Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Kompresní poměr https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=564 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | LS [ 7.4.06, 18:44 ] |
Předmět příspěvku: | Kompresní poměr |
Zdarec. Mám jednu otázečku. Jaký má vliv ostrá vačka na kompresní poměr? Snížili jsme u fava 135(8,8:1) hlavu o 0,6mm. Kámoš mi tvrdí,že v kombinaci s ostrou vačkou se dostanu na 12:1 a motor se mi za chvíli vysere. Co vy na to? |
Autor: | Nepér [ 7.4.06, 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vačková hřídel nemůže mít vliv na kompresi, na tu má vliv poměr objemů válce v horní úvrati ku oběmu v dolní úvrati. (Teda pokud já vím, jestli kecám, opravte mě...) |
Autor: | ŠádeMan [ 7.4.06, 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co jsi tam dal za vacku a z čeho? na komresni pomer vačka nemá vliv(mozná jenom na tlaku ve válci). tvuj kamarad ma prvud jen z casti cim vice snizis hlavu tim drive se to vysere a cim vetsi vacka tak je to to samý (nedrzí spravný volnobeh a sere se) jeli správne zvolená vačka muze to mýt dobrý vliv na výkon. Hlavne jde o to kdy se ti zavre saci ventil jestli drive k dolni uvrati nebo pozdeji. |
Autor: | LS [ 7.4.06, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
ŠádeMan píše: Co jsi tam dal za vacku a z čeho? na komresni pomer vačka nemá vliv(mozná jenom na tlaku ve válci). tvuj kamarad ma prvud jen z casti cim vice snizis hlavu tim drive se to vysere a cim vetsi vacka tak je to to samý (nedrzí spravný volnobeh a sere se) jeli správne zvolená vačka muze to mýt dobrý vliv na výkon. Hlavne jde o to kdy se ti zavre saci ventil jestli drive k dolni uvrati nebo pozdeji. To bych taky rád věděl co je to za vačku. To od toho lempla, co mi ten motor prodal, nemůžu zjistit, ale žádnej brutál to nebude. Možná erková. Ten motor jezdil v poho a žadný sraní s ním nebylo. Mě šlo hlavně o ten poměr. Zdálo se mi to jako kravina, ale za zeptání nic nedám. Od kolika stupňů je vačka nevyhovujíci?( Kdybych to od něj zjistil) |
Autor: | ŠádeMan [ 10.4.06, 17:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vačka začína být nevyhovující od 280/280 to už to má značný vliv na volnoběh. S tim kompresnim poměrem to mu asi nevěr za PrVE kompresni poměr je pomer k něčemu to jako napřiklat kompresni zdvih + komprsni prostor to cele vydelit kompresnim prostorem to je kompresni pomer. Vačka nemá vliv na kompresni poměr a už vubec néé na kompresní prostor ten je dán obejemem válce. Ju a za DRUHE uz neni protože už je to jasný..... cuzs |
Autor: | hujer [ 10.4.06, 18:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
čauky.Souhlasím se šádemanem.Já mám favorit motor převrtaný na 1,4 a k tomu různé úpravy(odlehčený setrvák,dva dvojtý solexi,4x vzduchový filtr,snížená hlava,tvrdý pružiny pod ventily,zvětšený sací a výfukové kanály,laděný výfukový svody,olejový chladič atd...) a mám tam vačku 280/280 a volnoběh musím mít na 2000 otáček protože se to jinak hádá a chod motoru je velice nepravidelný.jedna dobrá věc je že ještě mám upravený rozdělovač ze škody 120 a motor se dá točit na 7500 otáček.Nevíhoda že ostrá vačka potřebuje otáčky aby byl znát její vliv na výkon a zátah motoru takže to musíš vytáčet a vytáčet a tím se víc namáhá motor a tím se velice rychle snižuje jeho životnost.Hodně záleží na řidiči jak tomu dává zabra.Podle toho co si psal ty tak bych neměl obavy ydar........ |
Autor: | RK [ 10.4.06, 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vačka 280/280 nemá nějak moc neklidný volnoběh a není ho potřeba zvyšovat pokud není v kombinaci s odlehčeným setrvákem, měl jsem jí v 1.3 spolu se sníženou hlavou a nebyl na volnoběh poznat rozdíl. Spousta lidí říká, že tyhle úpravy ničí motor a myslím si, že nikdo z nich to ve svém autě neměl. Snížit hlavu, dát tam ostřejší vačku a spasovat kanály je rozumný kompromis a je to celkem znát. Je potřeba ale udělat všechno najednou, aby to mělo efekt. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |