Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

chlazení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5000
Stránka 1 z 2

Autor:  dilada [ 27.5.07, 19:59 ]
Předmět příspěvku:  chlazení

chci se jen zeptat, jestli je normální u feldy 1.3, když ventilátor běží ještě tak 10 min po vypnutí motoru....

Autor:  slovacek.milos [ 27.5.07, 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: chlazení

dilada píše:
chci se jen zeptat, jestli je normální u feldy 1.3, když ventilátor běží ještě tak 10 min po vypnutí motoru....


asi ne dej nový spínač co je na chladiči miloš

Autor:  dilada [ 27.5.07, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

spínač je pět dní novej...tak nevim

Autor:  slovacek.milos [ 27.5.07, 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

dilada píše:
spínač je pět dní novej...tak nevim


jedině ho promměřit ve vodě s multimetrem a teploměrem, zda spínací teplota odpovídá miloš

Autor:  dilada [ 27.5.07, 20:19 ]
Předmět příspěvku: 

ok, díky

Autor:  Peter50kw [ 27.5.07, 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

10 sa mi zda vela ale 2 az 3 minuty v poho. Ak si vymenil spinac a robi to rovnako, tak to asi bude OK.

Autor:  Kristensen [ 27.5.07, 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Mě na R19 běží po vypnutí cca 1 minutu ale za další minutu se klidně pustí znova a pak už ne, je tam od výroby čerpadlo s časovým relé, když vypnu klíček spustí se na 15min el čerpadlo na vodu který táhne vodu přímo z hlavy do chladiče, jednou jsem to zkoušel měřit a když ho odpojím tak po vypnutí klíčku stoupne teplota hlavy až o 20 stupňů!!!!!!! Proto asi francouzi dodali čerpadlo po vypnutí motoru.

Autor:  Kikan [ 27.5.07, 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Mě na R19 běží po vypnutí cca 1 minutu ale za další minutu se klidně pustí znova a pak už ne, je tam od výroby čerpadlo s časovým relé, když vypnu klíček spustí se na 15min el čerpadlo na vodu který táhne vodu přímo z hlavy do chladiče, jednou jsem to zkoušel měřit a když ho odpojím tak po vypnutí klíčku stoupne teplota hlavy až o 20 stupňů!!!!!!! Proto asi francouzi dodali čerpadlo po vypnutí motoru.

To je užitečná věc. Kolikrát jsem si říkal, co si o mě motor myslí, když ventilátor běží a já vypnu zapalování - větrák vypne a teplota na motoru roste :?

Autor:  michalkatka [ 28.5.07, 09:08 ]
Předmět příspěvku: 

tých 10min je prirodzených, keď vypneš motor voda prestane cirkulovať a čidlo sa ochladzuje prirozdene bez cirkulácie vody, napr na mojom fave je to zapojené tak že ventilátor je napájaný s okruhu zapaľovania, čiže ak vypnem motor pri bežiacom ventilátore tak sa vypne aj ten... a nevadí mi to, aj tak keď do 5min znova štratujem voda teplota je trocha vyžšia, ale nie v červenom a rýchlo klesne....

Autor:  slovacek.milos [ 28.5.07, 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

normální to není, mám tu feldu chladič stáří pět měsíců, nová chl.kapalina, nový termospinač, nový termostat, ten co nepraská, dojedu ventilátor běží čtyři minuty, za pět měnut jsem nastartoval a vyjel z garáže ventilátor běžel čtyři minuty, pořád si na to zedníci stěžují, že to nikomu nedělá, tak nevím co jim mám ještě vyměnit, je to pořád stejné příště jim nabídnu asi jiné auto miloš

Autor:  dilada [ 28.5.07, 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(

Autor:  michalkatka [ 28.5.07, 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

dilada píše:
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...

Autor:  Kristensen [ 28.5.07, 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
dilada píše:
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...


to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.

Autor:  michalkatka [ 28.5.07, 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.


ja to tak mám origo z fabriky a nemám s tým žiaden prolém, keď vypnem motor trocha teplota stúpne, max tak o 2mm...
a keď to máš z trvalého napájania stejne po vypnutí motora voda necirkuluje a chladí sa iba ten kruh ktorý zasahuje ventilátor a čidlo je aj tak mimo toho.... a keď sa ti náhodou zasekne tak vybije baterku...

Autor:  Šemik [ 29.5.07, 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
michalkatka píše:
dilada píše:
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...


to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.


Proč myslíš že je to špatný? Já to Rapidovi taky tak zapojil (přes relé) aby ten větrák mohl foukat jen při klíčku :wink: Myslím, že když se s autem přijede s běžícím ventilátorem a vypne se motor, tak že už je zbytečné aby se nadále ochlazovala voda v chladiči, ne? Či je v tom nějaké jiné hledisko??

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/