Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

ZBlbla teplota motora ??
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5997
Stránka 1 z 1

Autor:  Rapid^^ [ 15.8.07, 22:35 ]
Předmět příspěvku:  ZBlbla teplota motora ??

Zdravim vas vsetkych.Sice som slovak,ale narazil som na tuto stranku a toto forum a som milo prekvapeny.S uzasom pozeram ako si tu vymienate nazory.Tak sa pridam.Potreboval by som pomoc.
Moja rapidka,s FA motorom nejak zblbla.Stale sa mi prehrievala a vzdy mi zmizla niekde voda.(doteraz som ju nenasiel:) )A teplota zacala stupat az na 100 a viac.Taq som pozrel trubky na spodku auta ci niesu prehnite ale nic.tak som vybral termostat a dal nove tesnenie,avsak termostat som nezalozil naspat.Jazdim bez.a ked jazdim taq auto sa neprehrieva a teplota je pod 80 co mi vyhovuje,ale hned ako zastanem,ze straca otacky zacne sa prehrievat.
Co mam robit ??

dik za pomoc

Autor:  DRYVER [ 15.8.07, 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ZBlbla teplota motora ??

Rapid^^ píše:
Zdravim vas vsetkych.Sice som slovak,ale narazil som na tuto stranku a toto forum a som milo prekvapeny.S uzasom pozeram ako si tu vymienate nazory.Tak sa pridam.Potreboval by som pomoc.
Moja rapidka,s FA motorom nejak zblbla.Stale sa mi prehrievala a vzdy mi zmizla niekde voda.(doteraz som ju nenasiel:) )A teplota zacala stupat az na 100 a viac.Taq som pozrel trubky na spodku auta ci niesu prehnite ale nic.tak som vybral termostat a dal nove tesnenie,avsak termostat som nezalozil naspat.Jazdim bez.a ked jazdim taq auto sa neprehrieva a teplota je pod 80 co mi vyhovuje,ale hned ako zastanem,ze straca otacky zacne sa prehrievat.
Co mam robit ??

dik za pomoc


Co treba tesneni pod hlavou? Kdyz otevres vicko oleje je tam nejaka emulze?? A co kour z vyfuku ma nejakou zvlastni barvu?

Autor:  Radic [ 15.8.07, 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

nebo praskla vlozka a tece to do spalovaku...to pak skoro nepoznas kdyz je tam mala prasklinka. Kamosovi to tak udelalo favo. Taky dlouho badal nez to objevil :roll:

Autor:  Martin [ 16.8.07, 07:01 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych to viděl na sundání hlavy.

Autor:  michalkatka [ 16.8.07, 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Taky bych to viděl na sundání hlavy.


jj ja som riešil niečo podobné, vyriešilo to nové tesnenie hlavy...

Autor:  slovacek.milos [ 16.8.07, 09:37 ]
Předmět příspěvku: 

já bych teda hlavu nesdělával co když to bude jen těsnění na přetlakové zátce prasklé , jmenuje se to přetlakové oběžné chlazení a pakokud tam není tlak tak to bude vařit, udělal bych nejprve tlakovou zkoušku vytáhl bych hadici z expansky co vede k termostatu a ucpal ji, na expansku bych připojil třeba ledničkový kompřesor a tlakoval, přetlakový ventil doslova vrže jak pouští vzduch a kapající voda musí být vidět test minimum 10 minut miloš

Autor:  Rapid^^ [ 16.8.07, 09:59 ]
Předmět příspěvku: 

No ja som si zo zaciatku tiez myslel ze je to tesnenie pod hlavou.lenze zda sa mi to az krajne riesenie a tiez v oleji nieje voda,nepremiesava ju a taktiez je cisty olej na viku.takze na tesnenie to nevidim.Z vyfuku ide v celku normalny dym,sice mam sportovy vyfuk.Este chcem pozriet mrazove poistky,no uvidime.len som zarazeny z toho,ze ide vsetko v poriadku ale ke zastanem,v priebehu minuty mam teplotu 100 a viac :(....

Autor:  Martin [ 16.8.07, 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

I když máš čistý olej, může být těsnění prasklé mezi válcem a vodou, tlakuje ti to do vody, bubliny se hromadí ve skříni termostatu a když na volnoběh jde pomalu pumpa, tak to nestihne ty bubliny prohnat a udělají tam kapsu a voda nekoluje. Jestli je problém v těsnění lehce zjistíš přípravkem, který jsem tu již několikrát popisoval.

Citace:
Zkus někde sehnat nebo udělat takovej přípravek, že vykucháš starou svíčku a na ten závit se mosazí napájí trubka, pak se to našroubuje místo svíčky, otočíš motorem aby byly zavřený ventily a kompresorem foukáš. A když ti z expanzky půjdou bubliny, tak je to na tom válci prasklý. Takhle to vyzkoušíš na všechny.


Citace:
Jestli máš prasklou hlavu nebo špatné těsnění zjistíš velmi snadno. Stačí vykuchat starou svíčku a přivařit na ní kus trubičky. Potom otočíš klikovkou tak, aby byly zavřené oba ventily na píst, našroubuješ upravenou svíčku a natlakuješ kompresorem. Potom se díváš do expanzky jestli nejdou bubliny. Takto vyzkoušíš všechny a hned víš, na čem seš.

Autor:  michalkatka [ 16.8.07, 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

miloši máš pravdu aj nie, tá pretlaková zátka udržuje max tlak v systéme, ak ju tam nemáš, v podstate sa nič nedeje akurát sa ti skôr odparuje voda, to mám overené že auto (Favo) môže s tou zátkou (zlou) fungovať aj niekoľko rokov, kamarát to tak mal a nič sa nedialo, akurát musel za 1/4 roka doliať asi 1l vody, ja teraz vodu nedolievam a pred tým mi to tlakovalo a olej bol tiež krásne čistučký a žiadna emulzia na viečku, a keď si stlačil tú hrubú hadicu tak na viečku expanzky si počul také sŕkanie, to znamená že v systéme je okolitý tlak. horšie je ak sa ti to viečko zacpe a neprepustí tlak von, potom ti roztrhne hadicu, alebo chladič. samozrejme tú tenkú hadicu s domku termostatu do expanzky nesmieš mať ucpatú tadiaľ sa systém odvzdušňuje. aj spaliny ktoré prerazia cez vadné tesnenie do vody a keď ich je moc tak termostat pracuje presne ako popisuje na začiatku.

tlaková skúška tesnosti sa robí, máš pravdu, je to jednoduchšie ako dole hlavu...

Autor:  DRYVER [ 16.8.07, 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
já bych teda hlavu nesdělával co když to bude jen těsnění na přetlakové zátce prasklé , jmenuje se to přetlakové oběžné chlazení a pakokud tam není tlak tak to bude vařit, udělal bych nejprve tlakovou zkoušku vytáhl bych hadici z expansky co vede k termostatu a ucpal ji, na expansku bych připojil třeba ledničkový kompřesor a tlakoval, přetlakový ventil doslova vrže jak pouští vzduch a kapající voda musí být vidět test minimum 10 minut miloš


Ted nevim jestli sem to pochopil spravne - tim myslis jako praskle tesneni na vicku expanzky?

Autor:  Martin [ 16.8.07, 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud není těsnění na víčku expanzky, opravdu to nevadí. Sám mám víčko bez těsnění, protože ho sundal táta kvůli tomu, že jak se to natlakovalo, začalo to prosakovat kolem spon na hadicích a díky tomu, že mám LPG tak těch spojů je 2x víc.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/