Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Žere mi 4l oleje na 10 000 km !!! (favorit)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6214
Stránka 1 z 2

Autor:  pepakvatropolis [ 30.8.07, 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Žere mi 4l oleje na 10 000 km !!! (favorit)

Tak mám opět nový problém - mé fávo - najeto (auto) 86tkm , motor však zřejmě více . Dnes jsem tak zcela náhodou kontroloval hladinu oleje po cca 5000km od výměny a čekal mě opravdový šok - měrka byla úplně suchá !!! dolil jsem cca 0,5 litru , co mi zbývalo z litrovky , nic se nestalo , dolil jsem pak další litrovku , a pak ještě 0,5 l a mám teď hladinu přesně mezi min . a max. ....
Zkrátka za 5000km jsem dolil asi 2,2 l , což znamená, že tam muselo být asi 1,8l - samo že kontrolka nic - ale zřejmě funguje ...
To znamená, že na výměnu tedy 4l oleje dolít ...
Auto má v techničáku výmaz čísla motoru , ale číslo , jestli se nepletu je napsané na hlavě, a tak to vypadá , že blok je tam z nějakého vraku ...
Prosím tedy o radu :
co udělat :
1) nechat tak a dolívat laciný olej (kupuju hekru 1l=50kč)
2) nový motor - otázkou je za kolik, a nemám jistotu , že žrát olej nebude
3)nějaká oprava ? asi by nebyla levná , takže tato se mi moc nechce


každopádně díky za názory ...

Autor:  Matthes [ 30.8.07, 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jesi nerachoti jak multikara a slusne jede tak novy kruhy a guferka na ventily. Jinak este netece nekde? Spalujeho to? Kouri?

Autor:  David [ 30.8.07, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Na 90% to jsou gufera na ventilech taky mi to žralo 3l na 10000km, udělal jsem gufera a teď mi chybý 2000km do výměny a oleje ubylo 2mm na rysce to je good :P

Autor:  Kristensen [ 30.8.07, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych v první řadě šel po guferech na ventilech. Ale jinak jsem se docela podivoval kdysi nad vyjádřením Škoda auto že Favorit má mpžnou spotřebu oleje 0,2 - 0,7 l 1000km !!!!!!!

Autor:  pepakvatropolis [ 30.8.07, 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?

Autor:  cyz [ 30.8.07, 20:18 ]
Předmět příspěvku: 

pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

Autor:  pepakvatropolis [ 30.8.07, 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .

Autor:  Jarda S. [ 30.8.07, 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

zkusil bych sundat sání a sáhnout na ventil jestli je od oleje :wink:

Autor:  slovacek.milos [ 30.8.07, 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


vyměn ty gufery je jich tam osum na dříku ventilu, ale potřebuješ stahovák na pružiny, ucpi si prostor kolem zdvihátek at ti tam něco nespadne, a ventil se dá podloýot že si dáš na drátek 5 matku, dáš ji pod ventil a dotlačíš pístem a tak pořád dokola miloš

Autor:  spartra [ 30.8.07, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


vyměn ty gufery je jich tam osum na dříku ventilu, ale potřebuješ stahovák na pružiny, ucpi si prostor kolem zdvihátek at ti tam něco nespadne, a ventil se dá podloýot že si dáš na drátek 5 matku, dáš ji pod ventil a dotlačíš pístem a tak pořád dokola miloš


když bde chtít sundat hlavu stačí kladivo bud kousek gumy nebo špalíku mekčího, jde to no problem
jinak ufera cca 35kaček

Autor:  pepakvatropolis [ 31.8.07, 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

A nevíte někdo , na kolik to vyjde v servisu ???

Autor:  cyz [ 31.8.07, 09:32 ]
Předmět příspěvku: 

pepakvatropolis píše:
cyz píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .


Za 1000 na favorita? Tak to máš asi dobré známé....

Autor:  spartra [ 31.8.07, 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
pepakvatropolis píše:
cyz píše:
pepakvatropolis píše:
V literatuře k autu je psáno až 1l/1000km ... jezdí výborně , má ale docela vysokou spotřebu lpg ... podle mě to vypadá, že toto množství spaluje.
Jak poznám ty gufera ? bude to potřísněný od oleje po bloku nebo i hlava ? to tam mám odevždycky ... takže gufera nevim ... můžu dodat fotku, jestli to pomůže k rozpoznání . Nebude lepší dát druhý motor ?


Od pohledu se ty špatné gufera poznají dost blbě...vzhledem k tomu že to není náročná oprava a ty gufera stojí pár korun tak bych to nejdřívě zkusil vyměnit. Nový motor - já bych ten stávající radši zrepasoval, vyjde tě to zhruba na stejné prachy jako koupě druhého a máš jistotu že je OK

druhý motor je cca 1000kč ... nějak popřemýšlím ... nebo budu neustále dolévat ... nové skvrny od oleje na něm ale nejsou vidět .


Za 1000 na favorita? Tak to máš asi dobré známé....


se ti nezdá já koupil za 500 i spřevodovkou zatím se vyměnil rozvod, jede

Autor:  pepakvatropolis [ 1.9.07, 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem s tím včera ujel cca 120km a po 60km to začalo vydávat nějaké divné zvuky, už jsem myslel , že se to zadřelo a pak to zase jelo bez jakýhkoliv problémů - každopádně je cítit ve výfuku spalovaný olej ... ale nijak nekouří.
Co myslíte , může už být přidřený a třeba se zanedlouho zadřít ??? (jezdil nějakou dobu s cca 1,5 - 2 l oleje ...)

Autor:  Július Lepšík [ 8.9.07, 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

Mám taký istý problém.Motor 135 z favoritu,inak ťahá celkom slušne,len žere olej,hlavne keď sa otáčky pohybujú okolo
4-5 tisíc a niekedy je dosť viditelné dymenie z výfuku.A váš názor na prekrúžkovanie..Nie je to tak,že sa to po pár tisícoch
km vráti na pôvodný stav alebo dokonca ešte zhorší? Alebo treba vymeniť len tie guferká na ventiloch a mali by to byť OK ? Ďakujem

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/