Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Citroen Saxo
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6106
Stránka 1 z 2

Autor:  venca.m [ 24.8.07, 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Citroen Saxo

Poznám nějak na zvuku že jsou nové rozvody? jako že bude jiný než před tím...A když se žene motor do otáček,tak můj favorit má pořád stejný zvuk až do červeného pole, jako víc řve,je to intenzivnější,ale ta barva je furt stejná,ale u toho saxa se to pořád mění, tak od 3500 nahoru mam co chvili pocit jako by to bylo jine auto...

Autor:  Matthes [ 24.8.07, 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

To uz asi bude gumovej remen, tam toho moc nepoznas to by musela bejt hodne v riti napinaci kladka ...

Autor:  deekay [ 24.8.07, 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

ked si nebudes vediet rady, tak myslim Ritchma tu ma saxo a aj favorita :D

Autor:  patrik-hp [ 24.8.07, 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Máš asi nemocnej otáčkoměr podle popisu....Nevim co chceš slyšet z rozvodu motoru.Leda že bys ubral a poslouchal...Je to lepší,nežere to a nerušíš tím okolí.Jestli slýcháš tedy na volnoběh chrastění z pravé strany,jsou rozvody asi opravdu nemocné nebo se už těší až co nevidět budou. :wink:

Autor:  cyz [ 24.8.07, 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

patrik-hp píše:
Máš asi nemocnej otáčkoměr podle popisu....Nevim co chceš slyšet z rozvodu motoru.Leda že bys ubral a poslouchal...Je to lepší,nežere to a nerušíš tím okolí.Jestli slýcháš tedy na volnoběh chrastění z pravé strany,jsou rozvody asi opravdu nemocné nebo se už těší až co nevidět budou. :wink:


No nevím, Saxo je OHC s řemenovým rozvodem - to asi na volnoběh moc neuslyšíš....co vím tak např. na Escortu to šlo bezpečně poznat že při 6500ot/min to začne chrastit jak kdyby se to chtělo rozpadnout na silnici :D

Autor:  Kristensen [ 24.8.07, 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

na Saxu sundej dekl toho řemenu a podívej se na něj, pokud budou na hladké straně vidět zřetelně otlačené zuby (jako kdyby se ta ozubená strana protláčela na tu hladkou) tak ho radši nech vyměnit nejlépe pokud to zvládneš sám tak si to přehoď ale hlavně i s napínací kladkou, jinak třeba Peugeot osmiventil se nepotká alespoň teda motory 1,4 co vím já, stejně tak Honda Civic 1,3 - 1,4 - 1,5 - 1,6 16V jednovačka se taky nepotká, Opel Kadett taky ne tak si myslím že Saxo taky ne.

Autor:  Bukaj [ 24.8.07, 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
....co vím tak např. na Escortu to šlo bezpečně poznat že při 6500ot/min to začne chrastit jak kdyby se to chtělo rozpadnout na silnici :D


... tak to auto vytoč na 6500ot/min na trojku, pak zařaď jedničku a pusť spojku. Jestli se ten motor nepotká, tak byl řemen dobrej a můžeš ho vyměnit. Nebo tuto procedůru vynecháš a vyměníš ho rovnou ;)

Jinak, jak psal Kristensen... ;)

Autor:  DRYVER [ 24.8.07, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
cyz píše:
.


... tak to auto vytoč na 6500ot/min na trojku, pak zařaď jedničku a pusť spojku. Jestli se ten motor nepotká, tak byl řemen dobrej a můžeš ho vyměnit.


Hmmm tak to je zajimava metoda. a urcite spolehliva :lol: :lol: :lol: To by melo byt v priruckach pro mechaniky :wink:

Autor:  slovacek.milos [ 25.8.07, 06:28 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
Bukaj píše:
cyz píše:
.


... tak to auto vytoč na 6500ot/min na trojku, pak zařaď jedničku a pusť spojku. Jestli se ten motor nepotká, tak byl řemen dobrej a můžeš ho vyměnit.


Hmmm tak to je zajimava metoda. a urcite spolehliva :lol: :lol: :lol: To by melo byt v priruckach pro mechaniky :wink:


tak v těch příručkách jako spolehlivá metoda je demontáž řemenu a přehýbat a zkoumat trhliny, krystalickou strukuru, opotřebení zubů a tak, a pokud ho demontuješ tak ho můžeš zrovna vyměnit a že se některý motor nepotká tak to jsem četl taky, ale při přetržení řemenu se potkal každý který mi přišel pod ruku, naposledy jsem měl potkanou feldu, přetočený motor, poprve v životě, tři hliníkové zdvihací tyčky do eska mám i nafoceno miloš

Autor:  venca.m [ 25.8.07, 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

No on to mel menit mechanik,ale ta znama porad zmatkuje protoze ji nedal ani zadny listek ani nic,a na aute se nezmenilo ani tuk,tak ma strach...a ty zvuky v otackach samozrejme za jizdy,sousedy bych neotravoval :wink:

Autor:  slovacek.milos [ 25.8.07, 07:48 ]
Předmět příspěvku: 

venca.m píše:
No on to mel menit mechanik,ale ta znama porad zmatkuje protoze ji nedal ani zadny listek ani nic,a na aute se nezmenilo ani tuk,tak ma strach...a ty zvuky v otackach samozrejme za jizdy,sousedy bych neotravoval :wink:


ono ten řemen ještě pohání WP vodní čerpadlo a tam taky nějaký zvuk může přijít mimo kladku a problém je taky s napnutím řemenu, na kontrolu je potřeba digitální měřič průhybu řemene, kladka při běhu motoru řemen nedopíná, a tak by to neměl dělat jen obyčejný mechanik miloš

Autor:  Kristensen [ 25.8.07, 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
venca.m píše:
No on to mel menit mechanik,ale ta znama porad zmatkuje protoze ji nedal ani zadny listek ani nic,a na aute se nezmenilo ani tuk,tak ma strach...a ty zvuky v otackach samozrejme za jizdy,sousedy bych neotravoval :wink:


ono ten řemen ještě pohání WP vodní čerpadlo a tam taky nějaký zvuk může přijít mimo kladku a problém je taky s napnutím řemenu, na kontrolu je potřeba digitální měřič průhybu řemene, kladka při běhu motoru řemen nedopíná, a tak by to neměl dělat jen obyčejný mechanik miloš


Tak buď neděláš řemeny nebo máš digitální měřič. Nikdy jsem tohle nepotřeboval a už jsem dělal rozvod na ledasčem, když budu zpětně vzpomínat za poslední dva měsíce tak Opel Calibra 2,0 16V, Opel Vectra B 1,6 16V
Peugeot 306 kterej ho měl přetrženej, 3x Honda Civic 2x1,4 a 1x1,6 z toho jedna 1,4 byla otočená o otáčku kliky (nešlo jim to nastartovat tak to dva dny tahali po městě) R19 1,8 16V Seat Toledo 1,6 Felda 1,6 atd atd. Na tohle nepotřebuješ žádný složitý přístroje, spousta kladek je samodopínacích takže se musíš trefit mezi jazýčky a ty ostatní mají napsaný průhyb řemene na nejdelší straně při určitím zatížení.

Autor:  slovacek.milos [ 25.8.07, 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
slovacek.milos píše:
venca.m píše:
No on to mel menit mechanik,ale ta znama porad zmatkuje protoze ji nedal ani zadny listek ani nic,a na aute se nezmenilo ani tuk,tak ma strach...a ty zvuky v otackach samozrejme za jizdy,sousedy bych neotravoval :wink:


ono ten řemen ještě pohání WP vodní čerpadlo a tam taky nějaký zvuk může přijít mimo kladku a problém je taky s napnutím řemenu, na kontrolu je potřeba digitální měřič průhybu řemene, kladka při běhu motoru řemen nedopíná, a tak by to neměl dělat jen obyčejný mechanik miloš


Tak buď neděláš řemeny nebo máš digitální měřič. Nikdy jsem tohle nepotřeboval a už jsem dělal rozvod na ledasčem, když budu zpětně vzpomínat za poslední dva měsíce tak Opel Calibra 2,0 16V, Opel Vectra B 1,6 16V
Peugeot 306 kterej ho měl přetrženej, 3x Honda Civic 2x1,4 a 1x1,6 z toho jedna 1,4 byla otočená o otáčku kliky (nešlo jim to nastartovat tak to dva dny tahali po městě) R19 1,8 16V Seat Toledo 1,6 Felda 1,6 atd atd. Na tohle nepotřebuješ žádný složitý přístroje, spousta kladek je samodopínacích takže se musíš trefit mezi jazýčky a ty ostatní mají napsaný průhyb řemene na nejdelší straně při určitím zatížení.


a právě tento řemen má zas napsáno digitální měřič průhybu, možná jsem to špatně pojmenoval tři packy dvě opěrné a jedna co to prohýbá, nemůžeš snad natahat všechny auta do jednoho pytle u jednoho VW třeba obýbáš řemen o 90 stupnů , máš i kladku s pístnicí kterou dáváš na pravý úhel, já jsem se jen díval do autodat jak na to, co je k tomu potřeba, ono řeknu ti až se ti něco potká a někdo na tebe doletí, ukážeš mu to v počítači celý postup i s momenty a nedá se nic dělat, zákazník musí vytáhnout další peníze a opravujeme, řemeny ani kladky nevyrábíme a stát se může cokoliv, já jsem měl třeba čtyři roky zpátky u forda eskorta potkaný motor po 500 km, řemen zůstal, ale kolo tomu slízlo zuby a bylo to, řemen šel i na reklačku do německa, výsledek špatně napnutý, naštěstí tam byla automatická napínací, kterou jsi nedával na rysky, ale dvakrát protočils s motorem a utáhl 25 Nm, časem vyšla pravda najevo borcovi došla nafta a tak tam narval při větší rychlosti jedničku a bylo potkáno miloš

Autor:  Kristensen [ 25.8.07, 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

ale právě i přes ten digi měřič jde pořád o jedno a to samé, průhyb na určité délce určitou silou což se dá nahradit manuálně.

Autor:  slovacek.milos [ 25.8.07, 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
ale právě i přes ten digi měřič jde pořád o jedno a to samé, průhyb na určité délce určitou silou což se dá nahradit manuálně.

ale jak, ten měřák máš dvě packy v rozmezí 10 cm a třetí packa ve středu, která ti řemen prohne o určitou hodnotu, a hodnotu průhybu jak říkáš mezi koly tam nemáš udanou, prostě nějaké pako to vymyslelo s takovým měřákem a pokud chceš psostupovat podle technologického postupu pro daný typ motoru musíš mít měřák, pokud to uděláš jinak jak říkáš nahradíš to něčím jiným, je to možná to samé, ale pokud dojde na lámání chleba tak jsi to udělal špatně, protože kdybys to udělal tím jejich měřákem tam se nic nestane no časem poznáš, někde průhyb řemene zatláčíš prstem a měříš průhyb, jinde musíš mít siloměr, je mi jasné co mi chceš říct, ale při nedodržení technologického postupu při výměně řemenu může dojít k velkým škodám vymahatelných soudem, já už přemýšlým až tak daleko, třeba u některých kladek si vzpomínám musíš dát nový šroub, někde ne, dle předpisu a tak, pokud to vidíš tak že dáš rozvody, vyzkoušíš podle tvých zajetých kolejí tak to bych teda přehodnotil miloš

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/