Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Oleje Š120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=519
Stránka 1 z 3

Autor:  Kury [ 1.4.06, 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Oleje Š120

Zdravim všechny škodovkáře! Mám jednu otázečku. Můžu dát do škodovky 125(motor favo 135) olej Total Quartz 7000: SAE 10W/40, ACEA A3/B3, API SL/CF , PSA PEUGEOT-CITROËN, VW 505.00 - VW 500.00 performance level, MERCEDES-BENZ p229.1

a do převodovky Fuchs Titan Gear PE Specifikace: SAE 75W/80W, API GL-5, MIL-L-2105D Splňuje požadavky : Peugeot

Díky za rady :D

Autor:  ŠádeMan [ 2.4.06, 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli ho tam nalijes, dlouho nepojedeš. Splňovat požadavky Peugeot může ale nelil bych ho tam i kdyby to splňovalo WV. Do převodovky ho můžez dát ale nevim co ti řekne na to diferenciál- jestli ho tam dás a bude ti to huče víc nez předtím tak ho hned vyměn za puvodní olej.

Nejlepší oleje do starších aut bez katalizátoru je jakákoli minerál 15W40 obzláště do motou kde se lil 15 let M6AD- teda jestli, ja to nevim, co tam máš za puvodní olej.

P.S. Jestli jsi tam lil 5 let 15W40 tak bych to moc nemýchal. Protože by ti ta polosyntetika mohla rospusti karbon co je v motoru a to by se ti zadřelo.

Autor:  kury [ 2.4.06, 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak do motoru asi koupím Mogul Forte gx.
Ale pořád řešim tu převodovku. Co třeba Texaco Geartex EP-C 80W/90 :Specifikace: SAE 80W/90, API GL-5, MIL-L-2105C/D, NATO Code 0-226(80W-90),ZF TE-ML-05A, 07A, 12A, 16D. nebo
Valvoline HP Gear Oil 80W/90, GL-4:Specifikace: SAE 80W/90, API GL-4, MAN 341 typ N. Vícerozsahový EP převodový olej pro převodovky řazení, řízení, rozdělovače.

Autor:  Luboš [ 2.4.06, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

To máš nějakou vybíravou stodvacítku... V čem by měl být pro převodovku horší třeba Mogul?

Autor:  kury [ 3.4.06, 15:20 ]
Předmět příspěvku: 

Já takhle tu mojí škodověnku rozmazluju. :D Teď dostane poštelovanej motor z fáva. Tak tam chci nalejt co nej. oleje. Od syntetiky jsem už teda upustil. A co bys doporučil ty Luboši?

Autor:  Luboš [ 3.4.06, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli se správně pamatuju, tak výrobce doporučuje minerál 15W40.

M6AD bych tam už asi nelil, ale cokoliv lepšího bude tomu motoru bohatě stačit. Lít tam olej za více něž 100 Kč/litr jsou podle mne vyhozené peníze. Mnohem prospěšnější je dodržovat výměnné intervaly a používat při dalších výměnách nebo dolívání stejnou značku oleje.

Autor:  kachnis [ 3.4.06, 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

[ja liju trysk M7 ADS 3 super nebo M 7 ADX... a LSa chrochta... :lol:

Autor:  Lukas [ 4.4.06, 11:40 ]
Předmět příspěvku: 

ja mam v motru MOGUL GX PRO 15W/40. Motor se pak s timhle olejem ztisil. kdyz sem menil olej, tak byl tenhle olej zrovna v nejake sleve, takze me nevysel ani na 100/l. Je pravda ze drahe oleje jsou pro 742 celkem zbytecne, ale na druhou stranu, pokud mas to auto na "hrani"...

Autor:  kury [ 4.4.06, 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

Díky všem za rady.Do motoru jsem koupil Mogul Forte Gx pro. Tak si bude škodověnka chrochtat.Sem zvědavej jak s tim ten fávo motor bude cvičit :D Mějte se všichni fajn a mnoho šťastných km.

PS: Přijeďte 2.6. do JH na tuning sraz

Autor:  Jakub 120 GLS [ 7.4.06, 07:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jděte se vys. s mogulem - je to svinstvo - už jsteněkdo měřil teplotu toho vašeho skvělýho mogulu po 50 km ujetých rychlostí 120km/h ??? pokud na vodě máte 90 na oleji (mogul)je minimálně 110!!! což je na minerální olej dost!! jestli někdo trvá na minerálu, tak jedině Trysk Super(nikdo neví proč, ale většina motorů typu 742 tento olej prostě nežere -na rozdíl od Mogulu) Jo a k tý syntetice. Pokud ŠádeMan tvrdí, že by ho tam nedával - má pravdu, ale pouze v případě, že motor, do kterýho to chceš nalít není po generálce a jezdil před tím na minerál. A převodovka - pokud je nová(generálka) tak je vpodstatě jedno co tam dáš, jen musíš dodržet třídu viskozity.

Autor:  Šemik [ 7.4.06, 07:44 ]
Předmět příspěvku: 

Jakub 120 GLS píše:
Jděte se vys. s mogulem - je to svinstvo - už jsteněkdo měřil teplotu toho vašeho skvělýho mogulu po 50 km ujetých rychlostí 120km/h ??? pokud na vodě máte 90 na oleji (mogul)je minimálně 110!!! což je na minerální olej dost!! jestli někdo trvá na minerálu, tak jedině Trysk Super(nikdo neví proč, ale většina motorů typu 742 tento olej prostě nežere -na rozdíl od Mogulu) Jo a k tý syntetice. Pokud ŠádeMan tvrdí, že by ho tam nedával - má pravdu, ale pouze v případě, že motor, do kterýho to chceš nalít není po generálce a jezdil před tím na minerál. A převodovka - pokud je nová(generálka) tak je vpodstatě jedno co tam dáš, jen musíš dodržet třídu viskozity.


Dovolil bych si oponovat - Do mého Rapidu 130 liju 15W-40 PARAMO TRYSK SUPER M7ADSIII a žere 0.5l na 1000km. Najeto něco přes 75 000km. A AZNP za mazací schopnost oleje ručila do 135 stupňů. Tím samozřejmě nechci říci že je mogul nejlepší, ale domnívám se že při nomálním používání je dostačující

Autor:  krf [ 7.4.06, 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

Nacpi tam M7ADSIII a do převodovky PP80 a ser na to :-) a nebo aspon Paramo SPEED 10w40 za 3 kila kanystr

Autor:  Luboš [ 7.4.06, 20:40 ]
Předmět příspěvku: 

Olej je obecně studenější než chladící kapalina a ohřívá se také znatelně pomaleji. 110°C by měl v dnešní době zvládat trvale jakýkoliv i ten absolutně nejlevnější minerální olej, ale v těchto starých škodovkách by se olej na takovou teplotu ohřál až po hodně dlouhé jízně na plný plyn. Ta tvá stodvacítka (nemá náhodou GLS dokonce i chladič oleje?) bude mít při normálním tempu na oleji s bídou 80°C...

Autor:  Jakub 120GLS [ 8.4.06, 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

Záleží na tom jaká výbava - já chladič oleje nemám, ale je tam motor Ls (42kW). Kdo ale říká, že ten olej při 110st maže - možná podle zkušebny - viděl jsem co tohle dokáže.. Ale máš pravdu v tom(špatně jsem to popsal)že pokud máš normální motor, tak ti tyhle teploty nehrozí. Jinak Šemíku, motory Š130 jsou super sporťáci a spotřeba oleje 0,5l na 1000 km je uplně skvělá - norma je na Š130 až 0,7l na 1000, na favorita(781) je až 0,5.

Autor:  Luboš [ 8.4.06, 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

Minerální oleje mají bod vzplanutí hodně nad 200°C a do této teploty prostě mažou a vizuelně není poznat žádný rozdíl. Jiná věc je, že dlouhotrvající teploty nad 130-140°C se negativně projeví na jejich životnosti, ale 110°C je u mnohých motorů (u žádných škodovek zdaleka ne) normální provozní režim a jakýkoliv dnešní minerální olej tyto teploty bez sebemenších problémů zvládá.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/