|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
j3xo
Příspěvky: 16
|
Neakceleruje, chcipa...
Zdravim,
jak uz jsem tady nedavno psal, delal jsem "generalku" SEDR karburatoru ze Š130. Celej karburator jsem nekolikrat dukladne vycistil, vymenil vetsinu veci za nove nebo lepsi. Sroub pridavnyho vzduchu a bohatosti jsem zakladne nastavil, tzn. X pootoceni od uzavreny polohy. Hladinu v plovakovy komore jsem seridil. Skrtici klapky jsem nastavil podle oka a suplerou tak, aby byly obe nepatrne pootevreny. To sice neni spravny, ale myslim si ze to by nemelo az tak vadit.
Vcera jsem ten karburator konecne chtel vyzkouset, tak jsem ho pridelal na Š105, kterou mam vicemene jako pojizdnou zkusebni stolici. Byl tam EDSR, snad uplne prvni verze, takze jsem musel dat delsi bowden a strunu akcelerace, jinou hadicku podtlaku k rozdelovaci, ale to jen tak naokraj. Vynechal jsem odkapavaci plech, protoze byl v hroznym stavu...
Dal jsem plny sytic, po napumpovani a otoceni klickem motor okamzite naskocil. To by bylo bezva, jenze obzvlast bez sytice i pri nepatrne prudsim slapnuti na plyn to ma snahu chcipat. Bud lapa po dechu az to temer chcipne (nenechal jsem to zejo..), nebo se to se zpozdenim 1-2 sekundy rozjede tak jak by melo ihned po pridani. Kdyz plyn nekolikrat za sebou prudce rychle seslapnu, tak to zaakceleruje mnohem lip.
Cim to muze byt? Koukal jsem na injektor a funguje. Dokonce jsem ho i vymenil, porad totez. Pod nim je kulickovej ventil, je mozny ze by netesnil a tak se vzdycky vstriklo min paliva nez by melo? Nejak si nevim rady.
Diky za odpoved.
Btw. Mate nekdo zkusenosti se Soupravou karburatoru ŠKODA 120 SEDR apod? Ja jsem ji koupil abych z ni pouzil nektery veci, jenze jsem zjistil ze nejen jehlovej ventil je tam nepouzitelnej. Ta vnitrni cast (jehla) nemela vubec spicku, kulicka se nepohybovala ani pri pouziti nasili, to pouzdro okolo zase melo domrvenej zavit, byly na tom snad jeste spony a otlaceny packy ze soustruhu, a hlavne dira kterou ma ucpavat ona jehla byla mala a kriva, do kulatosti to melo hodne daleko. Potom ten velkej sroub pridavnyho vzduchu se nevesel do diry misto puvodniho. Odpad .
|
18.8.07, 22:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Vyzera to tak, ako keby boli zapchate prechodove stupne, co sa mi ale na tolko krat vycistenom karburatore nechce verit.
Injektor by mal na 10 stlaceni nacerpat od 3 do 5 ccm benzinu.
Kontrolna otazka: nastavoval si hladinu v komore pomocou benzinu, alebo vody? ak pomocou vody, tak bude rozhodena (bude vyssie).
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
19.8.07, 09:34 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na 1O nastříknutí více! ASi 7 až 9 ccm píše andrt
A takové věci jako kuličkový ventil, trysky netřeba měnit za nové, tyhle věci se nerozbíjej stačí těsnění a okroužky popř víko je li prohlé
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.8.07, 09:55 |
|
|
j3xo
Příspěvky: 16
|
Viko je nic moc, klasicky prohle teda nastesti neni, ale ma napraskly otvor pro difuzor 1. stupne a u odvzdusnovaciho ventilku plovakove komory je mirne prizvedle (coz jsem po neuspesnem rovnani utesnil trochou silikonoveho tmelu). Vyplatilo by se koupit nove? Je nejaky rozdil mezi prodavanymi viky, nebo jsou vsechny s ekonostatem kvuli "univerzalnosti"? Srovnaval jsem totiz novy viko bez vyrazenyho oznaceni ze SEDRu pro 120tku a zadnej rozdil oproti tomu orig. 130tkovymu jsem v nem nenasel.
Jo a hladinu jsem serizoval benzinem.
To mnozstvi nastriknuteho benzinu zmerim jak - jednoduse? Diky.
|
19.8.07, 10:30 |
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
Btw. Mate nekdo zkusenosti se Soupravou karburatoru ŠKODA 120 SEDR apod? Ja jsem ji koupil abych z ni pouzil nektery veci, jenze jsem zjistil ze nejen jehlovej ventil je tam nepouzitelnej. Ta vnitrni cast (jehla) nemela vubec spicku, kulicka se nepohybovala ani pri pouziti nasili, to pouzdro okolo zase melo domrvenej zavit, byly na tom snad jeste spony a otlaceny packy ze soustruhu, a hlavne dira kterou ma ucpavat ona jehla byla mala a kriva, do kulatosti to melo hodne daleko. Potom ten velkej sroub pridavnyho vzduchu se nevesel do diry misto puvodniho. Odpad .
cos to koupil za šrot?
já sem kupoval už 2 sady a byly uplně v pořádku ( asi 90 kč)
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
19.8.07, 11:56 |
|
|
j3xo
Příspěvky: 16
|
Cetl jsem tady na foru, ze nekteri pro vycisteni karburatoru pouzili cyklohexanon. Kde by se dal sehnat? V drogerii? To bych se docela divil.
jindra píše: Citace: Btw. Mate nekdo zkusenosti se Soupravou karburatoru ŠKODA 120 SEDR apod? Ja jsem ji koupil abych z ni pouzil nektery veci, jenze jsem zjistil ze nejen jehlovej ventil je tam nepouzitelnej. Ta vnitrni cast (jehla) nemela vubec spicku, kulicka se nepohybovala ani pri pouziti nasili, to pouzdro okolo zase melo domrvenej zavit, byly na tom snad jeste spony a otlaceny packy ze soustruhu, a hlavne dira kterou ma ucpavat ona jehla byla mala a kriva, do kulatosti to melo hodne daleko. Potom ten velkej sroub pridavnyho vzduchu se nevesel do diry misto puvodniho. Odpad . cos to koupil za šrot? já sem kupoval už 2 sady a byly uplně v pořádku ( asi 90 kč)
Koupil jsem i sadu pro EDSR, a tam na tom vetsina veci byla mnohem lip nez v sade pro SEDR. Akorat jehlovej ventil byl opet nepouzitelnej, tentokrat "jen" jehla bez spicky a pouzdro s vykousanou nekulatou dirkou.
|
19.8.07, 14:54 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
j3xo píše: Koupil jsem i sadu pro EDSR, a tam na tom vetsina veci byla mnohem lip nez v sade pro SEDR. Akorat jehlovej ventil byl opet nepouzitelnej, tentokrat "jen" jehla bez spicky a pouzdro s vykousanou nekulatou dirkou.
sak kludne tu sadu rozober uz na predajni, ak je to taky sunt a su to vady, ktore dokazes odlisit volnym okom. ale nejako sa mi moc nezda, ze by boli tie sady nove a takto znicene (ono krumploidnu dieru je trieskovym obrabanim vcelku problematicke vyrobit), ja som si takisto riesil repas karburatora a vsetky suciastky, co som kupil, fungovali.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
20.8.07, 06:38 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zavři ty klapky,šuplera je na ně moc hrubá,mrkni na trysku volnoběhu a všechny ještě jednou zkontroluj ,nastav hladinu podle knihy, jehla nesmí propouštět.Kuličky nesmí chybět a násilí nepoužívej,použij originál Zkontroluj plovák,jestli nasaje nebo nebere palivo do svých útrob.Vyšroubuj bohatost ještě víc a to samý i vzduch...za tepla a za provozu si to došteluješ.Doufám,že ti jde jehla volnoběhu.A ta prasklina není nic dobrýho.Karburátor je vždy to,s čím by mělo být zacházeno nejpečlivěji....Mrkni na rovinnost dosedacích ploch víčka i samé příruby karburátoru...Stačí šuplera...Nesmí prosvítat,zkontroluj taky těsnění,není tam jenom jako kus papíru.Ventil odvzdušnení plovák. komory,očistit dosedací plochy,promazat...atd...O.kroužky jsou nový? Je to jednoduché,jen nic nezapomenout a neukvapovat se...Kniha je v tomto případě zlato,intujice,hrouda suchýho jílu
P.S.Sada trysek a vzdušníků snad odpovídá výrobci...
|
20.8.07, 15:57 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
patrik-hp píše: Zavři ty klapky,šuplera je na ně moc hrubá,mrkni na trysku volnoběhu a všechny ještě jednou zkontroluj ,nastav hladinu podle knihy, jehla nesmí propouštět.Kuličky nesmí chybět a násilí nepoužívej,použij originál Zkontroluj plovák,jestli nasaje nebo nebere palivo do svých útrob.Vyšroubuj bohatost ještě víc a to samý i vzduch...za tepla a za provozu si to došteluješ.Doufám,že ti jde jehla volnoběhu.A ta prasklina není nic dobrýho.Karburátor je vždy to,s čím by mělo být zacházeno nejpečlivěji....Mrkni na rovinnost dosedacích ploch víčka i samé příruby karburátoru...Stačí šuplera...Nesmí prosvítat,zkontroluj taky těsnění,není tam jenom jako kus papíru.Ventil odvzdušnení plovák. komory,očistit dosedací plochy,promazat...atd...O.kroužky jsou nový? Je to jednoduché,jen nic nezapomenout a neukvapovat se...Kniha je v tomto případě zlato,intujice,hrouda suchýho jílu P.S.Sada trysek a vzdušníků snad odpovídá výrobci...
Jo a hlavně jak tu kluci upozorňují čistota ala trysky...ta na max.Potom je to o štěstí,že to vůbec běží
|
20.8.07, 16:15 |
|
|
j3xo
Příspěvky: 16
|
Tak jsem s odstupem casu zjistil, ze problem je zrejme trochu jinde nez jsem hledal. Viko je opravdu prohle, sice ne nejak moc, ale je. Spatne jsem to poprve kontroloval. Uz jsem obednal nove jeste s nejakyma vecma, zatim mi nevim proc neprislo.
Ale to by asi nebylo to nejhorsi, je totiz prohla priruba (spodek) karburatoru, zrejme jak to nekdo prede mnou dotahoval na krev. Jde to videt dokonce i pouhym okem, to uz je co rict. Kdyz k tomu prilozim ocelovy pravitko, tak je to tam mezera o velikosti asi 1,5mm. Zkusim to vzit na freze, nebo brusce na plocho. Vyklepal jsem rozprasovace takze to o par setin vemu i nahore a dam vedet vysledek.
|
12.9.07, 19:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|