Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favo do Rapida https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6001 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Majlanky [ 16.8.07, 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | Favo do Rapida |
Chtěl sem se optat zda ma nekdo zkusenosti ohledne namontovani motoru favorita 136 do Rapida 130. Kolik ste za to dali? Co vse se musi vymenit aby to slapalo? A vubec co mi o tom dokazete rict. Jde o to ze muj motor ve 130 uz stoji za prd od ty doby co mi ho kamoska uvarila a ja tam vymenil vodni pumpu a tesneni pod hlavou a vod ty doby to jede nejak divne tak sem si rek ze by ten motor chtel vymenit a kdyz uz do toho rvat novej motor tak radsi vykonnejsi. Dikes moc za vase rady... |
Autor: | ventYl [ 16.8.07, 12:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
treba prirubu medzi motor a prevodovku, aby slo favomotor pripevnit na 130tkovu prevodovku pod takym uhlom, ako tam ma byt (favorit je skloneny viac), musis si zohnat 135/136tkove 8kanalove sanie a vyfuk, treba vymenit vodne cerpadlo, vsetky uchyty a vcelku vhodne je prevrtat dieru pre merku oleja vzadu, ako to ma 136tka a zaslepit dieru tam, kde to ma favorit. To je vtedy, ak to chces mat ko-sher (aj tak s tym mozes mat problemy s policiou). Ak to zas tak ko-sher mat nechces, mozes pouzit povodne sanie a vyfuk z favorita (o sani viem, ze sa da, vyfuk neviem isto), ale budes mat problemy s karburatorom a bude treba tuningovat filtrbox, aby sa tam vosiel. Vtedy ti netreba prirubu. Takisto je mozne, ze bude treba menit zotrvak / pastorok kvoli starteru. A posledny problem, ktory ma napada, je v tom, ze favority tusim nemaju mechanicke cerpadlo paliva, ale maju elektricke (??). Takze neviem, ci maju na bloku dieru. |
Autor: | Nepér [ 16.8.07, 12:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Favorit s karburátorem má čerpadlo normálně na bloku. Horší je, že tahle přestavba není povolená a neprojdeš STK. |
Autor: | Majlanky [ 16.8.07, 13:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co kdyz bych vymnenil 130 motor za 136 motor z Rapida 136? |
Autor: | elegant [ 16.8.07, 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Práveže keď má tam motor 742.13, tak to už nemá také zlé, lebo na oficialnu prestavbu tam má už skoro všetko. Podľa mňa by nemusel mať také problémy, ako keď to chce dať do š120. |
Autor: | Martin 007 [ 16.8.07, 14:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Majlanky píše: A co kdyz bych vymnenil 130 motor za 136 motor z Rapida 136? Pokud ho sezeneš v kompletnim stavu se všim všudy tj. sací a výfukový kolena, vodní pumpa a těleso termostatu. Potom si vyhrál na celé čáře...jenom ho sehnat v solid a komplet stavu. Jenom je hold takové onaké slovo...jenom. Tak sháněj a dej vědět. |
Autor: | Jarda S. [ 16.8.07, 14:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
na virtu je o tom článek ale virt pojede až zejtra |
Autor: | Martin [ 16.8.07, 14:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Legálně tam dát motor z Fa nemůžeš, pokud ti to nevadí: http://www.rapidity.cz/motor.php Martin píše: Nebudu se znovu myšlenkově vyprazdňovat, již jsem to tu několikrát psal: Citace: Dát legálně do auta motor z Favorita je skoro nemožné. Ani neznám a nečetl jsem o nikom, kdo by ho měl v autě legálně. Všechny postupy legalizace na netu jsou pro motor 742.135 a 742.136 a i pro tyto motory je to spousta obíhání úřadů s nejasným výsledkem. Pro tyto motory vydala Škoda auto a.s. souhlasné stanovisko, pro motory 781.135 a 781.136 ne. Pochybuji, že ti ho někdo zapíše. Citace: Jestli ti zjistí motor z Fava ve Škodovce, tak do toho auta nepatří a máš vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu. To jim potom je jedno, kdo zavinil nehodu a i když to do tebe někdo napálí a byla by to jeho vina, tak to bude na tebe, protože to auto nemá na silnici co dělat. Pokud tě chytnou při kontrole, tak je to stejný a půjdeš domů pěšky. Na ten trik s prasklým lankem bych moc nespoléhal, už je to dost známé. Pokud přerazíš číslo typu motoru, tak stejně lze lehce poznat, že to není motor Š120, třeba podle hlavy, víka ventilů, sání, karburátoru atd. A na to když ti přijdou, tak budeš mít hned dva průsery - ten motor tam nemá co dělat a navíc si falšoval číslo. Taky jsem si chtěl kdysi dát do auta motor z Favorita, ale když jsem si to promyslel, zjistil jsem, že mi to za to nestojí. Legálně si ho nechat zapsat je prakticky nemožné a nelegálně je to o hubu. Nejsem potom zvědavý na to, aby mi kdesi na druhé straně republiky příslušník sdělil, že mám jít domů pěšky, auto si mám nechat odtáhnout a vzal mi techničák, nebo aby mě obvinily z nehody i když pojedu slušně a podle předpisů. Navíc na STK to určitě neprojde a každý dva roky přehazovat motor je taky trochu otrava. Takže si to promysli, podle mne to za ty problémy nestojí. |
Autor: | Majlanky [ 16.8.07, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
No povedlo by se mi sehnat motor o sací a vyfukový. Ja je to s tou pumpou a termostatem? Jakej je rozdil mezi 130 a 136? |
Autor: | Martin [ 16.8.07, 14:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
136 má hliníkovou hlavu. |
Autor: | Majlanky [ 16.8.07, 14:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No myslel jsem rozdíl v tom jak je motor 136 ulozen v Rapidu. Jestli kdyz ho budu vymenovat za 130 tak jestli s tim budou takovy potize jako kdyz bych vymnenoval za Favo? |
Autor: | Martin 007 [ 16.8.07, 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne nebudou - už sem ti to psal...jde tam dát úplně krásně...Rapid 130 a 136 je totiž to samé víte pane - až na ten motor. |
Autor: | Martin 007 [ 16.8.07, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Majlanky píše: No povedlo by se mi sehnat motor o sací a vyfukový. Ja je to s tou pumpou a termostatem? Jakej je rozdil mezi 130 a 136? 136ková pumpa a těleso termostatu má vývod na hadice na vyhřívání sacích kolen...130ka ne. Ale jde to vyřešit ěma Téčkama. |
Autor: | Radic [ 16.8.07, 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
to Martin 007: takze kdyz mam 135ku tak proste "jenom" prehodim motor a padne tam? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |