Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
vysoká teplota https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5833 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Matty-s [ 4.8.07, 10:44 ] |
Předmět příspěvku: | vysoká teplota |
Ahoj, chtěl jsem se zeptat jestli byste mi mohli pomocti. Mam Škodu 120M a zlobí mě chlazení. Když ji vyženu na 4 000 otáček, tak mi začne stoupat teplota až na 100 stupňů i když jsem tam dal nový termostat a klesne jenom, když pustím topení. Jestli s tímto problémem jste měl někdo problém, tak bych vás poprosil o pomoc, protože sám zž nevím co by to mohlo být. Předem děkuji |
Autor: | Šemik [ 4.8.07, 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
1) máš správné čerpadlo na vodu (velké lopatky) 2) odvzdušněno 3) mohl by to být i zanesený chladící systém. Nutný průplach, v mototechně prodávají nějaký čistící srágory který to vyčistí. Návod mají na obalu. |
Autor: | cyz [ 4.8.07, 10:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: vysoká teplota |
Matty-s píše: Ahoj, chtěl jsem se zeptat jestli byste mi mohli pomocti. Mam Škodu 120M a zlobí mě chlazení. Když ji vyženu na 4 000 otáček, tak mi začne stoupat teplota až na 100 stupňů i když jsem tam dal nový termostat a klesne jenom, když pustím topení. Jestli s tímto problémem jste měl někdo problém, tak bych vás poprosil o pomoc, protože sám zž nevím co by to mohlo být. Předem děkuji Vaří to? Nebo to na poslední chvíli zase spadne? Tak jako kat by to mohlo být těsnění pod hlavou....podívej se jak moc to tlakuje do sání, jestli moc tlakuje a jestli to po otevření nádrže bublá tak by to mohlo být ono |
Autor: | Matty-s [ 4.8.07, 11:15 ] |
Předmět příspěvku: | vysoká teplota |
Odvzdušněno to je a pořád je to stejný. Při dosažeí 100 stupňů pouštím topení jinak to nespadne. |
Autor: | Martin 007 [ 4.8.07, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Termostat je plně funkční a dal si ho tam určitě správně ??? Tj. perem do hlavy a tim nýtkem nahoru ??? Pumpa OK ??? Žádná zpuchřelá hadice ??? Topení otevřené při odvzdušňování ??? Zkoušej a piš podobné věci má většina z nás za sebou |
Autor: | Matty-s [ 4.8.07, 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Termostat je plně funkční, právě dneska jsem tam dával nový a je to německá výroba, prej ty německý jsou nejspolehlivější a navíc jsem ho tam dával, tak jak se nakreslený ve škodováckým seznamu náhradních dílů.Jinak při odvzdušňování jsem měl topení otevřené. Hadice jsem tam dával asi před měsícem všechny nový, až na ty co vedou pod autem. |
Autor: | cyz [ 4.8.07, 13:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matty-s píše: Termostat je plně funkční, právě dneska jsem tam dával nový a je to německá výroba, prej ty německý jsou nejspolehlivější a navíc jsem ho tam dával, tak jak se nakreslený ve škodováckým seznamu náhradních dílů.Jinak při odvzdušňování jsem měl topení otevřené. Hadice jsem tam dával asi před měsícem všechny nový, až na ty co vedou pod autem. Zkontroluj tlak v chlazení...jestli to tlakuje moc tak to může být těsnění pod hlavou a jestli tam není žádný tlak tak ti netěsní víčko čož má taky špatný vliv na funkci toho chlazení, pořád se to zavzdušňuje. Ohledně toho těsnění - ještě zkontroluj víčko na doplňování oleje jestli na něm není emulze (vůbec tam být ale nemusí, těsnění se může propálit i tak že voda do oleje nejde). Neběží ti ten motor třeba po prvních pár vteřinách na 3 válce? Nesmrdí (hlavně po startu) z výfuku přepálený fridex? |
Autor: | slovacek.milos [ 4.8.07, 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
kup si nový chladič stojí pětikilo miloš |
Autor: | Matty-s [ 4.8.07, 14:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nový chladič tam je dávaný a na víčku od oleje žádná emulze není. Ještě se podívám jak je to s tím tlakem a na to víčko od nádobky taky kouknu. Každopádně všem moc děkuji, já to vyzkouším a potom se ozvu jestli to funguje nebo ne. Díky |
Autor: | Šemik [ 4.8.07, 14:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na to víčko od expanzky bych moc nespoléhal Kdyby tam nebylo vůbec tak by to chladilo dobře jen by více ubývala voda... Asi by to chtělo koupit v mototechně nějakou tu proplachovací čistící srágoru Můžou být dost přiucpané ty dva ropovody "družba" pod autem... |
Autor: | cyz [ 4.8.07, 14:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Na to víčko od expanzky bych moc nespoléhal Kdyby tam nebylo vůbec tak by to chladilo dobře jen by více ubývala voda... Asi by to chtělo koupit v mototechně nějakou tu proplachovací čistící srágoru Můžou být dost přiucpané ty dva ropovody "družba" pod autem... To není pravda, když není víčko od expanzky tak to dělá problémy (ne až tak že by to vařilo ale trochu ta teplota může skákat) btw. já ti dám takového předohraba až ti bude špatně |
Autor: | Šemik [ 4.8.07, 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: já ti dám takového předohraba až ti bude špatně Bojim..... To abych příští rok nejel na sraz Eště k tomu chlazení - nemáš třeba celou náplň jen fridex, že jo Já vim blbá otázka, ale pro jistotu... |
Autor: | cyz [ 4.8.07, 14:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: cyz píše: já ti dám takového předohraba až ti bude špatně Bojim..... To abych příští rok nejel na sraz Eště k tomu chlazení - nemáš třeba celou náplň jen fridex, že jo Já vim blbá otázka, ale pro jistotu... 100% fridex by nemusel dělat nějak extrémní neplechu, kámošův dědek to takhle měl ve 130ce a fungovalo to. Ale pochybuju o tom že ho tam má - 3 kanystry fridexu to by byly skoro 2000 Kč....spíš jestli tam nemá fridex víc jak 3 roky, ale o tom bych u staré škodovky dost pochyboval. Když tam nepřijedeš brežněvem tak se ničeho bát nemusíš |
Autor: | Šemik [ 4.8.07, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
tím tam asi nepojedu S tím fridexem sem to myslel tak že pokud by fakt měl 100% fridexu a pořádně to ohulil to jak píše, tak že by se to nemuselo stačit chladit... Fridex má nižší koeficient přestupu tepla než voda... a připočteme li ktomu tu délku chlazení |
Autor: | cyz [ 4.8.07, 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: tím tam asi nepojedu S tím fridexem sem to myslel tak že pokud by fakt měl 100% fridexu a pořádně to ohulil to jak píše, tak že by se to nemuselo stačit chladit... Fridex má nižší koeficient přestupu tepla než voda... a připočteme li ktomu tu délku chlazení Pokud vím tak to problémy nedělá, kámoš tu 130ku točil do 7 000 na jedničku a chladilo to dobře. On ten jeho děda byl takový trochu "umělec", bývalý družstevní traktorista a vím že dělával takové věci jako že vrzající brzdy namazal vazelínou apod. Matty-s: Jinak jestli píšeš že je to jaksi závislé na otáčkách motoru, není to třeba tak že by ti jenom blbě ukazoval teploměr např. kvůli špatnému ukostření motoru nebo jinému kontaktu? |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |