Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Problémy se startováním
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5674
Stránka 1 z 1

Autor:  piki [ 23.7.07, 07:06 ]
Předmět příspěvku:  Problémy se startováním

Potřeboval bych poradit co by mohlo být příčinou dále popsaných problémů se startováním. Jde o Felici r.v. 97 s motorem 1,4 MPI (indukční cívka je nasazena přímo na svíčkách). Auto používám více méně jen o víkendech přes týden stojí v garáži. Poslední dobou je problém po týdenní pauze nastartovat (není to však úplným pravidlem). Zatím se to vždy nakonec povedlo, ale tak asi napodesátý protočení startéru. Pokud se to povede nastartovat, tak pak už zas celý den není problém - chytá normálně napoprvé (ať studený, nebo teplý). Během jízdy taky nepozoruju žadný problémy. Nemáte někdo podobnou zkušenost? Myslíte, že by mohla pomoc výměna svíček, nebo je třeba hledat příčinu někde jinde? Díky.
PS: baterka je OK (stará asi 1,5 roku a startér se točí normálně i po mnohačetných neúspěšných pokusech).

Autor:  Gemini [ 23.7.07, 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

co palivova sustava, cerpadlo, filter, palivova lista..... pripadne skus vymenit zapalovaciu listu

Autor:  piki [ 23.7.07, 13:45 ]
Předmět příspěvku: 

tuším, že by se dalo zkoušet vyměnit různý věci. Ale sám bych se pustil asi jen do těch svíček (nemám možnost zkoušet jednotlivý díly a ani se na to moc necejtím). Chtěl jsem spíš zjistit jaká je pravděpodobnost, že by to mohlo být právě těma svíčkama (Champion RC89PYC, cca 35 000km). Dál bych to spíš svěřil nějákýmu odbornýmu servisu (nevíte o někom šikovným v Pardubicích, nebo okolí), ale trochu se bojím jestli budou schopni popsaný "náhodný" problém správně diagnostikovat.

Autor:  cyz [ 25.7.07, 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

Řekl bych že tady pomůže diagnostika, nechej si udělat výpis chyb z paměti (udělá ti to každý autoelektrikář za cenu kolem 300), chyba by se mohla v paměti objevit, případně udělat diagnsotiku akčních členů. Kdyby bylo všechno v pořádku tak možná vyměnit palivový filtr a taky bych ještě zkusil přípravek na odstranění vody z nádrže. Jinak nechci strašit ale přesně takhle se mi projevovala prasklá hlava na 130ce ze začátku, tak první měsíc před tím než se to začalo přehřívat

Autor:  Drak [ 25.7.07, 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

35000 na svíčky je strašně moc, začal bych hod nich.

Autor:  Jiri [ 25.7.07, 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

pokud mas moznost diagnosiky tak urcite jinak ted nevim mozna jde Mpi vyblikat diodou ale nejsem si jistej... poradim jen tohle... dej dohromady zakladni veci... svicky filtr vycisti vsechny konektory .. a pokud nepomuze pak to muze byt cokoli.... cidlo otacek nebo inducka... ty obcas odchazely na mpi... jinak na toi tesneni pod hlavou... taky pozor.. pokud to dela jen za studena mohlo by to byt.. zalezi jestli se ztraci voda... byt jen trosku

Autor:  Kristensen [ 25.7.07, 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
35000 na svíčky je strašně moc, začal bych hod nich.


O joj mooooooooooc!?!?!? Táta mění po 50-60000 na načipovanej a převačkovanej 1,6 a jedinej problém kterej na svíčkách je tak že nemaj odtrh 0,7 ale 1,0.

Pro PIKI: Zkus po tak dlouhé době stání nejprve třikrát zapnout klíček do kontrolek a pak zase vypnout, udělej třikrát a pak zkus start, pokud pomůže tak prostě někde padá palivo.

Autor:  Jiri [ 25.7.07, 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

no jeste jedna vec... rikas ze to chytne treba az na podesate protoceni ale taky zalezi jak to chytne.... jestli desetkrat zatocis a nic a na jedenacty pokus to jede na drc... tak je problem nekde v elektrice... pokud to postupne zacne skytat... nebo to jde treba na dva... na tri valce a pak uz normalne .... je mozny ze tam tece voda.....jinak 35tis... na svicky muze byt moc a nemusi zalezi jak na jake ... ale ja bych je urcite vymenil doporucuji bosch .. champion...

Autor:  Drak [ 26.7.07, 05:27 ]
Předmět příspěvku: 

Fabrika doporučuje výměnu svíček po 30.000 a málokterý auto to vydrží, vzhledem k tomu, že je po večerech vyrábí kdejakej číňan při siestě s rodinkou na rýžovém poli, vykořisťovatel je opatří nálepkou BOSCH a pošlou je do východní evropy, kde si lidi mnou ruce, jak kvalitní svíčky daly do svojeho miláčka.

Autor:  cyz [ 26.7.07, 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak např. NGK vydrží 35 ve fáčku v pohodě. Jako přesluhující svíčky co sem viděl se projevovaly spíš tím že se to dusilo při sešlápnutí plynu.

Jiri: Těsnění pod hlavou to nejspíš nebude, to by po startu kuckalo na 2-3 válce ale dělalo by to aspoň něco. Ta prasklá hlava se právě projevovala dost zákeřně, voda se vůbec neztrácela, motor se nepřehříval ale když to delší dobu stálo tak se to nedalo nastartovat, ze začátku když to stálo víc jak 2 dny, potom už stačilo třeba několik hodin. A projevovalo se to tak že se to muselo fakt tak 10x točit, příp. 50m tlačit, pořád nic a potom to najednou chytlo (všechny 4 válce). Nevím teda jak se projevuje hliníková hlava, ale na litinové to dělalo toto.

Autor:  Kristensen [ 26.7.07, 14:19 ]
Předmět příspěvku: 

Do Škodovek jedině Brisk, i v octávkách držej líp než origo škodovácký svíčky. V mím renaultu byli dokonce Bosch, původní majitel je vyměnil před prodejem, to byla první věc která letěla do šrotu a dal jsem tří elektrodový brisky a jsou tam pořád a žádnej problem.

Autor:  Jiri [ 26.7.07, 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

no ono se to muze projevit vselijak... tesneni ci praskla hlava pokazde to praskne jinde a podle toho se to projevi... tezko rict.... chce to opravdu projit od zacatku.. a hlave vsechny konektory zkontrolovat jestli nejsou zaoxidovane.........

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/