Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

vaření motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6246
Stránka 1 z 2

Autor:  cyz [ 1.9.07, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  vaření motoru

Chystám se zprovoznit svojí starou škodovku 105...ale celou dobu provozu ji provázely problémy s vařením, vždycky zničehonic odešlo těsnění pod halvou. Vyměnil jsem motor za 130ku, samozřejmě i termostat a vodní čerpadlo druhé, nejdřívě praskla hlava a vždycky po pár tisících km odešlo těsnění pod hlavou. Můžou být nějaké příčiny jinde v autě mimo motor? Rád bych to všechno prošel než to zprovozním. Dík za rady

Autor:  Matthes [ 1.9.07, 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Chladici soustava :D bordel, kotelni kamen ... vsechno mozny, nejlepsi by byly vsechny novy gumovy hadice a proplachnout ... Zalezi kolik penez do toho chces dat ... a na co auto uzivat :)

Autor:  Martin [ 1.9.07, 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

Dej pumpu s vyššími lopatkami.

Autor:  cyz [ 1.9.07, 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Chladici soustava :D bordel, kotelni kamen ... vsechno mozny, nejlepsi by byly vsechny novy gumovy hadice a proplachnout ... Zalezi kolik penez do toho chces dat ... a na co auto uzivat :)


No hadice jsou docela zachovalé....zkusím nějakou tu potvoru na čištění chlazení, chladič vypláchnu kyselinou fosforečnou a uvidíme....pokud nějaká hadice odejde tak vyměním. Chci si tu škodovku dát dohromady jako veterána a rezervní vozidlo (na ježdění na srazy, případně na chatu apod.)....přecejenom užovka s karoserií bez koroze už dnes není tak častý jev a do šrotu to dávat nebudu

Autor:  cyz [ 1.9.07, 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Dej pumpu s vyššími lopatkami.


Pumpa je tam ta novější, která se nemusí mazat, pokud se nemýlím je to ona. Nepomohlo.

Autor:  Nepér [ 1.9.07, 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Co přesahy vložek?

Autor:  cyz [ 2.9.07, 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Co přesahy vložek?


Na původním motoru dobré, na novém utopené. Opravář tam dával vymezovací kroužky, nepomohlo.

Autor:  MAJO [ 2.9.07, 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

A chladič je tam ešte pôvodný? Ja som tam mal ešte donedávna tiež pôvodný chladič a cez leto to občas nestačilo nestačilo chladiť, musel som zapínať kúrenie. :D Dal som nový chladič a odvtedy mám pokoj. V tom starom chladiči bol už neskutočný bordel.

Autor:  cyz [ 2.9.07, 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

MAJO píše:
A chladič je tam ešte pôvodný? Ja som tam mal ešte donedávna tiež pôvodný chladič a cez leto to občas nestačilo nestačilo chladiť, musel som zapínať kúrenie. :D Dal som nový chladič a odvtedy mám pokoj. V tom starom chladiči bol už neskutočný bordel.


Chladiš je tam původní, zkusím ho vypláchnout kyselinou fosforečnou (jestli to nevydrží dám nový) ale s uchlazením nikdy problém nebyl, teplota se držela stabilně na nějakých 75°C (podle teploměru) bez ohledu na okolní teplotě a zatížení, po čase ale vždycky začala teplota lítat víc a víc až to začínalo vařit a hotovo.

Autor:  spartra [ 2.9.07, 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

tlakovou zkoušku byla dělaná, jestli není nekdě mikroprasklina hlava vložka :idea:

Autor:  cyz [ 2.9.07, 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

spartra píše:
tlakovou zkoušku byla dělaná, jestli není nekdě mikroprasklina hlava vložka :idea:


Hlava byla dávaná nová, nechal jsem si ji dělat na zakázku, tlaková zkouška byla. U vložky nevím ale vzhledem k tomu že mi to dělaly 2 motory po sobě tak mám na mysli spíš možné příčiny mimo motor. Chystám se tam dát třetí motor

Autor:  spartra [ 3.9.07, 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
spartra píše:
tlakovou zkoušku byla dělaná, jestli není nekdě mikroprasklina hlava vložka :idea:


Hlava byla dávaná nová, nechal jsem si ji dělat na zakázku, tlaková zkouška byla. U vložky nevím ale vzhledem k tomu že mi to dělaly 2 motory po sobě tak mám na mysli spíš možné příčiny mimo motor. Chystám se tam dát třetí motor


jěště se může posrat vyrovnávací podložka mezi blokem a vložkou, pak přesahy též

Autor:  Jakub_Simir [ 5.9.07, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Hele ja nechci moc mudrcovat ale mel jsem donedavna ten samej problem. A nakonec jesem vymenil vicko na expanzce pac netesnilo a nebyl tam zadnej tlak a tim padem voda nez prijde do varu tak z ni jdou bubliny no a pokad mas malinko provesenou hadicku na odvzdusneni z termostatu tak bez tlaku ti to ten vzduch nevyfoukne nahoru a pak ti to vari. Ale riakm nevim jestli je to tvuj pripad ale me se to taky projevovalo takhle. pac sem jel a jedno jestli z kopce nebo do kopce a bylo to v cajku. Kdyz sem ji drtil nebo jsem jel volne bylo to jedno ael zniceho nic proste pomalu vystoupala a bylo to spatny a pak jsem ho vymenil a bylo to dobry. Staci kdyz se podivas jestli mas v cajku tu gumo na vicku ja ji mel uplne v pr* .

Autor:  CROWACK [ 5.9.07, 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

Jakub_Simir píše:
Hele ja nechci moc mudrcovat ale mel jsem donedavna ten samej problem. A nakonec jesem vymenil vicko na expanzce pac netesnilo a nebyl tam zadnej tlak a tim padem voda nez prijde do varu tak z ni jdou bubliny no a pokad mas malinko provesenou hadicku na odvzdusneni z termostatu tak bez tlaku ti to ten vzduch nevyfoukne nahoru a pak ti to vari. Ale riakm nevim jestli je to tvuj pripad ale me se to taky projevovalo takhle. pac sem jel a jedno jestli z kopce nebo do kopce a bylo to v cajku. Kdyz sem ji drtil nebo jsem jel volne bylo to jedno ael zniceho nic proste pomalu vystoupala a bylo to spatny a pak jsem ho vymenil a bylo to dobry. Staci kdyz se podivas jestli mas v cajku tu gumo na vicku ja ji mel uplne v pr* .

hm, zajimavy, ja sem o tu gumu prisel uz davno a chladi to lip nez lecktera jina skodule...furt si rikam koupim novy vicko...ale znate to...skoda stokoruny... :D

Autor:  Martin [ 6.9.07, 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

Já tu gumu na víčku také nemám. Táta ji kdysi sundal, protože to prosakovalo kolem spojů hadic (a těch je u LPG dvakrát tolik). A jezdíme tak již spousty let a chladí to úplně super.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/