Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
tuning motoru felicia https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5547 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Ondras83 [ 12.7.07, 12:33 ] |
Předmět příspěvku: | tuning motoru felicia |
Takže, jedná se o felicii 1,3 BMM (ne MPI) rok výroby 1997 Motor nalítáno něco kolem 205 000 km přes zimu budem dělat GO takže to chcem trošku potunint ať předjedem ty machýrky s oktávkama :D:D nn dělám si srandu prostě chcem trošku potunit motor a jako první chcem snížit hlavu a dát ostřejší vačku (vyleštíno a slícováno už máme), takže se ptám o kolik zhruba snížit hlavu (já si osobně myslim 0,6) a jak ostrou vačku (280/280) ?? to by šlo ?? no s vejfuckem už mám svoje plány, a snižit setrvák a řemenici-na uvážení otce takže prosím pište co si o tom myslíte díky za rady |
Autor: | Jarda S. [ 12.7.07, 20:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
ten setrvák ti žádnej výkon nepřidá |
Autor: | Matthes [ 12.7.07, 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nech si to chipnout u Cimbu, sice to moc vykonu neprida, ale snizi se spotreba a taky ti poradej co s tim, pac ty strikacky nemuzou mit moc jiny vacice, to ti reknou, pripadne poladej soft na tu kterou presne |
Autor: | deekay [ 12.7.07, 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Nech si to chipnout u Cimbu, sice to moc vykonu neprida, ale snizi se spotreba a taky ti poradej co s tim, pac ty strikacky nemuzou mit moc jiny vacice, to ti reknou, pripadne poladej soft na tu kterou presne robia chiptuning aj na karburatory? |
Autor: | Matthes [ 12.7.07, 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
deekay píše: Matthes píše: Nech si to chipnout u Cimbu, sice to moc vykonu neprida, ale snizi se spotreba a taky ti poradej co s tim, pac ty strikacky nemuzou mit moc jiny vacice, to ti reknou, pripadne poladej soft na tu kterou presne robia chiptuning aj na karburatory? No hale, to asi ne ale na skodavw sou nejlepci |
Autor: | škodař [ 12.7.07, 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tuning motoru felicia |
Ondras83 píše: Takže, jedná se o felicii 1,3 BMM (ne MPI) rok výroby 1997 Motor nalítáno něco kolem 205 000 km přes zimu budem dělat GO takže to chcem trošku potunint ať předjedem ty machýrky s oktávkama :D:D nn dělám si srandu prostě chcem trošku potunit motor a jako první chcem snížit hlavu a dát ostřejší vačku (vyleštíno a slícováno už máme), takže se ptám o kolik zhruba snížit hlavu (já si osobně myslim 0,6) a jak ostrou vačku (280/280) ?? to by šlo ?? no s vejfuckem už mám svoje plány, a snižit setrvák a řemenici-na uvážení otce takže prosím pište co si o tom myslíte díky za rady |
Autor: | Gemini [ 16.7.07, 06:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
zakladna chyba je ze vacsina ludi chce zacinat vackou, pritom to je skor posledna vec co by tam mala ist....... z motoru treba dostat co najviac Nm a potom sa to vhodnou vackou posunie do vyssich otacok...... treba zacat upravou hlavy, sacie kanale spravit podla buducej vacky, takisto aj upravit kompresny pomer podla "ostrosti"vacky nezabudame na ventily, lepsie pruziny........ podla hlavy spasujeme sanie, samozrejme upravene.... vacka bude stacit 260-270tka, na bezne jazdenie....... zvody by som pouzil fatacke, BMM aj felda maju "kratke" potom treba doladit predzapal a karburator (BMM by som vooooooobec neladil), karburator by som pouzil nejaky 2 komorovy stojaty Weber Dara32, a pod..... po tomto vsetkom moze facko zacat chodit velmi velmi slusne |
Autor: | Viky [ 16.7.07, 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Gemini píše: zakladna chyba je ze vacsina ludi chce zacinat vackou, pritom to je skor posledna vec co by tam mala ist....... z motoru treba dostat co najviac Nm a potom sa to vhodnou vackou posunie do vyssich otacok...... treba zacat upravou hlavy, sacie kanale spravit podla buducej vacky, takisto aj upravit kompresny pomer podla "ostrosti"vacky nezabudame na ventily, lepsie pruziny........ podla hlavy spasujeme sanie, samozrejme upravene.... vacka bude stacit 260-270tka, na bezne jazdenie....... zvody by som pouzil fatacke, BMM aj felda maju "kratke" potom treba doladit predzapal a karburator (BMM by som vooooooobec neladil), karburator by som pouzil nejaky 2 komorovy stojaty Weber Dara32, a pod..... po tomto vsetkom moze facko zacat chodit velmi velmi slusne Dyt pise ze kanaly upraveny uz ma... takze to neni ten pripad co zacina vackovkou.... Jinak osobne si myslim ze BMM, pokud by se preprogramoval tak, aby toleroval vetsi rozsah lambda, tak musi chodit stejne dobre jako kazdej jinej karb, protoze to je vlastne jenom karburator s pretlakovou tvorbou smesi.... Sice by to odnesl katalyzator, ale kdo ho tam ma, ze jo? |
Autor: | patrik-hp [ 16.7.07, 11:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Gemini píše: zakladna chyba je ze vacsina ludi chce zacinat vackou, pritom to je skor posledna vec co by tam mala ist....... z motoru treba dostat co najviac Nm a potom sa to vhodnou vackou posunie do vyssich otacok...... treba zacat upravou hlavy, sacie kanale spravit podla buducej vacky, takisto aj upravit kompresny pomer podla "ostrosti"vacky nezabudame na ventily, lepsie pruziny........ podla hlavy spasujeme sanie, samozrejme upravene.... vacka bude stacit 260-270tka, na bezne jazdenie....... zvody by som pouzil fatacke, BMM aj felda maju "kratke" potom treba doladit predzapal a karburator (BMM by som vooooooobec neladil), karburator by som pouzil nejaky 2 komorovy stojaty Weber Dara32, a pod..... po tomto vsetkom moze facko zacat chodit velmi velmi slusne No s tim krouťákem si nejsem tak jistý trošku bych tě poupravil ....To není výkon motoru,který ti dá vačka.Ano dá se na vačce poupravit,ale výkon klesá...to je ten partadox.Kroutící moment je v tomto případě podřadná záležitost,která vyplyne z naladěného motoru.Pokud chceš ladit kroutící moment,nedostaneš se s výkonem motoru dost nahoru.A co vyžaduje výkon nepokryjou požadavky na krouťák.Tak že prvořadý je především výkon motoru....KONĚ Nehledě na to,že z třináctky to žádnej úchvatnej krouťák není. tam ti pomůže jedině stádo koní.... Co nahradí objem?Leda koně.Proto se ladí na výkon a né na krouťák.Jinak s tou vačkou máš recht.... |
Autor: | deekay [ 16.7.07, 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
trochu sa pripletiem, nie je to tak ze cim vyssi krutak pri tom istom objeme, v tym užšom pásme bude? (vyplyva z vacky) |
Autor: | patrik-hp [ 16.7.07, 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
deekay píše: trochu sa pripletiem, nie je to tak ze cim vyssi krutak pri tom istom objeme, v tym užšom pásme bude? (vyplyva z vacky) No z vačky vyplývá hodně věcí...a ten krouťák jak říkáš je závislý i na časování. |
Autor: | Martin 007 [ 16.7.07, 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Není náhodou krouťák vedlejší produkt točivého momentu ??? Mě tak ani koně nezajímaj...abych pravdu řekl, tak když mi někdo řekne, že ma autííííí 105 kobyl tak si vlastně ani nedokážu představit jak to pojede třeba oproti 115 kobylám...nesrovnávat se škodárnou páč je lehká a se 100 kobylama by už vzlétávala. Ale když mi řeknou, že mám třeba v Escortovi 140 Nm a pak si sednu do Focuse se 160 Nm, tak dokážu tvrdit, že to potáhne znatelně lépe... Obojí jsou reálná auta...a oboje sem řídil. Kecám nebo si to myslim správně ??? |
Autor: | Matthes [ 16.7.07, 13:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: Není náhodou krouťák vedlejší produkt točivého momentu ??? Mě tak ani koně nezajímaj...abych pravdu řekl, tak když mi někdo řekne, že ma autííííí 105 kobyl tak si vlastně ani nedokážu představit jak to pojede třeba oproti 115 kobylám...nesrovnávat se škodárnou páč je lehká a se 100 kobylama by už vzlétávala. Ale když mi řeknou, že mám třeba v Escortovi 140 Nm a pak si sednu do Focuse se 160 Nm, tak dokážu tvrdit, že to potáhne znatelně lépe... Obojí jsou reálná auta...a oboje sem řídil. Kecám nebo si to myslim správně ??? Kroutak je tocivej moment ne? no tak si predstav stado koni a mas to hned taky zalezi kolik kazdej kun tahne kilo, jaka je prevodovka atd. co mate ve focusu za motor? |
Autor: | Martin 007 [ 16.7.07, 13:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ford Escort 1986 1.6 XR3i 105 koní v 6000 ot. 140 Nm ve 4800 ot Ford Focus 2000 1.8 16V ZETEC 115 koní v 5500 ot. 160 Nm někde asi u 3000 nebo výše Asi tak...doufám že to tak je... |
Autor: | deekay [ 16.7.07, 13:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
este by sa zisla hmotnost, bez toho to neporovnas. si zober jedno auto co mame je 1,3 (favo) 58koni a druhe 1,4 16V 100koni ale vobec nema o 40 percent vacsiu akceleraciu. pretoze favo vazi 940 tusim a clio 1250 (co je len o 20kg menej ako 5kovy golf ) |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |