Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Teplé starty turbodýsla.....
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5823
Stránka 1 z 3

Autor:  max84 [ 3.8.07, 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Teplé starty turbodýsla.....

Zdravím chlapáci.Mám snad drobný problém s autem.Při studeném startu motor chytne na druhý otočení ale jak se zahřeje nechce chytat,to se točí třeba 10-15 vteřin. Nemáte stím někdo nějakou¨zkušenost?? Jde o Octavii 1.9 tDi 66kw. Prosím o radu.....

Autor:  barton [ 3.8.07, 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

někdy to může dělat baterka nebo načatý startér,za studena chytne dobře,protože je nažhavíno,za tepla to už nežhaví,tak to de blbě.Schválně si zkus nažhavit za tepla a uvidíš,jak to chytne

Autor:  Drak [ 3.8.07, 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nejspíš čidlo teploty, podle něho se řídí doba žhavení a počáteční dávka vstřiku. Diagnostika ale bude přesnější.

Autor:  slovacek.milos [ 3.8.07, 16:44 ]
Předmět příspěvku: 

barton píše:
někdy to může dělat baterka nebo načatý startér,za studena chytne dobře,protože je nažhavíno,za tepla to už nežhaví,tak to de blbě.Schválně si zkus nažhavit za tepla a uvidíš,jak to chytne


a jak si má za tepla nažhavit, to mi teda řekni čím, problém je jinde ve startéru, startér má 900 otáček a jak je pod 870 nestartuje, u nás je jeden koumák soustřužník, nějak poladí ložiska a už to zas startuje miloš

Autor:  Drak [ 3.8.07, 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

TDi žhaví i za tepla, jenom nerožíná kontrolku, tu rožíná podle teploty, jak je třeba dlouho čekat před startem, u teplýho motoru stačí ohřát komůrky tak na 300 stupňů a ktomu stačí klidně 2-3s a není třeba informovat kontrolkou, protože ta prodleva od zapnutí klíčku ke startu je na nažhavení dostatečná. Zkus si to žhavení za tepla změřit, jestli spíná. Jinak futra u startéru taky hodně zlobí, hlavně to v převodovce, kolikrát máš novej startér a po namontování točí zhnile, protože přední futro není součást startéru ale převodovky.

Autor:  slovacek.milos [ 4.8.07, 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
TDi žhaví i za tepla, jenom nerožíná kontrolku, tu rožíná podle teploty, jak je třeba dlouho čekat před startem, u teplýho motoru stačí ohřát komůrky tak na 300 stupňů a ktomu stačí klidně 2-3s a není třeba informovat kontrolkou, protože ta prodleva od zapnutí klíčku ke startu je na nažhavení dostatečná. Zkus si to žhavení za tepla změřit, jestli spíná. Jinak futra u startéru taky hodně zlobí, hlavně to v převodovce, kolikrát máš novej startér a po namontování točí zhnile, protože přední futro není součást startéru ale převodovky.


draku u oktávky asi komůrky nebudou je tam pětiotvorový přímý dvostupnový vstřik a pokud je motor teplý nežhaví nenaměříš nic a kontrolka s průběhem žhavení nesouvisí, pokud zhasne je to signál k počátku startu, jsou jen dvě řešení starter nebo přes tlačítko přivést štávu ke žhavičům miloš

Autor:  max84 [ 4.8.07, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar chlapáci,zkoušel jsem startování i se zpožděním,po zapnutí klíčku jsem pět vteřin počkal a pak ho zapnul znovu a znovu počkal,startovalo to úplně stejně. Jinak i když to točí tak dlouho tak pořád točí stejně rychle a na startéru není znát absoltuně žádný pokles výkonu nebo proudu. Spíš mi to příjde jak když spadne nafta což mi příjde jako blbost,ale prostě je to podobné jako když se u 120tek muselo našlapat aby chytly.

Autor:  max84 [ 4.8.07, 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a na diagnostice to neukázalo vůbec nic...Absolutně bez závad.

Autor:  Drak [ 4.8.07, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

žhaví při jakýmkoli startu, změř si to, při sepnutí startéru se automaticky spíná i žhavení i kdyby měl motor třeba 300 stupňů.

Podívej se, jestli se kouří z výfuku hned, nebo až po nějaké době, může to taky dělat taková ta černá plastová věc na naftovým filtru, je tam ventil a ten nemusí držet.

Autor:  slovacek.milos [ 5.8.07, 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

max84 píše:
Jo a na diagnostice to neukázalo vůbec nic...Absolutně bez závad.


diagnostika neukáže nic starter nemá čislo otáček a ten termostat na filtru paliva to by nestartovala hlavně při prvním startu a ucpaný palivový fitrl hlásí závadu vadný odpojovač paliva miloš

Autor:  slovacek.milos [ 5.8.07, 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
žhaví při jakýmkoli startu, změř si to, při sepnutí startéru se automaticky spíná i žhavení i kdyby měl motor třeba 300 stupňů.

Podívej se, jestli se kouří z výfuku hned, nebo až po nějaké době, může to taky dělat taková ta černá plastová věc na naftovým filtru, je tam ventil a ten nemusí držet.


draku kdyby to žhavilo třeba jen jednu sekundu při teplém motoru, tak kdybys ten klíček zapínal a vy=ínal tak nažhavíš a chytne to, prostě při teplém startu můžeš zapínat vypínat, čekat prostě nežhaví a počítá s otáčky motoru v rozmezí 870-900 za minutu, jinak pod 870 otáček nedojde při prvním zatočení k zápalné teplotě, u jiných motoru jsem se stímto problémem nesetkal, u oktávky můžeš vyměnit žvaviče, řídící jednotku, čidlo teploty, relátko, měřit tlaky vagovat, netěsnosti odpadají, protže TDi má v nádrži nízkotlaké motorové čerpadlo, nezjistíš žádnou závadu a za tepla točíš jak pako ještě před třemi lety o tomto probklému málo kdo věděl, prostě nemoc oktávek miloš

Autor:  Drak [ 5.8.07, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

Při poloze klíčku II (startér točí) žhaví při jakékoli teplotě, to se s tebou klidně i pohádám, nepíšu že žhaví v poloze I, jak píšeš ty, ale v poloze II

Autor:  DRYVER [ 5.8.07, 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ale tady se bude nekdo hadat? :lol: :lol: 8)

Autor:  Drak [ 5.8.07, 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jenom tak trochu, asi sme se špatně pochopili. 8)

Autor:  max84 [ 6.8.07, 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ale notak chlapi,to chce klid,jen jsem chtěl vědět jestli to prostě neznačí opotřebení motoru,nebo čerpadla,nebo jak dlouho stím ještě můžu jezdit abych se nemusel bát někam vyrazit.Ale jak koukám tak je to asi prostě normální takže se snad strachovat nemusím...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/