Žere mi 4l oleje na 10 000 km !!! (favorit)
Autor |
Zpráva |
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
Žere mi 4l oleje na 10 000 km !!! (favorit)
Tak mám opět nový problém - mé fávo - najeto (auto) 86tkm , motor však zřejmě více . Dnes jsem tak zcela náhodou kontroloval hladinu oleje po cca 5000km od výměny a čekal mě opravdový šok - měrka byla úplně suchá !!! dolil jsem cca 0,5 litru , co mi zbývalo z litrovky , nic se nestalo , dolil jsem pak další litrovku , a pak ještě 0,5 l a mám teď hladinu přesně mezi min . a max. ....
Zkrátka za 5000km jsem dolil asi 2,2 l , což znamená, že tam muselo být asi 1,8l - samo že kontrolka nic - ale zřejmě funguje ...
To znamená, že na výměnu tedy 4l oleje dolít ...
Auto má v techničáku výmaz čísla motoru , ale číslo , jestli se nepletu je napsané na hlavě, a tak to vypadá , že blok je tam z nějakého vraku ...
Prosím tedy o radu :
co udělat :
1) nechat tak a dolívat laciný olej (kupuju hekru 1l=50kč)
2) nový motor - otázkou je za kolik, a nemám jistotu , že žrát olej nebude
3)nějaká oprava ? asi by nebyla levná , takže tato se mi moc nechce
každopádně díky za názory ...
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
30.8.07, 19:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Jesi nerachoti jak multikara a slusne jede tak novy kruhy a guferka na ventily. Jinak este netece nekde? Spalujeho to? Kouri?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.8.07, 19:07 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
Na 90% to jsou gufera na ventilech taky mi to žralo 3l na 10000km, udělal jsem gufera a teď mi chybý 2000km do výměny a oleje ubylo 2mm na rysce to je good
_________________ Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/
|
30.8.07, 19:25 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Taky bych v první řadě šel po guferech na ventilech. Ale jinak jsem se docela podivoval kdysi nad vyjádřením Škoda auto že Favorit má mpžnou spotřebu oleje 0,2 - 0,7 l 1000km !!!!!!!
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
30.8.07, 19:26 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
30.8.07, 20:12 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
pepakvatropolis píše: V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje. Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?
Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK
|
30.8.07, 20:18 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
cyz píše: pepakvatropolis píše: V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje. Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ? Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK
druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
30.8.07, 20:24 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
zkusil bych sundat sání a sáhnout na ventil jestli je od oleje
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.8.07, 20:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
pepakvatropolis píše: V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje. Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?
vyměn ty gufery je jich tam osum na dříku ventilu, ale potřebuješ stahovák na pružiny, ucpi si prostor kolem zdvihátek at ti tam něco nespadne, a ventil se dá podloýot že si dáš na drátek 5 matku, dáš ji pod ventil a dotlačíš pístem a tak pořád dokola miloš
|
30.8.07, 20:32 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
slovacek.milos píše: pepakvatropolis píše: V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje. Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ? vyměn ty gufery je jich tam osum na dříku ventilu, ale potřebuješ stahovák na pružiny, ucpi si prostor kolem zdvihátek at ti tam něco nespadne, a ventil se dá podloýot že si dáš na drátek 5 matku, dáš ji pod ventil a dotlačíš pístem a tak pořád dokola miloš
když bde chtít sundat hlavu stačí kladivo bud kousek gumy nebo špalíku mekčího, jde to no problem
jinak ufera cca 35kaček
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
30.8.07, 20:38 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
A nevíte někdo , na kolik to vyjde v servisu ???
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
31.8.07, 08:37 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
pepakvatropolis píše: cyz píše: pepakvatropolis píše: V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje. Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ? Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .
Za 1000 na favorita? Tak to máš asi dobré známé....
|
31.8.07, 09:32 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
cyz píše: pepakvatropolis píše: cyz píše: pepakvatropolis píše: V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje. Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ? Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět . Za 1000 na favorita? Tak to máš asi dobré známé....
se ti nezdá já koupil za 500 i spřevodovkou zatím se vyměnil rozvod, jede
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
31.8.07, 16:47 |
|
|
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
Tak jsem s tím včera ujel cca 120km a po 60km to začalo vydávat nějaké divné zvuky, už jsem myslel , že se to zadřelo a pak to zase jelo bez jakýhkoliv problémů - každopádně je cítit ve výfuku spalovaný olej ... ale nijak nekouří.
Co myslíte , může už být přidřený a třeba se zanedlouho zadřít ??? (jezdil nějakou dobu s cca 1,5 - 2 l oleje ...)
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
1.9.07, 13:24 |
|
|
Július Lepšík
Příspěvky: 37 Bydliště: Vansovej 534/7,Žiar nad Hronom
|
Mám taký istý problém.Motor 135 z favoritu,inak ťahá celkom slušne,len žere olej,hlavne keď sa otáčky pohybujú okolo
4-5 tisíc a niekedy je dosť viditelné dymenie z výfuku.A váš názor na prekrúžkovanie..Nie je to tak,že sa to po pár tisícoch
km vráti na pôvodný stav alebo dokonca ešte zhorší? Alebo treba vymeniť len tie guferká na ventiloch a mali by to byť OK ? Ďakujem
|
8.9.07, 07:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|