Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Vůle v rozdělovači https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6134 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin [ 26.8.07, 12:24 ] |
Předmět příspěvku: | Vůle v rozdělovači |
Na srazu jsem bys svědkem, jak Bukaj vylepšoval Vikimu rozdělovač. Tak bych na něj měl dotaz, jak vymezuje vůli v kolících které drží ozubené kolo a jeden unašeč. |
Autor: | Bukaj [ 26.8.07, 13:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Většinou to řeším výměnou kolíku, když tento není po ruce, tak vezmu starý a trochu jej na dvou třetinách délky roznýtuji naplocho - je to sice neprofesionální a dočasné řešení (cca na 20K Km, ale je to lepší, než nic Mám rád improvizaci |
Autor: | Martin 007 [ 26.8.07, 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kámoš mě naučil tam vyvrtat díru vetsim vrtákem a pak ho tam zlomit...je to velice zajímavé a levné řešení, které funguje... V extremnim pripade jako byl i ten muj sem ty diry i s vrtákem zavařil a bylo po ptákách..do ted maká. |
Autor: | Martin [ 26.8.07, 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky, zkusím to. |
Autor: | CROWACK [ 26.8.07, 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: Kámoš mě naučil tam vyvrtat díru vetsim vrtákem a pak ho tam zlomit...je to velice zajímavé a levné řešení, které funguje... V extremnim pripade jako byl i ten muj sem ty diry i s vrtákem zavařil a bylo po ptákách..do ted maká. Levne?? Teda nevim, kolik dneska stoji slusnej vrtak, ale novej kolik sem kupoval za 20kc... |
Autor: | Kristensen [ 26.8.07, 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to taky dělám s těma vrtákama akorát mě už docházej ale myslím si že je to nejrichlejší a nejúčinější, horší je to s tím uplně spodním kolečkem. |
Autor: | fatal [ 26.8.07, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
V rámci všech vůlí od klikovky až po palec je nějaká vůle v kolíku zanedbatelná. Sice jsem čep v rámci repase rozdělovače taky měnil, ale nijak zvlášť jsem vůle neřešil... Myslím, že lépe to s menší vůlí nepojede. |
Autor: | Kristensen [ 26.8.07, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: V rámci všech vůlí od klikovky až po palec je nějaká vůle v kolíku zanedbatelná. Sice jsem čep v rámci repase rozdělovače taky měnil, ale nijak zvlášť jsem vůle neřešil... Myslím, že lépe to s menší vůlí nepojede. No ono když to vemeš kolem a kolem tak to dokáže udělat i 15-20 stupňů na předstihu a jestli ti předstih lítá v takovém rozmezí tak to znát už občas někde je. |
Autor: | fatal [ 26.8.07, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: No ono když to vemeš kolem a kolem tak to dokáže udělat i 15-20 stupňů na předstihu a jestli ti předstih lítá v takovém rozmezí tak to znát už občas někde je. Předstih mi lítá trochu méně, nejvíc asi plusmínus 5°, a neřekl bych že je to problém. Při malých výkonech (volnoběh) si motor nechá líbit až 30° před HÚ, takže žádný problém, při vyšších výkonech nesmí být nastaven příliš velký základ a není problém překročit maximálku. |
Autor: | Kristensen [ 26.8.07, 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Kristensen píše: No ono když to vemeš kolem a kolem tak to dokáže udělat i 15-20 stupňů na předstihu a jestli ti předstih lítá v takovém rozmezí tak to znát už občas někde je. Předstih mi lítá trochu méně, nejvíc asi plusmínus 5°, a neřekl bych že je to problém. Při malých výkonech (volnoběh) si motor nechá líbit až 30° před HÚ, takže žádný problém, při vyšších výkonech nesmí být nastaven příliš velký základ a není problém překročit maximálku. No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně |
Autor: | fatal [ 26.8.07, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně Startování v zimě v závislosti na předstihu jsem moc nezkoumal, zkoušel jsem jen teplý motor, naskočí na první otáčku na téměř jakýkoliv předstih (odzkoušeno cca -10° ... 30°). S paltestem máš pravdu, na stroboskopu vypadá velká vůle taky zajímavě... |
Autor: | Kristensen [ 26.8.07, 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Kristensen píše: No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně Startování v zimě v závislosti na předstihu jsem moc nezkoumal, zkoušel jsem jen teplý motor, naskočí na první otáčku na téměř jakýkoliv předstih (odzkoušeno cca -10° ... 30°). S paltestem máš pravdu, na stroboskopu vypadá velká vůle taky zajímavě... To máš seriovej nebo úprava? Mě to na 0 a pod nechytalo a když byl víc jak 20 stupňů tak se to při startu nakopávalo. |
Autor: | fatal [ 26.8.07, 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: To máš seriovej nebo úprava? Mě to na 0 a pod nechytalo a když byl víc jak 20 stupňů tak se to při startu nakopávalo. Byla to sériová 120L. Benzín byl natural s aditivem, možná proto to při velkém předstihu nekopalo. |
Autor: | slovacek.milos [ 27.8.07, 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
taky to řeším vrtákem miloš |
Autor: | patrik-hp [ 27.8.07, 15:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Kristensen píše: No někdy je to hodně znát při startování. A hlavně když máš potom seřídit předstih na paltestu tak to tam lítá jak vědro v bedně Startování v zimě v závislosti na předstihu jsem moc nezkoumal, zkoušel jsem jen teplý motor, naskočí na první otáčku na téměř jakýkoliv předstih (odzkoušeno cca -10° ... 30°). S paltestem máš pravdu, na stroboskopu vypadá velká vůle taky zajímavě... V tomto případě se připojim...Pro motor není důležitý základ....Ale průběh....Základ je pro smrtelníka na ulici bez stroboskopu a s důvěrou k rozdělovači,že není v kopru.....Průběh je strobo a to je běh motoru,spalování a né doměnky.....Třicet stupňů...to musí bejt teda volnoběh....Start máš díky štěstí,že to máš nastavený na cuk...Ale jinak to musí bejt pro motor peklo a pro majitele a motoristy,co to potkají na ulici podobný. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |