Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

maximální otáčky a rychlost u škody 105L
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5039
Stránka 1 z 4

Autor:  scorpik [ 30.5.07, 11:45 ]
Předmět příspěvku:  maximální otáčky a rychlost u škody 105L

Je normální, aby moje škoda 105L jela 145km/h a šla vytočit do 5300 otáček? mám totiž pochybnosti jestli tam mám skutečně motor ze 105. Auto jsem kupoval jako 120 LS, ale podle kódu, který je v předním kufru je to 105. Dá se ještě nějak jinak poznat co je to za motor?

Autor:  Šemik [ 30.5.07, 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ta rychlost může být chyba tachometru. Motor s klasickým zapalováním by měl teoreticky jít vytočit až do 6000 ot/min :wink:

A co je v tom za motor?

Číslo motoru (na přírubě u vodní pumpy) je ve tvaru : XXXXXX/Y. Čísla X jsou pouze sériová, důležíté je číslo za lomítkem, zde psané jako Y.
XXXXXX/1 - Š105
XXXXXX/2 - Š120L
XXXXXX/9 - Š120LS
XXXXXX/7 - Š 130

Pak to můžeš poznat taky podle barvy nálitku slepice na hlavě válců mezi svíčkami
Černá slepice - Š105
Žlutá slepice - Š120
Zelená slepice - Š120LS
Hnědá slepice - Š130

Stačí :?: :wink:

Autor:  Martin91 [ 30.5.07, 14:22 ]
Předmět příspěvku:  .....

tak mas motor 120LS ten nejvic vytahl 150km/h kdyz byl novej zkousel jsi z toho vytahnout vic??

Autor:  Kachnis [ 30.5.07, 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: .....

Kalista píše:
tak mas motor 120LS ten nejvic vytahl 150km/h kdyz byl novej zkousel jsi z toho vytahnout vic??


to jako poznas z rychlosti kterou uved??? a jakej motor mam ja ?? : 170km/h, 6200 ot / 4kvalt :lol:

Autor:  Martin [ 30.5.07, 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak po složitém výpočtu několika diferenciálních rovnic za použití transformace :lol: jsem došel k těmto závěrům:

- motor 120LS
- nejspíše nová hlava a snad i ventily
- vačku bych tipoval na nějakou z Felicie
- hlava snížená zhruba o 0,55mm
- slícované sací potrubí
- výkon na kolech asi 50,5kW

Napiš, jak moc jsem se netrefil :lol:

Autor:  Kachnis [ 30.5.07, 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Napiš, jak moc jsem se netrefil :lol:[/quote]

chlape, ses sakera dobrej... neumis jeste plosny a trojny integraly??? ze bys mi je vysvetlil a ja bych konecne dostudoval :)

Autor:  Martin [ 30.5.07, 14:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tak s tím ti bohužel nepomohu.

Autor:  ventYl [ 30.5.07, 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: maximální otáčky a rychlost u škody 105L

scorpik píše:
Je normální, aby moje škoda 105L jela 145km/h a šla vytočit do 5300 otáček? mám totiž pochybnosti jestli tam mám skutečně motor ze 105. Auto jsem kupoval jako 120 LS, ale podle kódu, který je v předním kufru je to 105. Dá se ještě nějak jinak poznat co je to za motor?


5300 ot. je na dobre spravenom (rozumej zgeneralkovanom a dobre nastavenom) motore 105L dosiahnutelnych aj na 4. prevodovom stupni, ale maximalne po rovine. Ale osobne by som povedal, ze pri tom da maximalne nejakych 130 - 135 tachometrovych, co ale stale moze znamenat, ze mas vytahane vratne pero na tachometri a ukazuje viac, ako by mal. (bezne je to tak, ze pri tachometrovych 130 to ide cca tych 120), cize pri tvojich 145 by si mohol ist tak cca 130, co je konstrukcna rychlost 105L, takze by ju to aj v realnych podmienkach mohlo dosiahnut ;)

Autor:  bany.xf.cz [ 31.5.07, 06:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: maximální otáčky a rychlost u škody 105L

scorpik píše:
Je normální, aby moje škoda 105L jela 145km/h a šla vytočit do 5300 otáček? mám totiž pochybnosti jestli tam mám skutečně motor ze 105. Auto jsem kupoval jako 120 LS, ale podle kódu, který je v předním kufru je to 105. Dá se ještě nějak jinak poznat co je to za motor?


My jsme z kopce se 105kou 4q vytáhli na 150 km/h. Teda aspoň nám to řikal tachometr. A bylo tam nějakejch 5500 ot/min.
Mám fotku na které je ale už jenom 145 km/h.

Autor:  Peter50kw [ 31.5.07, 07:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ked mas na tachu 150, ides realne asi 135. Tak to plati pre stare skodovecky. Niektore zvlast podarene kusy su este optimistickejsie.

Autor:  Kachnis [ 31.5.07, 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

spis je lepsi se orientovat podle otackomeru... je presnejsi..me na kdyz ukazuje 4000ot, tak mam ve skutecnosti 3940 (zkouseno na emisich). a jinak max. rychlosti sou podle otacek max.vykonu. 105ka ma max.vykon ve 4800,odpovida 130km/h, 120ka v 5000 ot,odpovida 140km/h a LSky v 5200 ot, odpovida 150 km/h

Autor:  ventYl [ 31.5.07, 15:53 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
spis je lepsi se orientovat podle otackomeru... je presnejsi..me na kdyz ukazuje 4000ot, tak mam ve skutecnosti 3940 (zkouseno na emisich). a jinak max. rychlosti sou podle otacek max.vykonu. 105ka ma max.vykon ve 4800,odpovida 130km/h, 120ka v 5000 ot,odpovida 140km/h a LSky v 5200 ot, odpovida 150 km/h


to by som hned 2x netvrdil, ze je presnejsi. do skodoviek sa pocas vyroby montovalo niekolko otackomerov (jednak klasicke PAL, ale ako nahradne a zrejme do GL vybavy jeden cas aj seriovo MERA LUMEL), su to elektricke obvody, ktore podliehaju rozladovaniu v priebehu casu (neverim, ze su tam nejako echt kvalitne kondenzatory atd.) a navyse vcelku dost zalezi aj od pouziteho kabla od cievky k meraku a na stave zapalovacej sustavy...

Autor:  ferrari [ 31.5.07, 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
spis je lepsi se orientovat podle otackomeru... je presnejsi..me na kdyz ukazuje 4000ot, tak mam ve skutecnosti 3940 (zkouseno na emisich). a jinak max. rychlosti sou podle otacek max.vykonu. 105ka ma max.vykon ve 4800,odpovida 130km/h, 120ka v 5000 ot,odpovida 140km/h a LSky v 5200 ot, odpovida 150 km/h


No prepáč, chceš mi povedať že 200 ot. zodpovedá 10 km/h??? Takouto logikou by Š120 mala pri 140 km/h 700 ot.......

Mimochodom, zasa sme pri téme max. rýchlosti a otáčok:
moja Šáde, 5q; 4,22; motor Favo; komp. p. 9,7; vačka 254/254; EDSR120; zotrvák -0,7 kg dá max. 155 km/h tachometrických...a to ide vcelku dobre

...stará 110 LS, motor super, dala na rovine 130 km/h;
...moja Š125, motor 70 000 km/h, tlaky 1,3-1,2-1,2-1,3; 0 ová spotreba oleja tak 135 km/h

mne tie vaše škodovice prídu nejak zázračné...

Autor:  Jarda S. [ 31.5.07, 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

mě dala moje tachometrových 140 :roll:

Autor:  CROWACK [ 31.5.07, 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
mě dala moje tachometrových 140 :roll:

ostatně pohybovat se v těchto výšinách se š472 je poněkud hazard, vzhledem t nedostatkům podvozku a brzd...(a taky že se to celý třepe jako by se to chtělo rozpadnout...120 dá, to stačí, jet víc už se bojí řidič :D :D :D

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/