Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

š.FELICIA Vačková Hřídel
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6141
Stránka 1 z 3

Autor:  Bladecek [ 26.8.07, 18:59 ]
Předmět příspěvku:  š.FELICIA Vačková Hřídel

Takže nejdřív vás ZDRAVÍM :!: :arrow: No...Koupil jsem si novou vačkovou hřídel za 2000,- (je ostřejší)...A potřebuju pomoct z montáží do motoru! Rad bych uvítal i obrázky atd...Hlavně mi to napište laitsky tzv. polopatě ať to pochopím co mám vše udělat :!: Joo a to nejduležitější mám škodu Felicii 1.3 MPI ! Jinak předem mooc díky ! Budu rád kdiž mi aspoň někdo napíše :?: :!:

Autor:  Matthes [ 26.8.07, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

A vis urcite ze je do MPI? Ma vetsi ulozeni lozisek? Neni do favorita? :)
Jinak kdyz je motor na spatny strane, tak bude asi lepsi ho vyndat, pak sundas vanu, viko ventilu, viko rozvodovejch tycek, vyhazis tycky ven, pak i ty valecky do kterych tycky zapadaji ... pak se demontuje viko rozvodovych kol a rozvody, operna deska vacky a vacku vytahnes, montaz opacnym zpusobem :)

Autor:  Bladecek [ 26.8.07, 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je ta vač.Hřídel.: http://www.speedpro.cz/catalog/product_info.php?cPath=32_193&products_id=487

A kdiž motor zůstane kde je, tj. na svém místě pod kapotou :D V tomto případě jí nelze vyměnit? A budu muset pak seřídit ventyli..maďar jsem.atd..? A kde je prosímtě víko rozvodových tiček a opěrná deska vačky? Někde jsem četl źe se musí..cosi..zastavit..nebo pootočit setrvačník..nebo co..není to blbost, aby jsem musel oddělat i pŕevodovku?

:!: :?:

Autor:  Šemik [ 26.8.07, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Šéfe, obávám se že máš špaatnou vačku - na tom odkazu píšou že je pro favorit / feldu takže jen pro ty první feldy, MPI co máš má myslím tu tučnější váčku...

Nejsem si jistej, feldy znam jen zcela okrajove...

Autor:  deekay [ 26.8.07, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Šéfe, obávám se že máš špaatnou vačku - na tom odkazu píšou že je pro favorit / feldu takže jen pro ty první feldy, MPI co máš má myslím tu tučnější váčku...

Nejsem si jistej, feldy znam jen zcela okrajove...


ja som toho isteho nazoru: je to pre feldu BMM a nie MPI. ale myslim ze po nejakej uprave lozisk sa to da, ale musis zasahovat do bloku a neide naspat povodna vacka

Autor:  Nepér [ 26.8.07, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tady těžko radit...
Mohlo by to jít bez vyndavání motoru, možná by stačilo ho naklonit na jednu stranu. Když už bude dole kryt rozvodů, možná by se hodilo je vyměnit. Předtím je samosřejmě třeba vytahat tyčky a zdvihátka a tak... a jestli je ta vačka pro favorita/feldu 1.3, obávám se, že by šla jen do 1.3BMM. MPi má asi jinak velký to ložisko nakonci, myslim :oops: motor jsem ještě sám nerozebíral... tak kdybych psal nějaký bludy, opravte mě.

Autor:  Kristensen [ 26.8.07, 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

jj přesně tak. Strč auto do garáže, vyndej motor i s převodovkou, podle toho jaké máš možnosti tak vrchem nebo spodem, já osobně si myslím že spodem je to jednodušší. Natoč si kliku tak aby ryska na řemenici byla naproti nulovej rysce na bloku. Sundej vanu (klíč 10 případně inbus jak kde), odšroubuj sací koš (klíč 10 případně inbus) na olej, někde mezi blok a kliku strč dřevěnej špalek (na jedné straně je blok silnější tak nejlíp tam) povol řemenici (klíč 30) ale jen kousek aby šel šroub volně, protože ve chvíli kdy ji povolíš potřebuješ něčím tu kliku pořád tlačit směrem k té řemenici jinak ti vypadne na klice akciální kroužek a můžeš to rozebrat celý(v nouzi pomůže šroubovák nacpanej mezi kliku a jedno z jejich uložení)ale ničeho se neboj pokud necháš motor spojenej s převodovkou tak stačí když si před povolením řemenice zajistíš to aby byla spojka jako-by pořád sešláplá, to znamená že tu páku kterou se ovládá spojka zajistíš v maximální stlačenej poloze, Chápeš? Prostě jako kdyby jsi pořád držel sešláplej spojkovej pedál. Pak tu řemenici uplně povol a sundej. Sundej taky to boční víko (šrouby na šroubovák nebo inbus) a v tu chvíli se ti objeví rozvodovej řetěz s kolama, Teď se přesuň na ventilový víko, sundej ho (klíč 10) a máš další práci, potřebuješ vytahat tyčky co jsou na klávese, takže si vemeš 11 klíč povolíš všechny kontra matky na vahadlech a šroubovákem vyšroubuješ ty štelovací červy kam až to jen pujde. Pokud nadále tyčky nepujdou vytáhnout, jako že všechny nepujdou je potřeba s motorem otáčet aby jsi vždy na danou tyčku neměl stlačený ventil, ale je to možný jen pokud jsi udělal postup s tím zajištěním sešláplej spojky. Pokud jsi nezajistil spojku ale pužiješ šroubovák v klice tak je potřeba celou klávesu povolit (klíč 13 nebo 14 a dva krajní inbusy) a sundat. Až vytaháš ty tyčky tak sundej to malý dlouhý víko (klíč 10) co je hned pod hlavou a pod ním jsou v bloku nastrkaný hrníčky tak ty je taky potřeba vytáhnout, mě to jde většinou malíčkem :D Až tohle budeš mít tak se vrať k tomu rozvodovýmu řetězu. Tam odjisti a povol šroub (klíč 16 nebo 17)na tom větším horním kole. V tu chvíli by měly jít ty kola sundat i s řetězem maximálně pomoct velkým šroubovákem nebo malejma montážníma pákama, halvně do toho nemlať protože to horní kolo je litina. až sundáš kola tak pod tím velkým je taková trojúhelníková velká podložka která drží na někdy dvou a někdy třech šroubech (většinou šroubovák pbčas někde klíč 10) tak ji povol a sundej. V tu chvíli můžeš vačku opatrně vytáhnout, žádný násilí musí jít ven volně. Postup montáže je opačnej, je třeba dát pozor na nastavení rozvodového řetězu na 12 článků mezi důlkama na kole a hlavně vše co bylo zajištěno nebo dotaženo na krev tak je potřeba to tak udělat i při montáži. Práci zdar a pevný nervy

Autor:  Kristensen [ 26.8.07, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Než člověk napíše slohovku tak je tady příspěvků jako ran o pouti.
No koukal jsem na ted odkaz a opravdu to vypadá že tato vačka není použitelná pro motor MPi pokud jsi jim to nezdělil, to je jedna věc. Druhá je že pěkně kecaj protože s vačkou 280/280 se motor výrazně změní a rozhodně si nezachová civilní vlastnost. Na volnoběh motor bude trošku koktat a do takovejch 3000ot/min to pojede asi jako obyč šáde, měl jsem ji ve fávo motoru a ještě ji jeden známej měl právě v MPi a s origo jednotkou to opravdu jede až někde od 3-3500.

No a vzhledem k tomu jak se vyptáváš tak nechci shazovat tvé schopnosti ale nebylo by přece jen lepší kdyby jsi to nechal někde přehodit nebo alespoň měl u sebe někoho kdo to dělal případně aspoň dělal rozvody na feldě nebo fávu či šáde?

Autor:  Bladecek [ 26.8.07, 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

Děkuji Děkuji všem za odpovědi...No..jsem kutil a rád si vše dělám sám..tak..i tuto věc :) no zkusím to :!: Ale jestli..něco nebudu vědět nebo to nepůjde tak toho nechám...a až pak zajedu k někomu kdo to dělá...!Rači vše vidím co mám v motoru..a jestli to tam je..no..asi tak...!!! Jinak co by jste doporučili něco jiného ke zvíšení výkonu motoru? Díky!

Autor:  cyz [ 26.8.07, 20:06 ]
Předmět příspěvku: 

tyjo...280/280...to je moooc...s tím se nebude dát normálně jezdit :?

Autor:  Matthes [ 26.8.07, 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
tyjo...280/280...to je moooc...s tím se nebude dát normálně jezdit :?



Da v pohode, volnobeh je trochu nestabilni ale stale nakych 900 otacek. Jinak to vic nezere, vse v poho :P Akorat by pak bylo treba dojet k Cimbu upravit ECU pac to jinak nema cenu :)

Autor:  deekay [ 26.8.07, 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Bladecek píše:
Děkuji Děkuji všem za odpovědi...No..jsem kutil a rád si vše dělám sám..tak..i tuto věc :) no zkusím to :!: Ale jestli..něco nebudu vědět nebo to nepůjde tak toho nechám...a až pak zajedu k někomu kdo to dělá...!Rači vše vidím co mám v motoru..a jestli to tam je..no..asi tak...!!! Jinak co by jste doporučili něco jiného ke zvíšení výkonu motoru? Díky!


ked uz tak vacku 260/260 to je este dobry kompromis ale viac uz nebude v nizsich otackach moc tahat,
a neviem co chces skusat ked ti piseme ze ti to tam nepasuje :D ale ked sa nudis ... :lol:

okrem vacky: zlicovat potrubia, vylestit, duralova remenica, ladene zvody, atd, atd.....
popozreaj sa v clankoch, je tu toho vela

Autor:  Matthes [ 26.8.07, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

deekay píše:
ked uz tak vacku 260/260 to je este dobry kompromis ale viac uz nebude v nizsich otackach moc tahat,
a neviem co chces skusat ked ti piseme ze ti to tam nepasuje :D ale ked sa nudis ... :lol:

okrem vacky: zlicovat potrubia, vylestit, duralova remenica, ladene zvody, atd, atd.....
popozreaj sa v clankoch, je tu toho vela



280/280 je posledni rozumna hranice kam az lze jit, ale bez Chipa to nema cenu :wink:

Obrázek

Autor:  Gemini [ 26.8.07, 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

chlape, zmeraj najvacsie lozisko na vacke , ak bude mat 40.5mm je to MPI vacka od 98' (vzadu ma vyrazene "L" ), ak je priemer loziska 39.5mm je to favorit - S100....... vies ake mas dat ventilove vole za tepla, za studena ? ak ma zdvih nejakych 7mm , bude to tak 0.40 mm za tepla !!
a bez upravy ECU to nepojde......a bez dalsich uprav moc od toho necakaj...motor ozije nad 4000ot...

Autor:  Speeder [ 27.9.07, 21:01 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
jj přesně tak. Strč auto do garáže, vyndej motor i s převodovkou, podle toho jaké máš možnosti tak vrchem nebo spodem, já osobně si myslím že spodem je to jednodušší. Natoč si kliku tak aby ryska na řemenici byla naproti nulovej rysce na bloku. Sundej vanu (klíč 10 případně inbus jak kde), odšroubuj sací koš (klíč 10 případně inbus) na olej, někde mezi blok a kliku strč dřevěnej špalek (na jedné straně je blok silnější tak nejlíp tam) povol řemenici (klíč 30) ale jen kousek aby šel šroub volně, protože ve chvíli kdy ji povolíš potřebuješ něčím tu kliku pořád tlačit směrem k té řemenici jinak ti vypadne na klice akciální kroužek a můžeš to rozebrat celý(v nouzi pomůže šroubovák nacpanej mezi kliku a jedno z jejich uložení)ale ničeho se neboj pokud necháš motor spojenej s převodovkou tak stačí když si před povolením řemenice zajistíš to aby byla spojka jako-by pořád sešláplá, to znamená že tu páku kterou se ovládá spojka zajistíš v maximální stlačenej poloze, Chápeš? Prostě jako kdyby jsi pořád držel sešláplej spojkovej pedál. Pak tu řemenici uplně povol a sundej. Sundej taky to boční víko (šrouby na šroubovák nebo inbus) a v tu chvíli se ti objeví rozvodovej řetěz s kolama, Teď se přesuň na ventilový víko, sundej ho (klíč 10) a máš další práci, potřebuješ vytahat tyčky co jsou na klávese, takže si vemeš 11 klíč povolíš všechny kontra matky na vahadlech a šroubovákem vyšroubuješ ty štelovací červy kam až to jen pujde. Pokud nadále tyčky nepujdou vytáhnout, jako že všechny nepujdou je potřeba s motorem otáčet aby jsi vždy na danou tyčku neměl stlačený ventil, ale je to možný jen pokud jsi udělal postup s tím zajištěním sešláplej spojky. Pokud jsi nezajistil spojku ale pužiješ šroubovák v klice tak je potřeba celou klávesu povolit (klíč 13 nebo 14 a dva krajní inbusy) a sundat. Až vytaháš ty tyčky tak sundej to malý dlouhý víko (klíč 10) co je hned pod hlavou a pod ním jsou v bloku nastrkaný hrníčky tak ty je taky potřeba vytáhnout, mě to jde většinou malíčkem :D Až tohle budeš mít tak se vrať k tomu rozvodovýmu řetězu. Tam odjisti a povol šroub (klíč 16 nebo 17)na tom větším horním kole. V tu chvíli by měly jít ty kola sundat i s řetězem maximálně pomoct velkým šroubovákem nebo malejma montážníma pákama, halvně do toho nemlať protože to horní kolo je litina. až sundáš kola tak pod tím velkým je taková trojúhelníková velká podložka která drží na někdy dvou a někdy třech šroubech (většinou šroubovák pbčas někde klíč 10) tak ji povol a sundej. V tu chvíli můžeš vačku opatrně vytáhnout, žádný násilí musí jít ven volně. Postup montáže je opačnej, je třeba dát pozor na nastavení rozvodového řetězu na 12 článků mezi důlkama na kole a hlavně vše co bylo zajištěno nebo dotaženo na krev tak je potřeba to tak udělat i při montáži. Práci zdar a pevný nervy


Chápu to dobře tak, že vypadnutí axiálního kroužku na klice stačí zamezit tim vyšlápnutím spojky? Nemusim tam teda nikam rvát šroubovák? Pouze teda když budu povolovat řemenici tak si zajistim kliku, aby se neprotáčela.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/