Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jak poznat,že je olej vyměněný https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5843 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | pechy [ 5.8.07, 11:50 ] |
Předmět příspěvku: | Jak poznat,že je olej vyměněný |
Čau,potřebovala bych poradit.V pátek měl přítel Octávii na servisní prohlídce ve Škoda servisu-byla to prohlídka 90000km,při které se mění olej,filtry a auto projde kompletní prohlídkou.Olej si donesl svůj-byl to Castrol Magnatec 5W/40 a ten mu tam měli nalít.Když jsme ale odpoledne auto přivezli domů a přítel se podíval na olej,tak olej byl černý jako bota a hlavně dost řídký,což by po ujetí 10km,asi nemělo být-motor měl provozní teplotu-90°C.Dá se nějak poznat,zda ten olej skutečně vyměnili?Máme totiž takový pocit,jako by tam byl původní olej.Na palubním počítači před servisem svítila kontrolka na výměnu oleje.Myslíte,že to můžou nějak vymazat a motor nepozná,že olej nebyl vyměněn?Díky za každou radu. |
Autor: | ventYl [ 5.8.07, 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
novy olej obvykle ide do hned-medovo-oranzovej farby s modrym nadychom, cierny nie je ani omylom, ak je olej cierny, tak budto musi byt motor neskutocne odporne zasvineny, alebo ho nevymenili. takisto by nemal byt riedky, ani ked je stary, do stareho oleja sa obvykle dostavaju uhlikove necistoty, ktore ho zahustuju. to by zasa odpovedalo tomu, ze donho odniekial presakuje benzin alebo nafta (?). |
Autor: | Vít [ 5.8.07, 12:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
ono taky záleží na tom, co si představujeme pod pojmem řídký olej, těžko to v textu definovat. Ovšem černý by neměl být ani náhodou, to až na konci intervalu, ne na začátku. Ta hláška o servisní inspekci je určitě smazatelná i bez výměny oleje. |
Autor: | pechy [ 5.8.07, 12:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
je to 1.9TDi 66kW,2003 najeto 85000km a pravidelně servisováno,proto si také myslíme,že by ten olej měl být průhledný.Tenhle je úplně černý.A nemyslím si,že by po 85000km byl motor takhle zanesený |
Autor: | Vít [ 5.8.07, 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
těžko jim něco dokážete, i když to nejspíš bude nějaká levota, pro klid duše by bylo nejlepší si ten olej vyměnit doma (i s fitlrem, ten tam taky možná nikdo neměnil) a pro příště jet do jinýho servisu. Ale ještě s tím počkejte, jsem si skoro jistý, že se tu obejví i další nápady. Na barvu novýho oleje se nechá kouknout u pumpy v shopu, odšroubuješ víčko a vidíš |
Autor: | pechy [ 5.8.07, 12:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
to ten náš olej má takovou medovou barvu a krásně čirý,0.5l nám totiž vrátili.Nějaká levota v tom určitě bude. |
Autor: | Vít [ 5.8.07, 12:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
ještě jsem si vzpomněl, tuhle jsem měl nějaké problémy s mazáním, měnil jsem olej, najel jsem něco mezi 500 až 1000 kilometry a měnil jsem olej znova, nebylo na něm znát, že by jel, vypadal jako když jsem ho tam lil, a to je to prosím zastaralý a vevnitř rozhodně ne čistý motor, i když na benzín |
Autor: | Matthes [ 5.8.07, 12:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja nevim, precijen ropaky ten oil vice spinej, ten novej se smichal este s trochou z toho staryho co zbylo v motoru ... Mate to menit doma a v servisu si jen nechat vymazat tu hlasku ... |
Autor: | michalkatka [ 5.8.07, 13:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
čo viem tak u dieselov po výmene oleja je olej čierny po prvom zohriatí motora.... |
Autor: | Šemik [ 5.8.07, 13:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
jak jsme před Leonidem mívali Elantru 2.0 CDRi z roku 2004 tak té, třebaže taky turboropák, olej černal až tak po 8 - 10000km... Ale je fakt že žrala jen nějaký syntetický castrol litr za 411kč A neměla najeto víc jak 46 000km.. |
Autor: | pechy [ 5.8.07, 13:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka:víte to na 100%?Jde o to,abychom do toho servisu nejeli a nedělali tam ze sebe blbce |
Autor: | cyz [ 5.8.07, 13:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: jak jsme před Leonidem mívali Elantru 2.0 CDRi z roku 2004 tak té, třebaže taky turboropák, olej černal až tak po 8 - 10000km... Ale je fakt že žrala jen nějaký syntetický castrol litr za 411kč A neměla najeto víc jak 46 000km.. Tak ropáky to sviní víc, schválně se podívám u kámoše do Octávky TDi 66kW kde má olej zhruba v půlce jak vypadá. Vzhledem k tomu že jsme v ČR tak bych viděl na 90% že to bude levota (omlouvám se všem slušným automechanikům) ale moje zkušenost je prostě taková jaká je. Každopádně po 10km by ten olej černý být neměl ani u ropáka....u mě na fáčku které má najeto už skoro 130 000 má olej i po 15 500km medový jak po 500km |
Autor: | slovacek.milos [ 5.8.07, 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
olej černá u TDi hned jestli zrovna už po l0 km to nevím, pokud olej nečerná neplní si sviji funkci a je pro TDi nevhodný, já to dělám tak, že auto vytlačím ven a olej leju před zákazníkem, ono jakýkoliv motor se může rozletět po opuštění servisu a pak jsou jen nepříjemnosti, ale že ti půl litru vrátili to je OK miloš |
Autor: | pechy [ 5.8.07, 13:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
takže je to teda normální,že je takhle brzo černý? |
Autor: | cyz [ 5.8.07, 13:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: olej černá u TDi hned jestli zrovna už po l0 km to nevím, pokud olej nečerná neplní si sviji funkci a je pro TDi nevhodný, já to dělám tak, že auto vytlačím ven a olej leju před zákazníkem, ono jakýkoliv motor se může rozletět po opuštění servisu a pak jsou jen nepříjemnosti, ale že ti půl litru vrátili to je OK miloš Je v tomto nějaký rozdíl mezi turboropákem a atmosferickým ropákem? Na na felicii ropáku olej nijak zvlášť nečernal (ztmavnul po pár km al ne že by byl černý....) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |