  Radic [ 27.5.07, 00:23 ]
Předmět příspěvku: 

fechtl 4 takt? Jestli to sezenes tak se o tebe muzea poperou :D

Autor:  Martin 007 [ 27.5.07, 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové přece Jawa NEW Pionír...vy nekoukáte na reklamu SAZKY ???

50 ccm čtyřtkakt... :D ale pořád 3,5 koníku v nesmyslnejch otáčkách - pořád vysokootáčkovej motooooooooooor

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/