Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Snížení hlavy u Rapida 136
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6094
Stránka 1 z 2

Autor:  Lp640 [ 23.8.07, 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Snížení hlavy u Rapida 136

Můžu ještě snížit hlavu u Rapida popřípadě o kolik aby mi to nedělalo nějakej bordel v motoru dík

Autor:  Martin 007 [ 23.8.07, 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

U 136ky se už nedoporučuje zvyšovat kompresní poměr...zvyšuješ nároky na benzín a rychlejc ti odejde spodek motoru...tj šály, ojnice, klika...

Věnuj se úpravám hlavy a ventilů...na spodek dej tak odlehčenou řemenici a setrvák + leštění a vyvážení všech dílů celého klikového ústrojí...

Nebo střeva z Fabie + výše uvedené úpravy.

Pak napiš - my ti poradíme jak dál :D :D :D

Autor:  Gemini [ 23.8.07, 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy u Rapida 136

Lp640 píše:
Můžu ještě snížit hlavu u Rapida popřípadě o kolik aby mi to nedělalo nějakej bordel v motoru dík


mozes ju dat maximalne zrovnat cize 0.2-0.3mm

Autor:  Vít [ 23.8.07, 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

Tady možná můžu přispět svoji torchou do mlýna. Mám taky 136, i když ve favoritu, ale předpokládám, že uvnitř to je snad stejný. Hlavu jen srovnanou, protože byla drobet vyžraná, autu se po tom zásahu začalo víc chtít jet v kopcích. Ovšem na benzín je to bohužel dost citlivé, na speciál to v podstatě nejede, na natural 95 normálně ano, ale je hodně citlivý na jeho kvalitu, nikdy jsem tomu moc nevěřil, ale bohužel jsem poznal šmejd v nádrži, dřív to tomu autu bylo celkem jedno, jelo dobře na všecko.

Autor:  Ondras83 [ 23.8.07, 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

jak poznám jestli mám 136 nebo 135 ??, máme felicii a chceme snížit jen o 0,3 a zdá se mi to málo, protože to je stejně jako MPI (má o 0,3 "vyšší" písty) tak prosím poraďte, teď leštim hlavu a písty sou rovný takže to bude asi 136

Autor:  DRYVER [ 23.8.07, 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Vít Široký píše:
Tady možná můžu přispět svoji torchou do mlýna. Mám taky 136, i když ve favoritu, ale předpokládám, že uvnitř to je snad stejný. Hlavu jen srovnanou, protože byla drobet vyžraná, autu se po tom zásahu začalo víc chtít jet v kopcích. Ovšem na benzín je to bohužel dost citlivé, na speciál to v podstatě nejede, na natural 95 normálně ano, ale je hodně citlivý na jeho kvalitu, nikdy jsem tomu moc nevěřil, ale bohužel jsem poznal šmejd v nádrži, dřív to tomu autu bylo celkem jedno, jelo dobře na všecko.


A jake mas tlaky a jaky kompresni pomer? byla hodne dokrivena ta hlava nebo srovnana jen tak o par desetinek

Autor:  Vít [ 23.8.07, 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
Vít Široký píše:
Tady možná můžu přispět svoji torchou do mlýna. Mám taky 136, i když ve favoritu, ale předpokládám, že uvnitř to je snad stejný. Hlavu jen srovnanou, protože byla drobet vyžraná, autu se po tom zásahu začalo víc chtít jet v kopcích. Ovšem na benzín je to bohužel dost citlivé, na speciál to v podstatě nejede, na natural 95 normálně ano, ale je hodně citlivý na jeho kvalitu, nikdy jsem tomu moc nevěřil, ale bohužel jsem poznal šmejd v nádrži, dřív to tomu autu bylo celkem jedno, jelo dobře na všecko.


A jake mas tlaky a jaky kompresni pomer? byla hodne dokrivena ta hlava nebo srovnana jen tak o par desetinek
Netuším, nic jsem neměřil, prostě je obroušená aby dobře těsnila (a to funguje) a o to šlo. Ostatně já jsem se jen díval, nedělal jsem to, neumím to a na svým motoru se to učit nemíním. Ta změna v chování před a pozásahu je měřeno pocity a dojmy dosti velká. Nesudnávala se ale pro závadu, těsnilo to dobře i před tím, pán mě tady na tom dělal rozvody, spojku a pár drobností tak se to udělalo při tom. Po rozebrání to vypadalo takhle : http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=15 (odkaz na garáž )

Autor:  Martin 007 [ 23.8.07, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Jo 136ka má rovný písty 135 má v pístech oválné vybrání...a říkám že hlavu moc nesnižuj...s tim palivem to myslim vážně.

Další problém ja pak těsnění pod hlavou atd...

Autor:  Kristensen [ 24.8.07, 10:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
jak poznám jestli mám 136 nebo 135 ??, máme felicii a chceme snížit jen o 0,3 a zdá se mi to málo, protože to je stejně jako MPI (má o 0,3 "vyšší" písty) tak prosím poraďte, teď leštim hlavu a písty sou rovný takže to bude asi 136


Pokud máš ten motor v původním stavu tak je to napsaný hned u výrobního čísla z boku na bloku.

Autor:  Martin 007 [ 24.8.07, 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a myslim že motory 742.135 a 742.136 to mají i na tý přírubě u pumpy pod seriovým číslem.

Autor:  Ondras83 [ 24.8.07, 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

jj, koukal sem a máme 136, no ale stejně si myslim že snížení hlavy o 0,3 mm bude málo protože to bude mit kopresi jako MPI, snížil bych to asi o 0,4-0,5 (0,6 je na kompresní poměr 11,5:1 a to je moc, ikdyž je to asi nejlepší, ale to je moc na seriovou kliku)

Autor:  Kristensen [ 24.8.07, 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
jj, koukal sem a máme 136, no ale stejně si myslim že snížení hlavy o 0,3 mm bude málo protože to bude mit kopresi jako MPI, snížil bych to asi o 0,4-0,5 (0,6 je na kompresní poměr 11,5:1 a to je moc, ikdyž je to asi nejlepší, ale to je moc na seriovou kliku)


U těhle motorů je jedna velká zásadní konstrukční nevýhoda: Klika která má jen tři uložení.

Autor:  DRYVER [ 24.8.07, 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jaky pomer by byl jeste vhodny aby motor po par km neodesel do vecnych lovist?? - 10:1 ???? nebo 10,5:1 ??? :?:

Autor:  Kristensen [ 24.8.07, 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
Tak jaky pomer by byl jeste vhodny aby motor po par km neodesel do vecnych lovist?? - 10:1 ???? nebo 10,5:1 ??? :?:


do 11 to zkousne ale už jeho životnost nebude třeba 200 000 ale jen 150 000

Autor:  DRYVER [ 24.8.07, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
DRYVER píše:
Tak jaky pomer by byl jeste vhodny aby motor po par km neodesel do vecnych lovist?? - 10:1 ???? nebo 10,5:1 ??? :?:


do 11 to zkousne ale už jeho životnost nebude třeba 200 000 ale jen 150 000


Tak takovy rozdil je myslim zanedbatelny :lol: :lol: :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/