Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
výmena piestov a hlavy... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5970 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | michalkatka [ 14.8.07, 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | výmena piestov a hlavy... |
čo by ste mi poradili ak si chcem vymeniť piesty a hlavu, všetko mám, akurát chcem meniť piesty 135 za 136 a troška znížiť hlavu, ale neviem o koľko? palivo bude 110 oktánové, takže by som chcel docieliť kompresný pomer cca 10,5 až 10,7 : 1... trocha mi je ľúto pustiť sa do mojeho dobrého motora a prerábať ho, ale v záujme nižšej spotreby a dokonalejšieho využitia paliva by som do toho šiel... zatiaľ ide iba o úvahu, chcem vedieť váš názor.... pôvodne som uvažoval aj po prerobení na 1.4, ale nedajú sa zohanť 77mm bimetalické piesty, iba obyčajné a nakoľko to chcem na bežné jazdenie chcem aby to niečo vydržalo a ešte som sa niekde dočítal že vložky favo sú nejaké fosforové a nedajú sa robiť výbrusy ( favorit136l_R_Cedrych strana 57/58 ) dokonca sa ma s jednej firmy kde vyrábajú piesty na zákazku pýtali že čo je to bimetalický piest ale aj tak so zvyškov si možno jeden závodný motor urobím |
Autor: | Jarda S. [ 14.8.07, 19:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
co do toho poskládat 1,4 fábii |
Autor: | michalkatka [ 14.8.07, 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: co do toho poskládat 1,4 fábii to je už dosť náročnejšie, tam treba všetko dať von a navŕtať na kľuku fabia zotrvák favo a aj s remenicou vyvažovať... atď... |
Autor: | spartra [ 14.8.07, 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
jede to, spotřeba jak na to šlapeš se 136, komprese kolem 11,5:1, drobet upravená hlava a karburátor, těsnění klasický temac za rok naježděno kolem 45t. km 8 - 12l lpg, momentálně 135 bez úprav 7 -12l lpg, hlava už čeká až budou prachy |
Autor: | patrik-hp [ 15.8.07, 07:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výmena piestov a hlavy... |
michalkatka píše: čo by ste mi poradili ak si chcem vymeniť piesty a hlavu, všetko mám, akurát chcem meniť piesty 135 za 136 a troška znížiť hlavu, ale neviem o koľko? palivo bude 110 oktánové, takže by som chcel docieliť kompresný pomer cca 10,5 až 10,7 : 1... trocha mi je ľúto pustiť sa do mojeho dobrého motora a prerábať ho, ale v záujme nižšej spotreby a dokonalejšieho využitia paliva by som do toho šiel... zatiaľ ide iba o úvahu, chcem vedieť váš názor.... pôvodne som uvažoval aj po prerobení na 1.4, ale nedajú sa zohanť 77mm bimetalické piesty, iba obyčajné a nakoľko to chcem na bežné jazdenie chcem aby to niečo vydržalo a ešte som sa niekde dočítal že vložky favo sú nejaké fosforové a nedajú sa robiť výbrusy ( favorit136l_R_Cedrych strana 57/58 ) dokonca sa ma s jednej firmy kde vyrábajú piesty na zákazku pýtali že čo je to bimetalický piest ale aj tak so zvyškov si možno jeden závodný motor urobím Výbrus dělá kdejaká brusírna....Tak že toho fosforu se neobávej A název bimetalický píst je docela podivnej.Stejně dnes jiné sériové písty konkrétně na tvůj vůz kromě soukromé malosériové výroby sport téček a kovaných nedělají...Brusírna se ti o vše postará.Pujčíš jim píst a oni ti podle něj udělají vložku.Nebo ti dodají kompletně vše,celou sadu.Jestli chceš,dám ti číslo na kamaráda,který ti dodá kruhy,vložky s výbrusem dokonce i 78 mm na sérii??? ale prý to funguje???A to vše poštou odešle neznámo kam až na místo určení.A není drahý.Nebo se do Ledče nad Sázavou zastavíš a z ruky do ruky. stačí říct |
Autor: | Kristensen [ 15.8.07, 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
A o kolik očekáváš že se ti sníží spotřeba? Je to hlavně o tom jak s tím jezdíš a v jakém to je stavu. Úpravou můžeš docílit třeba -0,5 l ale jen ve stejném režimu jízdy. Záleží kolik najezdíš km a pokud jezdíš jen po městě tak změna na spotřebě nebude v podstatě žádná. |
Autor: | Gemini [ 15.8.07, 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výmena piestov a hlavy... |
michalkatka píše: čo by ste mi poradili ak si chcem vymeniť piesty a hlavu, všetko mám, akurát chcem meniť piesty 135 za 136 a troška znížiť hlavu, ale neviem o koľko? palivo bude 110 oktánové, takže by som chcel docieliť kompresný pomer cca 10,5 až 10,7 : 1... trocha mi je ľúto pustiť sa do mojeho dobrého motora a prerábať ho, ale v záujme nižšej spotreby a dokonalejšieho využitia paliva by som do toho šiel... zatiaľ ide iba o úvahu, chcem vedieť váš názor.... piesty mozes vymenit, hlavu mozes znizis o 0.3-4 mm na seriovu vacku, viac je to zbytocne (na KP 10-10.2:1) zaujma ma odkial budes mat 110 okt palivo, kedze racing benzin ELF 104 oktan stoji 240 sk liter , btw vykon motora nie je v oktanoch, tam je iba mensia detonacna citlivost najlepsiu spotrebu spravis ked motor bude mat dobre tlaky, minimalny odpor sania a podobne (aj pri seriovom KP), a budes snim hospodarne zaobchadzat - pasmo max krut. momentu |
Autor: | michalkatka [ 15.8.07, 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: výmena piestov a hlavy... |
takže 110 oktánové palivo je LPG! motor je v dobrom stave, tlaky sú na 135ku dobré, elektrika a všetko ok, ale ťažko spotrebu stiahnem pod 10, ak mi to urobí o 1l tak budem spokojný, ak o 2 tak budem oslavovať... |
Autor: | Gemini [ 15.8.07, 23:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
zo 136kovym motorom sa da jazdit za 6-7 litrov, tak stym nieco rob chlape na tom LPG si ma dostal |
Autor: | michalkatka [ 16.8.07, 07:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Gemini píše: zo 136kovym motorom sa da jazdit za 6-7 litrov, tak stym nieco rob chlape na tom LPG si ma dostal však práve... veci na to už mám, tak ma to nebude nič stáť... ešte musím zistiť aká vačka je v tom 781.136B? možno by som prehodil aj to.... |
Autor: | michalkatka [ 17.8.07, 08:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
má niekto odkaz, alebo si pamätá ako sú značené vačky, chcem vedieť aká je na tom 781.136B, dozvedel som sa že tam vo výtobe dávali hlavne 240° ale že aj ostrejšie 248° alebo 254°... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |