Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Kompresní poměr
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=564
Stránka 1 z 1

Autor:  LS [ 7.4.06, 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Kompresní poměr

Zdarec. Mám jednu otázečku. Jaký má vliv ostrá vačka na kompresní poměr? Snížili jsme u fava 135(8,8:1) hlavu o 0,6mm. Kámoš mi tvrdí,že v kombinaci s ostrou vačkou se dostanu na 12:1 a motor se mi za chvíli vysere. Co vy na to?

Autor:  Nepér [ 7.4.06, 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Vačková hřídel nemůže mít vliv na kompresi, na tu má vliv poměr objemů válce v horní úvrati ku oběmu v dolní úvrati. (Teda pokud já vím, jestli kecám, opravte mě...)

Autor:  ŠádeMan [ 7.4.06, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Co jsi tam dal za vacku a z čeho?
na komresni pomer vačka nemá vliv(mozná jenom na tlaku ve válci). tvuj kamarad ma prvud jen z casti cim vice snizis hlavu tim drive se to vysere a cim vetsi vacka tak je to to samý (nedrzí spravný volnobeh a sere se) jeli správne zvolená vačka muze to mýt dobrý vliv na výkon.

Hlavne jde o to kdy se ti zavre saci ventil jestli drive k dolni uvrati nebo pozdeji.

Autor:  LS [ 7.4.06, 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
Co jsi tam dal za vacku a z čeho?
na komresni pomer vačka nemá vliv(mozná jenom na tlaku ve válci). tvuj kamarad ma prvud jen z casti cim vice snizis hlavu tim drive se to vysere a cim vetsi vacka tak je to to samý (nedrzí spravný volnobeh a sere se) jeli správne zvolená vačka muze to mýt dobrý vliv na výkon.

Hlavne jde o to kdy se ti zavre saci ventil jestli drive k dolni uvrati nebo pozdeji.


To bych taky rád věděl co je to za vačku. :( To od toho lempla, co mi ten motor prodal, nemůžu zjistit, ale žádnej brutál to nebude. Možná erková. Ten motor jezdil v poho a žadný sraní s ním nebylo. Mě šlo hlavně o ten poměr. Zdálo se mi to jako kravina, ale za zeptání nic nedám. Od kolika stupňů je vačka nevyhovujíci?( Kdybych to od něj zjistil)

Autor:  ŠádeMan [ 10.4.06, 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

Vačka začína být nevyhovující od 280/280 to už to má značný vliv na volnoběh. S tim kompresnim poměrem to mu asi nevěr za PrVE kompresni poměr je pomer k něčemu to jako napřiklat kompresni zdvih + komprsni prostor to cele vydelit kompresnim prostorem to je kompresni pomer. Vačka nemá vliv na kompresni poměr a už vubec néé na kompresní prostor ten je dán obejemem válce. Ju a za DRUHE uz neni protože už je to jasný.....
cuzs :P

Autor:  hujer [ 10.4.06, 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

čauky.Souhlasím se šádemanem.Já mám favorit motor převrtaný na 1,4 a k tomu různé úpravy(odlehčený setrvák,dva dvojtý solexi,4x vzduchový filtr,snížená hlava,tvrdý pružiny pod ventily,zvětšený sací a výfukové kanály,laděný výfukový svody,olejový chladič atd...) a mám tam vačku 280/280 a volnoběh musím mít na 2000 otáček protože se to jinak hádá a chod motoru je velice nepravidelný.jedna dobrá věc je že ještě mám upravený rozdělovač ze škody 120 a motor se dá točit na 7500 otáček.Nevíhoda že ostrá vačka potřebuje otáčky aby byl znát její vliv na výkon a zátah motoru takže to musíš vytáčet a vytáčet a tím se víc namáhá motor a tím se velice rychle snižuje jeho životnost.Hodně záleží na řidiči jak tomu dává zabra.Podle toho co si psal ty tak bych neměl obavy ydar........ :D

Autor:  RK [ 10.4.06, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Vačka 280/280 nemá nějak moc neklidný volnoběh a není ho potřeba zvyšovat pokud není v kombinaci s odlehčeným setrvákem, měl jsem jí v 1.3 spolu se sníženou hlavou a nebyl na volnoběh poznat rozdíl. Spousta lidí říká, že tyhle úpravy ničí motor a myslím si, že nikdo z nich to ve svém autě neměl. Snížit hlavu, dát tam ostřejší vačku a spasovat kanály je rozumný kompromis a je to celkem znát. Je potřeba ale udělat všechno najednou, aby to mělo efekt.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/