Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Mazání vodní pumpy
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=551
Stránka 1 z 2

Autor:  hans [ 6.4.06, 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Mazání vodní pumpy

U škody 130 mi teče mazivo z vodní pumpy. Vždycky naplním maznici, ale jak se motor ohřeje, vazelína povolí a vyteče někudy spodem, takže se dostane na klínový řemen a ten ji "rozhází" po celém motorovém prostoru. Přitom ale voda nikudy neteče.
Dělá mi to už u druhého auta. Taky si říkám, jestli by to nemohlo být způsobeno tím, že ta vazelína je už hodně stará (ještě originální někdy z 80.let) a celkem řídká. Ale zase když se to ohřeje, tak by stejně zřídla, aby vůbec stekla z maznice do ložisek. Tak nevím, kde je problém?

Autor:  rsvancara [ 6.4.06, 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

Staci, kdyz proste naplnis tu cast maznice, ktera je ve vodni pumpe vazelinou (nevtlacovat !) a pak na to jen nasroubujes vycko maznice. Co pumpa potrebuje si vtahne dovnitr sama. Tohle mi ukazuje na to, ze te vazeliny je v pumpe moc (potom vyteka tou spodni dirkou na blok motoru).

Autor:  Bukaj [ 6.4.06, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mazání vodní pumpy

hans píše:
U škody 130 mi teče mazivo z vodní pumpy. Vždycky naplním maznici, ale jak se motor ohřeje, vazelína povolí a vyteče někudy spodem, takže se dostane na klínový řemen a ten ji "rozhází" po celém motorovém prostoru. Přitom ale voda nikudy neteče.
Dělá mi to už u druhého auta. Taky si říkám, jestli by to nemohlo být způsobeno tím, že ta vazelína je už hodně stará (ještě originální někdy z 80.let) a celkem řídká. Ale zase když se to ohřeje, tak by stejně zřídla, aby vůbec stekla z maznice do ložisek. Tak nevím, kde je problém?


Toto je zcela normální úkaz u všech škodovek - dole je na čerpadle otvor, kterým přebytečná (stará) vazelína vyteče.
Zkus použít jinou vazelínu na vodní čerpadla, která tolik neřídne za tepla, jako doporučená A4ka.

Autor:  Šemik [ 7.4.06, 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud neseženeš A4 (jako já) tak tam je vhodná i LA2, barva taková velice divná hnědá

Autor:  Bukaj [ 7.4.06, 09:53 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Pokud neseženeš A4 (jako já) tak tam je vhodná i LA2, barva taková velice divná hnědá


No, já jsem myslel, že zrovna ta Áčtyřka moc dobrá neni, i když ji maj všude a je doporučená výrobcem auta do vodního čerpadla :?
Jinak LA2 je dobrá do ložisek (třeba náboje kol), ale z čerpadla Ti vyteče ještě rychleji, než A4ka :!:

Autor:  Šemik [ 7.4.06, 09:58 ]
Předmět příspěvku: 

Výrobce předepisuje do vodního čerpadla vazelínu NH2 chceme-li být přesní. A4 je tam dobrá, bohužel jsem ji nesehnal :evil: . Měli ale LA2 která svými vlastnostmi vyhoví - použití od -30 do +120stupňů, poloměkká konzistence jako u A4

Autor:  Petenen [ 7.4.06, 12:35 ]
Předmět příspěvku:  vodní pumpa-odvod přebytku maziva

Upatlaný motor v důsledku přemazání vodní pumpy jsem také měl.již mažu "přiměřeně",ale takový svod od vodní pumpy někam dolu trubičkou či hadičkou jsem si myslel že by nebylo na škodu.Ale bez demontáže by zřejmě nešlo vyříznout potřebný závit pro spojovací šroubení...tak jsem se na to vykašlal.Má snad někdo již uděláno?? :D

Autor:  hans [ 8.4.06, 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem čirou náhodou otevřel kapotu kámošovo 105 L, z roku 1985 nebo snad 87, teď nevím, a poprvé v životě jsem uviděl bezúdržbovou vodní pumpu ve Škodovce 105/120. Prostě nemá maznici. To se taky do 105ek montovalo? Nebo je to jenom vylepšovák některého z předchozích majitelů?

Autor:  colaczech [ 9.4.06, 10:46 ]
Předmět příspěvku: 

hans píše:
Dneska jsem čirou náhodou otevřel kapotu kámošovo 105 L, z roku 1985 nebo snad 87, teď nevím, a poprvé v životě jsem uviděl bezúdržbovou vodní pumpu ve Škodovce 105/120. Prostě nemá maznici. To se taky do 105ek montovalo? Nebo je to jenom vylepšovák některého z předchozích majitelů?


Nemontovalo,je to nova pumpa se stalou naplni.

Autor:  hero [ 11.4.06, 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Na vodnu pumpu by stacilo aj Madit LTA mazivo ?

Autor:  TomexTuner [ 13.4.06, 10:53 ]
Předmět příspěvku: 

hlavne tam musis dacvat specialni mazivo a ktere ma svou viskozitu a neni ridke......do štauferovky das tak naprstek te vazeliny a pumpa si bere jak chce......ale hlavne to tam nervi!!!.....

Autor:  kachnis [ 14.4.06, 07:02 ]
Předmět příspěvku: 

nejlepsi je mit uzpumpu bzudrzbovou, bez te maznice...hezky vypada a nic neblinka ven :lol:

Autor:  Bukaj [ 14.4.06, 16:36 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
nejlepsi je mit uzpumpu bzudrzbovou, bez te maznice...hezky vypada a nic neblinka ven :lol:


:idea: A co takhle zaslepit ten výtokový otvor, třeba šroubkem?

Autor:  spartra [ 14.4.06, 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

LA 2 moc nevydrží, takymě teče :cry:

Autor:  Peter50kw [ 16.4.06, 22:21 ]
Předmět příspěvku: 

Pokial mas dobre tesnenia, ze voda nezateka do pumpy, vzdy tam ostane dost vazeliny, takze by som z toho nerobil vedu. A obcas umyt motor tiez neskodi. A ked tesnenia nedrzia, ziadne mazanie to nezachrani. Dolezite ani nieje dat tam vazeliny vela, radsej to castejsie mazat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/