Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vůle v rozdělovači
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6134
Stránka 1 z 2

Autor:  Martin [ 26.8.07, 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Vůle v rozdělovači

Na srazu jsem bys svědkem, jak Bukaj vylepšoval Vikimu rozdělovač. Tak bych na něj měl dotaz, jak vymezuje vůli v kolících které drží ozubené kolo a jeden unašeč.

Autor:  Bukaj [ 26.8.07, 13:19 ]
Předmět příspěvku: 

Většinou to řeším výměnou kolíku, když tento není po ruce, tak vezmu starý a trochu jej na dvou třetinách délky roznýtuji naplocho - je to sice neprofesionální a dočasné řešení (cca na 20K Km, ale je to lepší, než nic :) Mám rád improvizaci :D

Autor:  Martin 007 [ 26.8.07, 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Kámoš mě naučil tam vyvrtat díru vetsim vrtákem a pak ho tam zlomit...je to velice zajímavé a levné řešení, které funguje...

V extremnim pripade jako byl i ten muj sem ty diry i s vrtákem zavařil a bylo po ptákách..do ted maká.

Autor:  Martin [ 26.8.07, 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

Díky, zkusím to.

Autor:  CROWACK [ 26.8.07, 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Kámoš mě naučil tam vyvrtat díru vetsim vrtákem a pak ho tam zlomit...je to velice zajímavé a levné řešení, které funguje...

V extremnim pripade jako byl i ten muj sem ty diry i s vrtákem zavařil a bylo po ptákách..do ted maká.

Levne?? Teda nevim, kolik dneska stoji slusnej vrtak, ale novej kolik sem kupoval za 20kc...

Autor:  Kristensen [ 26.8.07, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

Já to taky dělám s těma vrtákama akorát mě už docházej :lol: :lol: :lol: ale myslím si že je to nejrichlejší a nejúčinější, horší je to s tím uplně spodním kolečkem.

Autor:  fatal [ 26.8.07, 20:28 ]
Předmět příspěvku: 

V rámci všech vůlí od klikovky až po palec je nějaká vůle v kolíku zanedbatelná. :)
Sice jsem čep v rámci repase rozdělovače taky měnil, ale nijak zvlášť jsem vůle neřešil... Myslím, že lépe to s menší vůlí nepojede. :wink:

Autor:  Kristensen [ 26.8.07, 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
V rámci všech vůlí od klikovky až po palec je nějaká vůle v kolíku zanedbatelná. :)
Sice jsem čep v rámci repase rozdělovače taky měnil, ale nijak zvlášť jsem vůle neřešil... Myslím, že lépe to s menší vůlí nepojede. :wink:


No ono když to vemeš kolem a kolem tak to dokáže udělat i 15-20 stupňů na předstihu a jestli ti předstih lítá v takovém rozmezí tak to znát už občas někde je.

Autor:  fatal [ 26.8.07, 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
No ono když to vemeš kolem a kolem tak to dokáže udělat i 15-20 stupňů na předstihu a jestli ti předstih lítá v takovém rozmezí tak to znát už občas někde je.


Předstih mi lítá trochu méně, nejvíc asi plusmínus 5°, a neřekl bych že je to problém.
Při malých výkonech (volnoběh) si motor nechá líbit až 30° před HÚ, takže žádný problém, při vyšších výkonech nesmí být nastaven příliš velký základ a není problém překročit maximálku. :)

Autor:  Kristensen [ 26.8.07, 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Kristensen píše:
No ono když to vemeš kolem a kolem tak to dokáže udělat i 15-20 stupňů na předstihu a jestli ti předstih lítá v takovém rozmezí tak to znát už občas někde je.


Předstih mi lítá trochu méně, nejvíc asi plusmínus 5°, a neřekl bych že je to problém.
Při malých výkonech (volnoběh) si motor nechá líbit až 30° před HÚ, takže žádný problém, při vyšších výkonech nesmí být nastaven příliš velký základ a není problém překročit maximálku. :)


No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně

Autor:  fatal [ 26.8.07, 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně


Startování v zimě v závislosti na předstihu jsem moc nezkoumal, zkoušel jsem jen teplý motor, naskočí na první otáčku na téměř jakýkoliv předstih (odzkoušeno cca -10° ... 30°). S paltestem máš pravdu, na stroboskopu vypadá velká vůle taky zajímavě...

Autor:  Kristensen [ 26.8.07, 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Kristensen píše:
No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně


Startování v zimě v závislosti na předstihu jsem moc nezkoumal, zkoušel jsem jen teplý motor, naskočí na první otáčku na téměř jakýkoliv předstih (odzkoušeno cca -10° ... 30°). S paltestem máš pravdu, na stroboskopu vypadá velká vůle taky zajímavě...


To máš seriovej nebo úprava? Mě to na 0 a pod nechytalo a když byl víc jak 20 stupňů tak se to při startu nakopávalo.

Autor:  fatal [ 26.8.07, 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
To máš seriovej nebo úprava? Mě to na 0 a pod nechytalo a když byl víc jak 20 stupňů tak se to při startu nakopávalo.


Byla to sériová 120L. Benzín byl natural s aditivem, možná proto to při velkém předstihu nekopalo.

Autor:  slovacek.milos [ 27.8.07, 08:33 ]
Předmět příspěvku: 

taky to řeším vrtákem miloš

Autor:  patrik-hp [ 27.8.07, 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Kristensen píše:
No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně


Startování v zimě v závislosti na předstihu jsem moc nezkoumal, zkoušel jsem jen teplý motor, naskočí na první otáčku na téměř jakýkoliv předstih (odzkoušeno cca -10° ... 30°). S paltestem máš pravdu, na stroboskopu vypadá velká vůle taky zajímavě...



:shock: V tomto případě se připojim...Pro motor není důležitý základ....Ale průběh....Základ je pro smrtelníka na ulici bez stroboskopu a s důvěrou k rozdělovači,že není v kopru.....Průběh je strobo a to je běh motoru,spalování a né doměnky.....Třicet stupňů...to musí bejt teda volnoběh....Start máš díky štěstí,že to máš nastavený na cuk...Ale jinak to musí bejt pro motor peklo a pro majitele a motoristy,co to potkají na ulici podobný.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/