Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

výmena piestov a hlavy...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5970
Stránka 1 z 1

Autor:  michalkatka [ 14.8.07, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  výmena piestov a hlavy...

čo by ste mi poradili ak si chcem vymeniť piesty a hlavu, všetko mám, akurát chcem meniť piesty 135 za 136 a troška znížiť hlavu, ale neviem o koľko? palivo bude 110 oktánové, takže by som chcel docieliť kompresný pomer cca 10,5 až 10,7 : 1... trocha mi je ľúto pustiť sa do mojeho dobrého motora a prerábať ho, ale v záujme nižšej spotreby a dokonalejšieho využitia paliva by som do toho šiel... zatiaľ ide iba o úvahu, chcem vedieť váš názor....

pôvodne som uvažoval aj po prerobení na 1.4, ale nedajú sa zohanť 77mm bimetalické piesty, iba obyčajné a nakoľko to chcem na bežné jazdenie chcem aby to niečo vydržalo a ešte som sa niekde dočítal že vložky favo sú nejaké fosforové a nedajú sa robiť výbrusy :shock: ( favorit136l_R_Cedrych strana 57/58 )

:o dokonca sa ma s jednej firmy kde vyrábajú piesty na zákazku pýtali že čo je to bimetalický piest :shock:

ale aj tak so zvyškov si možno jeden závodný motor urobím :evil:

Obrázek

Autor:  Jarda S. [ 14.8.07, 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

co do toho poskládat 1,4 fábii :?:

Autor:  michalkatka [ 14.8.07, 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
co do toho poskládat 1,4 fábii :?:


to je už dosť náročnejšie, tam treba všetko dať von a navŕtať na kľuku fabia zotrvák favo a aj s remenicou vyvažovať... atď...

Autor:  spartra [ 14.8.07, 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

jede to, spotřeba jak na to šlapeš se 136, komprese kolem 11,5:1, drobet upravená hlava a karburátor, těsnění klasický temac za rok naježděno kolem 45t. km 8 - 12l lpg, momentálně 135 bez úprav 7 -12l lpg, hlava už čeká až budou prachy

Autor:  patrik-hp [ 15.8.07, 07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena piestov a hlavy...

michalkatka píše:
čo by ste mi poradili ak si chcem vymeniť piesty a hlavu, všetko mám, akurát chcem meniť piesty 135 za 136 a troška znížiť hlavu, ale neviem o koľko? palivo bude 110 oktánové, takže by som chcel docieliť kompresný pomer cca 10,5 až 10,7 : 1... trocha mi je ľúto pustiť sa do mojeho dobrého motora a prerábať ho, ale v záujme nižšej spotreby a dokonalejšieho využitia paliva by som do toho šiel... zatiaľ ide iba o úvahu, chcem vedieť váš názor....

pôvodne som uvažoval aj po prerobení na 1.4, ale nedajú sa zohanť 77mm bimetalické piesty, iba obyčajné a nakoľko to chcem na bežné jazdenie chcem aby to niečo vydržalo a ešte som sa niekde dočítal že vložky favo sú nejaké fosforové a nedajú sa robiť výbrusy :shock: ( favorit136l_R_Cedrych strana 57/58 )

:o dokonca sa ma s jednej firmy kde vyrábajú piesty na zákazku pýtali že čo je to bimetalický piest :shock:

ale aj tak so zvyškov si možno jeden závodný motor urobím :evil:

Obrázek


Výbrus dělá kdejaká brusírna....Tak že toho fosforu se neobávej :wink: :D A název bimetalický píst je docela podivnej.Stejně dnes jiné sériové písty konkrétně na tvůj vůz kromě soukromé malosériové výroby sport téček a kovaných nedělají...Brusírna se ti o vše postará.Pujčíš jim píst a oni ti podle něj udělají vložku.Nebo ti dodají kompletně vše,celou sadu.Jestli chceš,dám ti číslo na kamaráda,který ti dodá kruhy,vložky s výbrusem dokonce i 78 mm na sérii??? ale prý to funguje???A to vše poštou odešle neznámo kam až na místo určení.A není drahý.Nebo se do Ledče nad Sázavou zastavíš a z ruky do ruky. :wink:stačí říct :wink:

Autor:  Kristensen [ 15.8.07, 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

A o kolik očekáváš že se ti sníží spotřeba? Je to hlavně o tom jak s tím jezdíš a v jakém to je stavu. Úpravou můžeš docílit třeba -0,5 l ale jen ve stejném režimu jízdy. Záleží kolik najezdíš km a pokud jezdíš jen po městě tak změna na spotřebě nebude v podstatě žádná.

Autor:  Gemini [ 15.8.07, 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena piestov a hlavy...

michalkatka píše:
čo by ste mi poradili ak si chcem vymeniť piesty a hlavu, všetko mám, akurát chcem meniť piesty 135 za 136 a troška znížiť hlavu, ale neviem o koľko? palivo bude 110 oktánové, takže by som chcel docieliť kompresný pomer cca 10,5 až 10,7 : 1... trocha mi je ľúto pustiť sa do mojeho dobrého motora a prerábať ho, ale v záujme nižšej spotreby a dokonalejšieho využitia paliva by som do toho šiel... zatiaľ ide iba o úvahu, chcem vedieť váš názor....


piesty mozes vymenit, hlavu mozes znizis o 0.3-4 mm na seriovu vacku, viac je to zbytocne (na KP 10-10.2:1)
zaujma ma odkial budes mat 110 okt palivo, kedze racing benzin ELF 104 oktan stoji 240 sk liter , btw vykon motora nie je v oktanoch, tam je iba mensia detonacna citlivost

najlepsiu spotrebu spravis ked motor bude mat dobre tlaky, minimalny odpor sania a podobne (aj pri seriovom KP), a budes snim hospodarne zaobchadzat - pasmo max krut. momentu

Autor:  michalkatka [ 15.8.07, 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: výmena piestov a hlavy...

takže 110 oktánové palivo je LPG! motor je v dobrom stave, tlaky sú na 135ku dobré, elektrika a všetko ok, ale ťažko spotrebu stiahnem pod 10, ak mi to urobí o 1l tak budem spokojný, ak o 2 tak budem oslavovať...

Autor:  Gemini [ 15.8.07, 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

zo 136kovym motorom sa da jazdit za 6-7 litrov, tak stym nieco rob chlape

na tom LPG si ma dostal :lol:

Autor:  michalkatka [ 16.8.07, 07:48 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini píše:
zo 136kovym motorom sa da jazdit za 6-7 litrov, tak stym nieco rob chlape

na tom LPG si ma dostal :lol:


však práve... veci na to už mám, tak ma to nebude nič stáť... ešte musím zistiť aká vačka je v tom 781.136B? možno by som prehodil aj to....

Autor:  michalkatka [ 17.8.07, 08:09 ]
Předmět příspěvku: 

má niekto odkaz, alebo si pamätá ako sú značené vačky, chcem vedieť aká je na tom 781.136B, dozvedel som sa že tam vo výtobe dávali hlavne 240° ale že aj ostrejšie 248° alebo 254°...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/