Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 13.11.24, 04:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Žere mi 4l oleje na 10 000 km !!! (favorit) 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Příspěvek Žere mi 4l oleje na 10 000 km !!! (favorit)
Tak mám opět nový problém - mé fávo - najeto (auto) 86tkm , motor však zřejmě více . Dnes jsem tak zcela náhodou kontroloval hladinu oleje po cca 5000km od výměny a čekal mě opravdový šok - měrka byla úplně suchá !!! dolil jsem cca 0,5 litru , co mi zbývalo z litrovky , nic se nestalo , dolil jsem pak další litrovku , a pak ještě 0,5 l a mám teď hladinu přesně mezi min . a max. ....
Zkrátka za 5000km jsem dolil asi 2,2 l , což znamená, že tam muselo být asi 1,8l - samo že kontrolka nic - ale zřejmě funguje ...
To znamená, že na výměnu tedy 4l oleje dolít ...
Auto má v techničáku výmaz čísla motoru , ale číslo , jestli se nepletu je napsané na hlavě, a tak to vypadá , že blok je tam z nějakého vraku ...
Prosím tedy o radu :
co udělat :
1) nechat tak a dolívat laciný olej (kupuju hekru 1l=50kč)
2) nový motor - otázkou je za kolik, a nemám jistotu , že žrát olej nebude
3)nějaká oprava ? asi by nebyla levná , takže tato se mi moc nechce


každopádně díky za názory ...

_________________
Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011


30.8.07, 19:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jesi nerachoti jak multikara a slusne jede tak novy kruhy a guferka na ventily. Jinak este netece nekde? Spalujeho to? Kouri?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


30.8.07, 19:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Bydliště: Smiřice
Příspěvek 
Na 90% to jsou gufera na ventilech taky mi to žralo 3l na 10000km, udělal jsem gufera a teď mi chybý 2000km do výměny a oleje ubylo 2mm na rysce to je good :P

_________________
Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/


30.8.07, 19:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Taky bych v první řadě šel po guferech na ventilech. Ale jinak jsem se docela podivoval kdysi nad vyjádřením Škoda auto že Favorit má mpžnou spotřebu oleje 0,2 - 0,7 l 1000km !!!!!!!

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


30.8.07, 19:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Příspěvek 
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?

_________________
Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011


30.8.07, 20:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK


30.8.07, 20:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Příspěvek 
cyz píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .

_________________
Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011


30.8.07, 20:24
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
zkusil bych sundat sání a sáhnout na ventil jestli je od oleje :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


30.8.07, 20:27
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


vyměn ty gufery je jich tam osum na dříku ventilu, ale potřebuješ stahovák na pružiny, ucpi si prostor kolem zdvihátek at ti tam něco nespadne, a ventil se dá podloýot že si dáš na drátek 5 matku, dáš ji pod ventil a dotlačíš pístem a tak pořád dokola miloš


30.8.07, 20:32
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


vyměn ty gufery je jich tam osum na dříku ventilu, ale potřebuješ stahovák na pružiny, ucpi si prostor kolem zdvihátek at ti tam něco nespadne, a ventil se dá podloýot že si dáš na drátek 5 matku, dáš ji pod ventil a dotlačíš pístem a tak pořád dokola miloš


když bde chtít sundat hlavu stačí kladivo bud kousek gumy nebo špalíku mekčího, jde to no problem
jinak ufera cca 35kaček

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


30.8.07, 20:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Příspěvek 
A nevíte někdo , na kolik to vyjde v servisu ???

_________________
Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011


31.8.07, 08:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
pepakvatropolis píše:
cyz píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .


Za 1000 na favorita? Tak to máš asi dobré známé....


31.8.07, 09:32
Profil ICQ

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
cyz píše:
pepakvatropolis píše:
cyz píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .


Za 1000 na favorita? Tak to máš asi dobré známé....


se ti nezdá já koupil za 500 i spřevodovkou zatím se vyměnil rozvod, jede

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


31.8.07, 16:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 120
Příspěvek 
Tak jsem s tím včera ujel cca 120km a po 60km to začalo vydávat nějaké divné zvuky, už jsem myslel , že se to zadřelo a pak to zase jelo bez jakýhkoliv problémů - každopádně je cítit ve výfuku spalovaný olej ... ale nijak nekouří.
Co myslíte , může už být přidřený a třeba se zanedlouho zadřít ??? (jezdil nějakou dobu s cca 1,5 - 2 l oleje ...)

_________________
Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011


1.9.07, 13:24
Profil

Příspěvky: 37
Bydliště: Vansovej 534/7,Žiar nad Hronom
Příspěvek 
Mám taký istý problém.Motor 135 z favoritu,inak ťahá celkom slušne,len žere olej,hlavne keď sa otáčky pohybujú okolo
4-5 tisíc a niekedy je dosť viditelné dymenie z výfuku.A váš názor na prekrúžkovanie..Nie je to tak,že sa to po pár tisícoch
km vráti na pôvodný stav alebo dokonca ešte zhorší? Alebo treba vymeniť len tie guferká na ventiloch a mali by to byť OK ? Ďakujem


8.9.07, 07:52
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz