Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 14:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Favo do Rapida 
Autor Zpráva
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek Favo do Rapida
Chtěl sem se optat zda ma nekdo zkusenosti ohledne namontovani motoru favorita 136 do Rapida 130. Kolik ste za to dali? Co vse se musi vymenit aby to slapalo? A vubec co mi o tom dokazete rict. Jde o to ze muj motor ve 130 uz stoji za prd od ty doby co mi ho kamoska uvarila a ja tam vymenil vodni pumpu a tesneni pod hlavou a vod ty doby to jede nejak divne tak sem si rek ze by ten motor chtel vymenit a kdyz uz do toho rvat novej motor tak radsi vykonnejsi.

Dikes moc za vase rady...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


16.8.07, 11:23
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
treba prirubu medzi motor a prevodovku, aby slo favomotor pripevnit na 130tkovu prevodovku pod takym uhlom, ako tam ma byt (favorit je skloneny viac), musis si zohnat 135/136tkove 8kanalove sanie a vyfuk, treba vymenit vodne cerpadlo, vsetky uchyty a vcelku vhodne je prevrtat dieru pre merku oleja vzadu, ako to ma 136tka a zaslepit dieru tam, kde to ma favorit.

To je vtedy, ak to chces mat ko-sher (aj tak s tym mozes mat problemy s policiou). Ak to zas tak ko-sher mat nechces, mozes pouzit povodne sanie a vyfuk z favorita (o sani viem, ze sa da, vyfuk neviem isto), ale budes mat problemy s karburatorom a bude treba tuningovat filtrbox, aby sa tam vosiel. Vtedy ti netreba prirubu.

Takisto je mozne, ze bude treba menit zotrvak / pastorok kvoli starteru.

A posledny problem, ktory ma napada, je v tom, ze favority tusim nemaju mechanicke cerpadlo paliva, ale maju elektricke (??). Takze neviem, ci maju na bloku dieru.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


16.8.07, 12:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Favorit s karburátorem má čerpadlo normálně na bloku. Horší je, že tahle přestavba není povolená a neprojdeš STK.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


16.8.07, 12:40
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Bud přírubu mezi motor a převodovku ( to sem nikdy neviděl teda ale je to možný pokud nechceš delat přirubu mezi saci kolena a karbec - ale někdo třeba tvrdi ze nakloněný karbec ničemu nevadí )

Toto vše jednoduše vyřeší sací a výfukový kolena ze 742.135 - 136 pak není ta přiruba potřeba. Motor ve škodovkách 135 136 je ten samý jako ve Favoritu...jsou tam taky uloženy pod jinim úhlem, akorath je to vyřešeno právě těmy jinímy sacími a výfukovými koleny. Když je seženeš tak je to bez problémů. ( ale jsou vzácný a počítej tak 1000 - 1200 Kč za sací a zhruba to samý za výfukový spíš i víc )

Karbec tam dej ze 130ky nebo tam můžeš dát Fávo karbec s automatickým sytičem..nebo i nákej speciál jak chceš :) Na něj pasuje jakýkoliv filtrbox bezproblémů.

Všechny karburátorový Fáva maj normálně jeste tu samou pumpu jako 130ky...až Fáva se vstřikováním měli bud tento otvor zaslepen víčkem...a ty nejnovějsí pak už zalitý z výroby.

Dalším problém je vodní pumpa...ta tam stačí přehodit originál ze 130ky jako máš ted a je to vyřešený. ( hlavně musí mít ty vysoký lopatky asi 17mm od talíře na výšku ).

Další problém je s tělesem termostatu...fáčko ho má za roh jakoby dopředu a škodovka ho potřebuje dolů. Takže opět tam stačí dát těleso termostatu ze 130ky...do něj vytočit závit a do toho našroubovat čidlo teploty...jelikož asi neseženeš závitníky s jemným stoupáním závitu, tak to čidlo vemeš, namataláš motorovim těsnicím silikonem ( ten červený ) a do toho hliníku to našroubuješ stylem napořád tak, že to tam jakoby narveš, aby si to tam závit vyřízlo samo jednou provždy...

Anebo to můžeš vyřešit takto jako Mylas...pomocí topenářských trubek a Téček:

Vyřešil jak čidlo tak výstupy na vyhřívání sacích kolen...je to vyrobený místo té krátké hadice topení..samozřejmě to pak pokračuje dál do topení...dole jak jsou ty kovový kolínka spojený tou tenkou trubičkou.

Obrázek

No a pak tam bud necháš zapalování ze 130ky nebo jesi trváš na bezkontaktu z Fáva...jedno i druhý tam jde dát...130kový tam jde myslim bez úprav a ten bezkontakt taky...jenom ho musis vymenit celej i civkou rozdelovačem atd...

Pak ten setrvák bud ti pujde bez problémů nebo přehodit zuby...do 130ky by mělo být to tam dát vše snažší než do 105,120 páč 130ka je skoro Fávo už.


Tak já nevim jesi sem zase na něco zapomněl, ale asi je to vše snad teda. :D

Hodně zdaru a žádné problémy s policií ( asi ne ) a s technickou ( možná jo ). :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.8.07, 13:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A co kdyz bych vymnenil 130 motor za 136 motor z Rapida 136?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


16.8.07, 13:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Práveže keď má tam motor 742.13, tak to už nemá také zlé, lebo na oficialnu prestavbu tam má už skoro všetko. Podľa mňa by nemusel mať také problémy, ako keď to chce dať do š120.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


16.8.07, 13:56
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Majlanky píše:
A co kdyz bych vymnenil 130 motor za 136 motor z Rapida 136?


Pokud ho sezeneš v kompletnim stavu se všim všudy tj. sací a výfukový kolena, vodní pumpa a těleso termostatu.

Potom si vyhrál na celé čáře...jenom ho sehnat v solid a komplet stavu.

Jenom je hold takové onaké slovo...jenom. Tak sháněj a dej vědět. :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.8.07, 14:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27222
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
na virtu je o tom článek ale virt pojede až zejtra

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


16.8.07, 14:16
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Legálně tam dát motor z Fa nemůžeš, pokud ti to nevadí: http://www.rapidity.cz/motor.php



Martin píše:
Nebudu se znovu myšlenkově vyprazdňovat, již jsem to tu několikrát psal:

Citace:
Dát legálně do auta motor z Favorita je skoro nemožné. Ani neznám a nečetl jsem o nikom, kdo by ho měl v autě legálně. Všechny postupy legalizace na netu jsou pro motor 742.135 a 742.136 a i pro tyto motory je to spousta obíhání úřadů s nejasným výsledkem. Pro tyto motory vydala Škoda auto a.s. souhlasné stanovisko, pro motory 781.135 a 781.136 ne. Pochybuji, že ti ho někdo zapíše.


Citace:
Jestli ti zjistí motor z Fava ve Škodovce, tak do toho auta nepatří a máš vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu. To jim potom je jedno, kdo zavinil nehodu a i když to do tebe někdo napálí a byla by to jeho vina, tak to bude na tebe, protože to auto nemá na silnici co dělat. Pokud tě chytnou při kontrole, tak je to stejný a půjdeš domů pěšky. Na ten trik s prasklým lankem bych moc nespoléhal, už je to dost známé.

Pokud přerazíš číslo typu motoru, tak stejně lze lehce poznat, že to není motor Š120, třeba podle hlavy, víka ventilů, sání, karburátoru atd. A na to když ti přijdou, tak budeš mít hned dva průsery - ten motor tam nemá co dělat a navíc si falšoval číslo.

Taky jsem si chtěl kdysi dát do auta motor z Favorita, ale když jsem si to promyslel, zjistil jsem, že mi to za to nestojí. Legálně si ho nechat zapsat je prakticky nemožné a nelegálně je to o hubu. Nejsem potom zvědavý na to, aby mi kdesi na druhé straně republiky příslušník sdělil, že mám jít domů pěšky, auto si mám nechat odtáhnout a vzal mi techničák, nebo aby mě obvinily z nehody i když pojedu slušně a podle předpisů. Navíc na STK to určitě neprojde a každý dva roky přehazovat motor je taky trochu otrava.

Takže si to promysli, podle mne to za ty problémy nestojí.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


16.8.07, 14:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No povedlo by se mi sehnat motor o sací a vyfukový. Ja je to s tou pumpou a termostatem? Jakej je rozdil mezi 130 a 136?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


16.8.07, 14:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
136 má hliníkovou hlavu.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


16.8.07, 14:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No myslel jsem rozdíl v tom jak je motor 136 ulozen v Rapidu. Jestli kdyz ho budu vymenovat za 130 tak jestli s tim budou takovy potize jako kdyz bych vymnenoval za Favo?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


16.8.07, 14:44
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Ne nebudou - už sem ti to psal...jde tam dát úplně krásně...Rapid 130 a 136 je totiž to samé víte pane - až na ten motor.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.8.07, 14:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Majlanky píše:
No povedlo by se mi sehnat motor o sací a vyfukový. Ja je to s tou pumpou a termostatem? Jakej je rozdil mezi 130 a 136?


136ková pumpa a těleso termostatu má vývod na hadice na vyhřívání sacích kolen...130ka ne. Ale jde to vyřešit ěma Téčkama.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


16.8.07, 14:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3197
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
to Martin 007: takze kdyz mam 135ku tak proste "jenom" prehodim motor a padne tam?

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


16.8.07, 14:54
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz