Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Klepání ventilů
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6152
Stránka 1 z 6

Autor:  Kikan [ 27.8.07, 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Klepání ventilů

Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. :)

Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.

Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?

Autor:  fatal [ 27.8.07, 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

To nebudou ventily, ale detonace... O kolik jsi to snížil?

Autor:  cyz [ 27.8.07, 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

Kikan píše:
Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. :)

Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.

Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?


Ventily na teplém motoru neseřizuj, ty se sežizují zásadně na studeném, ideálně při teplotě 20°C. Kdysi když jsem neměl měrky jsem to udělal tak, že jsem motor zahřál na provozní teplotu a seřídil ventily tak aby tam byla trochu vůle aby se nepodpálily sedla (doteď se za tuhle prasárnu stydím :oops: , rachotilo to fakt schopně). Jinak jak říká Kikan - klepání. Chtělo by to trochu si pohrát s předstihem, ale možná jsi to s tím snížením přehnal.

Autor:  fert.j [ 27.8.07, 12:22 ]
Předmět příspěvku: 

zkus trochu zmenit predstih

Autor:  Kristensen [ 27.8.07, 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

cyz píše:
Kikan píše:
Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. :)

Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.

Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?


Ventily na teplém motoru neseřizuj, ty se sežizují zásadně na studeném, ideálně při teplotě 20°C. Kdysi když jsem neměl měrky jsem to udělal tak, že jsem motor zahřál na provozní teplotu a seřídil ventily tak aby tam byla trochu vůle aby se nepodpálily sedla (doteď se za tuhle prasárnu stydím :oops: , rachotilo to fakt schopně). Jinak jak říká Kikan - klepání. Chtělo by to trochu si pohrát s předstihem, ale možná jsi to s tím snížením přehnal.


Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.

Autor:  cyz [ 27.8.07, 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

Kristensen píše:

Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.


To máš tak naskillované že se nebojíš že se to roztáhne a bude vůle moc malá?

Autor:  Kristensen [ 27.8.07, 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

cyz píše:
Kristensen píše:

Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.


To máš tak naskillované že se nebojíš že se to roztáhne a bude vůle moc malá?


Co se roztáhne? Pokud na studeným nastavíš 20/20 tak když ho ohřeješ tak tam máš 30/30 až 35/35

Autor:  slovacek.milos [ 27.8.07, 14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

Kristensen píše:
cyz píše:
Kristensen píše:

Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.


To máš tak naskillované že se nebojíš že se to roztáhne a bude vůle moc malá?


Co se roztáhne? Pokud na studeným nastavíš 20/20 tak když ho ohřeješ tak tam máš 30/30 až 35/35


znám jedno fáčko koupené ještě v tuzexu, je v perfektním stavu, protože moc nejezdí a ventily vesele třískají, (detonace)předstih je absolutně přesný reakce na odpojení podtlaku okamžitá, dal jsem i předstih na volnoběh -10, nic nepomáhá přidáš a práská v tom je to 136 lx, najeto 70.000 km , dali jsme i různé benzíny, přidáš a řechtá a řechtá miloš

Autor:  DRYVER [ 27.8.07, 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

Kikan píše:
Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. :)

Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.

Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?


A o kolik jsi tu hlavu snizoval?? Pri tom snizovani zabrusovals i ventily??

Autor:  fert.j [ 27.8.07, 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

DRYVER píše:
Kikan píše:
Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. :)

Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.

Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?


A o kolik jsi tu hlavu snizoval?? Pri tom snizovani zabrusovals i ventily??



a mas upraveny spalovaky?

Autor:  patrik-hp [ 27.8.07, 14:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepání ventilů

Kikan píše:
Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. :)

Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.

Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?



Tak seřizuj,pokud stále klepou a použij ty hliníkový tyčky. :wink:Na sání..
.Pokud i pak,tak jestli ti díky tý kompresi neklepe na volnoběh něco jinýho...?U utahaně jetýho motoru,už se při velkých tlacích tolik nevýtváří hydrodin.film-olejová vrstva v kluzných ložiskách...Snad si to nevzal moc.... :?: :?: :wink:

Autor:  DRYVER [ 27.8.07, 15:02 ]
Předmět příspěvku: 

takovy dotaz - jaky je rozdil mezi pouzitim normalnich tycek a tech hlinikovych? Je to o hlucnosti, nebo roztraznosti materialu, ci o vaze??

Autor:  Nepér [ 27.8.07, 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

No hluk se sníží, trochu...
Je to lehčí, možná to míň zatěžuje rozvody, ale při "normálních" otáčkách asi bez efektu...
Roztažnost materiálu... Blok je hliníkovej, hlava taky, takže když je hliníková i tyčka, teoreticky by se měla vůle, během ohřívání motoru, míň měnit.
P.S.: Nechcete někdo 4 ocelový tyčky? :D

Autor:  patrik-hp [ 27.8.07, 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
takovy dotaz - jaky je rozdil mezi pouzitim normalnich tycek a tech hlinikovych? Je to o hlucnosti, nebo roztraznosti materialu, ci o vaze??


O hlučnosti,díky jiné roztažnosti.Váha má v tomto případě zanedbatelný vliv. :wink:

Autor:  slovacek.milos [ 27.8.07, 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
takovy dotaz - jaky je rozdil mezi pouzitim normalnich tycek a tech hlinikovych? Je to o hlucnosti, nebo roztraznosti materialu, ci o vaze??


já si myslím že je to o váze, tu roztažnost to má větší dáš 0.25 miloš

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/