Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

NÁHLÝ RAPIDNÍ POKLES KOMPRESNÍHO TLAKU????
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=602
Stránka 1 z 3

Autor:  Maxim [ 12.4.06, 19:10 ]
Předmět příspěvku:  NÁHLÝ RAPIDNÍ POKLES KOMPRESNÍHO TLAKU????

Ahoj potřeboval bych tip, na staré škodovce užovka 105 se najednou rapidně snížil výkon, změřil jsem kompresní tlaky a u 1. a 4. válce byla sotva polovina udávané hodnoty 0,4 a 0,6MPa. Při zapnutým startéru něco v motoru dutě, tlumeně a pravidelně bouchá, když vihodém svíčky a protočím, bouchání zmizí, takže to asi souvisí s tlakem. Ventily?? ale u dvou válců naráz??pístní kroužky?? Jestli někdo má s tím zkušenost zkuste napsat možnosti co by to mohlo být. Dík moc.... motor už nejde vůbec nastartovat...

Autor:  TomexTuner [ 13.4.06, 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

divej serid si vule ventilů.....jakmile se motor zahreje ventily se natahujou teplotni roztaznosti a nemas tam vuli tak jedinej smer kam muzou jit je dolu takze ti nedoviraj a motor ihned rapidne ztraci kompresi...divej vymez si to na SACI 15 a VYFUKOVY 20 a melo by to zmizet ale hlavne to neprazen s tou vůlí jinak to bude klapat a a rachotit..........

Autor:  Viky [ 13.4.06, 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

TomexTuner píše:
divej serid si vule ventilů.....jakmile se motor zahreje ventily se natahujou teplotni roztaznosti a nemas tam vuli tak jedinej smer kam muzou jit je dolu takze ti nedoviraj a motor ihned rapidne ztraci kompresi...divej vymez si to na SACI 15 a VYFUKOVY 20 a melo by to zmizet ale hlavne to neprazen s tou vůlí jinak to bude klapat a a rachotit..........


Vule na zdvihatkach se se stoupajici teplotou zvetsuje (jen tak pro poradek).

Pokud by se treba rozbil rozdelovac a byl prilis velky predstih, mohly by ventily byt podpalene a skutecne by motor mohl ztracet kompresi kvuli ventilum, ale serizeni by asi nestacilo. :-)

Pri cene jineho motoru to asi nestoji za namahu hledat chybu. :-)

Autor:  TomexTuner [ 14.4.06, 06:59 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:

Vule na zdvihatkach se se stoupajici teplotou zvetsuje (jen tak pro poradek).

Pokud by se treba rozbil rozdelovac a byl prilis velky predstih, mohly by ventily byt podpalene a skutecne by motor mohl ztracet kompresi kvuli ventilum, ale serizeni by asi nestacilo. :-)

Pri cene jineho motoru to asi nestoji za namahu hledat chybu. :-)
A co asi rikam.....kdyz je mala vule tak jedinej smer kam muzou jit je dolů a tak nebudou doseadt do sedel a snizi se kmprese a tlaky........ :)

Autor:  Oldřich Starý [ 17.4.06, 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

Tomexi, ty si z nás děláš srandu, nebo se motáš někde v dílně a když tam něco zaslechneš od automechaniků, tak se s tím běžíš na Techweb pochlubit, ovšem nějak to popleteš. K tomuto názoru jsem dospěl souvislým pozorováním tvých příspěvků. Příklad za všechny:

TomexTuner: "jakmile se motor zahreje ventily se natahujou teplotni roztaznosti a nemas tam vuli tak jedinej smer kam muzou jit je dolu takze ti nedoviraj a motor ihned rapidne ztraci kompresi"

Viky: "Vule na zdvihatkach se se stoupajici teplotou zvetsuje (jen tak pro poradek)"

TomexTuner: "A co asi rikam.....kdyz je mala vule tak jedinej smer kam muzou jit je dolů a tak nebudou doseadt do sedel a snizi se kmprese a tlaky........"

Autor:  TomexTuner [ 17.4.06, 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Oldřich Starý píše:
Tomexi, ty si z nás děláš srandu, nebo se motáš někde v dílně a když tam něco zaslechneš od automechaniků, tak se s tím běžíš na Techweb pochlubit, ovšem nějak to popleteš. K tomuto názoru jsem dospěl souvislým pozorováním tvých příspěvků. Příklad za všechny:

TomexTuner: "jakmile se motor zahreje ventily se natahujou teplotni roztaznosti a nemas tam vuli tak jedinej smer kam muzou jit je dolu takze ti nedoviraj a motor ihned rapidne ztraci kompresi"

Viky: "Vule na zdvihatkach se se stoupajici teplotou zvetsuje (jen tak pro poradek)"

TomexTuner: "A co asi rikam.....kdyz je mala vule tak jedinej smer kam muzou jit je dolů a tak nebudou doseadat do sedel a snizi se kmprese a tlaky........"
Divej ale zamysli se nad tim a uvidis ze to tak je!!!!vule na zdvihatkach se sice zvetsuje ale ventily jsou vystaveny primym a vyssim teplotam okolo 1200¨c a natahuji se o nekolik desetin a kdyz vule neni dostatecna na klaviature tak se ventily seknou o vahadylka a nemuzou dal.....ale chteji jit porad dal tak jediny smer kam to jde je dolu a tudiz pri zavirani ventilu nebude dostatek prostoru pro uplne zavreni ventilu a nedosedne do sedel a motor bude rapidne ztracet kompresi protoze to nebude licovat(sedlo ventilu a ventil)...... :roll:

Autor:  ŠádeMan [ 17.4.06, 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

tunere myslis to dobre ale nevís která bije. tak radsi jenom koukej a uč se. častečne más pravdu ale pises v nesrozumitelných vetách asi si ucednik vid. no nic.....

to je divný ta závada na skode. mozná to bude ventylama zkus je zmerit a nastavit..... to klepani mohou byt pistní cepy a nebo ti to spatne maže a tudis to muže klepat nevim vensinu zavad uz bylo receno ale mozna fakt ventyli

Autor:  TomexTuner [ 17.4.06, 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
tunere myslis to dobre ale nevís která bije. tak radsi jenom koukej a uč se. častečne más pravdu ale pises v nesrozumitelných vetách asi si ucednik vid. no nic.....

to je divný ta závada na skode. mozná to bude ventylama zkus je zmerit a nastavit..... to klepani mohou byt pistní cepy a nebo ti to spatne maže a tudis to muže klepat nevim vensinu zavad uz bylo receno ale mozna fakt ventyli
Hosi vim ktera bije ale mam probklem s psanym vyjadrovanim......vite???Ale vite jak tu problematiku myslim..........jasne automechanicinou se zabyvam teprve 5 let a rok profesionalne.............celej zivot se ucime...ne???

Autor:  simi [ 18.4.06, 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

-> TomexTuner: Nejak mi neni jasny, jak muze s rostouci teplotou zaroven rust vule a zaroven hrozit, ze se ventily vlivem nedosatecne vule oprou o vahadla... krom toho teplote 1200 sice jsou vystavovany, ale nedosahuji ji a rozhodne uz vubec ne po cele delce driku....

Autor:  simi [ 18.4.06, 00:17 ]
Předmět příspěvku: 

-> Viky: Jakym zpusobem by doslo pri prilis velkem predstihu k podpaleni ventilu?

Autor:  TomexTuner [ 18.4.06, 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

simi píše:
-> TomexTuner: Nejak mi neni jasny, jak muze s rostouci teplotou zaroven rust vule a zaroven hrozit, ze se ventily vlivem nedosatecne vule oprou o vahadla... krom toho teplote 1200 sice jsou vystavovany, ale nedosahuji ji a rozhodne uz vubec ne po cele delce driku....
To vy tady valite ze roste vule ja rikam ze se zmensuje!!!!Rikal jsem ze ma malou vuli a pri zahrati se natahnou takze by tam uz teoreticky neml zadnou a sli by dolů a nedosedali by!!!!! :roll:

Autor:  TomexTuner [ 18.4.06, 17:03 ]
Předmět příspěvku: 

simi píše:
-> TomexTuner: Nejak mi neni jasny, jak muze s rostouci teplotou zaroven rust vule a zaroven hrozit, ze se ventily vlivem nedosatecne vule oprou o vahadla... krom toho teplote 1200 sice jsou vystavovany, ale nedosahuji ji a rozhodne uz vubec ne po cele delce driku....
anavix sice po cele delce medosahuji protoze tam jsou tepelny ztraty ale maj setejne tak 800¨C takze je tam tepelna roztaznost!!!! :roll:

Autor:  Návštěvník [ 18.4.06, 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

TomexTuner píše:
simi píše:
-> TomexTuner: Nejak mi neni jasny, jak muze s rostouci teplotou zaroven rust vule a zaroven hrozit, ze se ventily vlivem nedosatecne vule oprou o vahadla... krom toho teplote 1200 sice jsou vystavovany, ale nedosahuji ji a rozhodne uz vubec ne po cele delce driku....
anavix sice po cele delce medosahuji protoze tam jsou tepelny ztraty ale maj setejne tak 800¨C takze je tam tepelna roztaznost!!!! :roll:



tatlá,patlá-nerozumíte?

Autor:  simi [ 18.4.06, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

-> TomexTuner: Jenze ony se tam neroztahuji jen driky ventilu... krom toho, neni nic jednodussiho, nez to zmerit sparovyma merkama na uate, pak jasne vyjde ze na skoduli s klasickejma zdvihacima tyckama vule s teplotou roste.....
Mimochodem nechces mi tvrdit, ze dirk ventilu u vahadla ma 800C, ze?

Autor:  TomexTuner [ 18.4.06, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

simi píše:
-> TomexTuner: Jenze ony se tam neroztahuji jen driky ventilu... krom toho, neni nic jednodussiho, nez to zmerit sparovyma merkama na uate, pak jasne vyjde ze na skoduli s klasickejma zdvihacima tyckama vule s teplotou roste.....
Mimochodem nechces mi tvrdit, ze dirk ventilu u vahadla ma 800C, ze?
Divej maji min ale to ted neni podstatny.......vsak rikam vymezit ty vule V-20 S-15 a je pokoj ale stejne je tam pomer v roztaznosti priblizne 3:1 takze stejne ventily se roztahuji vice nez zdvihatka a vahadla protoze ventily jsou vystaveny primemu zaru tech 1200'C ale zsvihatka tycky a klaviatura NE!!!

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/