Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit - startovani na lpg
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6269
Stránka 1 z 2

Autor:  dubaduba [ 3.9.07, 09:37 ]
Předmět příspěvku:  Favorit - startovani na lpg

zdravim kazde rano musim startovat na benzin a pak prepnout na LPG chci se zeptat co je potreba vymenit aby slo startovat hned na LPG???? (favorit 89)

Autor:  Kaliban123 [ 3.9.07, 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

auto :lol: ne hele já nevím co blbneš u modernější auta který mají přepínání plynu řízení elektronikou nastartuješ jen na benzín a teprve pak se přepnou na plyn ale jako jinak startovat na plyn jde normálně pokud je vše dobře seřízené já takhle v létě vždy startoval se svojí šáde ale jakmile se ochladilo vždy jsem prvně dával benzín

Autor:  cyz [ 3.9.07, 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

dubaduba píše:
zdravim kazde rano musim startovat na benzin a pak prepnout na LPG chci se zeptat co je potreba vymenit aby slo startovat hned na LPG???? (favorit 89)



Já co jsem měl služební škodovku 105 na LPG a tak jsem startoval jenom na to...benzín jsem vůbec nepoužíval (moc nefungoval), prostě jsem napustil plyn, sešlápl pedál až k podlaze a točil, sice to točilo tak 10-15s ale chytlo to :)

Autor:  dubaduba [ 3.9.07, 10:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

tak presne o tom mluvim ... je plno lidi co startuji jen na LPG a co v zime taky v pohode?

Autor:  cyz [ 3.9.07, 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

dubaduba píše:
tak presne o tom mluvim ... je plno lidi co startuji jen na LPG a co v zime taky v pohode?


Jo, úplně v pohodě. Sice to točilo delší dobu než je zdrávo ale byla tam 55Ah baterka takže to bylo v pohodě.

Autor:  slovacek.milos [ 3.9.07, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

dubaduba píše:
tak presne o tom mluvim ... je plno lidi co startuji jen na LPG a co v zime taky v pohode?


podstatný vliv na studený start má čistota rozdělovače nejlépe kup nové víčko a palec a pak napiš a jak dlouho držíš před startem sytič se zaplým klíčkem ten červený spínač miloš

Autor:  michalkatka [ 3.9.07, 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

ja som sa dosť dlho hral s nastavovaním motora, ale vždy štrtuje na LPG, keď je nad 5° tak mu ani nepúšťam tým tlačítkom plyn... síce väčšinou to chytí na druhý krát, ale pokaždé je to na brnk... žiadne 10s točenie... studený motor bez plynu, teplý s miernym plynom.... a štertuje tak aj pri -15, odskúšané...

Autor:  cyz [ 3.9.07, 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

michalkatka píše:
ja som sa dosť dlho hral s nastavovaním motora, ale vždy štrtuje na LPG, keď je nad 5° tak mu ani nepúšťam tým tlačítkom plyn... síce väčšinou to chytí na druhý krát, ale pokaždé je to na brnk... žiadne 10s točenie... studený motor bez plynu, teplý s miernym plynom.... a štertuje tak aj pri -15, odskúšané...


Mě ta 105ka startovala jedině pod plným plynem (zkoušel jsem víc možností). Do žádného seřizování sem nechtěl rýpat, byla v takovém stavu že držela silou vůle a potřeboval jsem s tím jezdit :)....jediné co jsem tam seřizoval tak byl volnoběh, což se mi nakonec podařilo až v rozmezí otáček 1500-2000 :D jinak to chcípalo

Autor:  slovacek.milos [ 3.9.07, 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

co start to orginál, já jsem měl volvo 244 mínus pátnáct tři vterřiny sytič a brnk pak jsem to hned hodil na benál aby mi to nezamrzlo a za půl kilometru fik tam plyn, do kraslic za 50 litrů, co auto to jiný start miloš

Autor:  Kristensen [ 3.9.07, 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

V podstatě je jedno zda se startuje na plyn nebo benzín, jde tam jen o to že ten plyn je na pojen na vodní okruh, kterej ho ohřejvá aby nezamrzal. Proto se uvádí (uvádělo) že by jsi měl provést start na benzín a po zahřátí motoru přepnout na plyn, proto se občas může u automatického přepínání (natočíš na béňo, brnkneš do pedálu nad 2000-3000ot/min, cvak a je tam plyn) v zimě stát že ti to prostě zdechne, páč to zamrzne. Takže u toho automatu by jsi měl nastartovat a nechat blafat na benzín při mínusových teplotách na místě a jít si omíst auto, no což je ale další problém protože u Fáva a feldy dostává při stání na místě převodovka na prdel dokud se nerozjedeš pak už můžeš stát jak chceš. Údajně se v ní něco nemaže nikdy jsem to nezkoumal ale na základě této info jsem se ptal lidí co jsem jim přetahoval hřídele v převodovce, případně měnil ložiska, zda ohřejvaj auto na místě nebo hned jedou a z 90% povolených hřídelí nebo špatných ložisek ty lidi hodně často stávali na místě po raním nastartování.

Autor:  slovacek.milos [ 3.9.07, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
V podstatě je jedno zda se startuje na plyn nebo benzín, jde tam jen o to že ten plyn je na pojen na vodní okruh, kterej ho ohřejvá aby nezamrzal. Proto se uvádí (uvádělo) že by jsi měl provést start na benzín a po zahřátí motoru přepnout na plyn, proto se občas může u automatického přepínání (natočíš na béňo, brnkneš do pedálu nad 2000-3000ot/min, cvak a je tam plyn) v zimě stát že ti to prostě zdechne, páč to zamrzne. Takže u toho automatu by jsi měl nastartovat a nechat blafat na benzín při mínusových teplotách na místě a jít si omíst auto, no což je ale další problém protože u Fáva a feldy dostává při stání na místě převodovka na pr**l dokud se nerozjedeš pak už můžeš stát jak chceš. Údajně se v ní něco nemaže nikdy jsem to nezkoumal ale na základě této info jsem se ptal lidí co jsem jim přetahoval hřídele v převodovce, případně měnil ložiska, zda ohřejvaj auto na místě nebo hned jedou a z 90% povolených hřídelí nebo špatných ložisek ty lidi hodně často stávali na místě po raním nastartování.


no když odmyslíš to ohřívání tak je to velký kumšt nastartovat v mínusových teplotách u karbecu na plyn, aby sis namíchal správný poměr směsi v sání a kompresi a VN měl v takovém supr stavu aby ho zapáli, já jsem třeba hned po startu v mraze natáčel předstih do maximálních otáček až jsem se dopracoval k tomu mrazivému startu, ne že bych chtěl šetřit benzín, ale nepřeol jsem si na benál a ráno by byl problém miloš

Autor:  michalkatka [ 3.9.07, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
no když odmyslíš to ohřívání tak je to velký kumšt nastartovat v mínusových teplotách u karbecu na plyn, aby sis namíchal správný poměr směsi v sání a kompresi a VN měl v takovém supr stavu aby ho zapáli, já jsem třeba hned po startu v mraze natáčel předstih do maximálních otáček až jsem se dopracoval k tomu mrazivému startu, ne že bych chtěl šetřit benzín, ale nepřeol jsem si na benál a ráno by byl problém miloš


neviem či mám motor tak v perfektnom stave, ale pri -15 som ráno do roboty na LPG natočil na druhú šupu (ako skoro vždy :lol: ) LPG má super vlastnosť keď reduktor je tak teplý, alebo studený ako motor tak tepelná rozťažnosť plynu mu dá vlastne optymálne množstvo LPG zmesi.... to znamená že keď je motor studený (aj keď mrzne) tak na objem nasatej zmesi do valca čím chladnejší tým je tam propán/butánu viac.... a zamrznúť nemá prečo, však v systéme je nemrznúca....

Autor:  škodař [ 4.9.07, 05:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

cyz píše:
dubaduba píše:
tak presne o tom mluvim ... je plno lidi co startuji jen na LPG a co v zime taky v pohode?


Jo, úplně v pohodě. Sice to točilo delší dobu než je zdrávo ale byla tam 55Ah baterka takže to bylo v pohodě.
a nebyl by lepčí na tadyktakový strarty rychlostartér z feldy???

Autor:  slovacek.milos [ 4.9.07, 06:46 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
no když odmyslíš to ohřívání tak je to velký kumšt nastartovat v mínusových teplotách u karbecu na plyn, aby sis namíchal správný poměr směsi v sání a kompresi a VN měl v takovém supr stavu aby ho zapáli, já jsem třeba hned po startu v mraze natáčel předstih do maximálních otáček až jsem se dopracoval k tomu mrazivému startu, ne že bych chtěl šetřit benzín, ale nepřeol jsem si na benál a ráno by byl problém miloš


neviem či mám motor tak v perfektnom stave, ale pri -15 som ráno do roboty na LPG natočil na druhú šupu (ako skoro vždy :lol: ) LPG má super vlastnosť keď reduktor je tak teplý, alebo studený ako motor tak tepelná rozťažnosť plynu mu dá vlastne optymálne množstvo LPG zmesi.... to znamená že keď je motor studený (aj keď mrzne) tak na objem nasatej zmesi do valca čím chladnejší tým je tam propán/butánu viac.... a zamrznúť nemá prečo, však v systéme je nemrznúca....


michale ono je to trochu jinak, každý stlačený plyn nebo vzduch který uniká do atmosvéry z láhve mrzne a potřebuje ohřívat a pokud ho tvá nemrznouší směs neohřeje tak zamrzne a reduktor zbělá a je dojeto a motor máš v pekrfektním stavu, některé favority s horší kompresí a horším rozdělovačem je problém nastartovat při +5 miloš

Autor:  slovacek.milos [ 4.9.07, 06:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - startovani na lpg

škodař píše:
cyz píše:
dubaduba píše:
tak presne o tom mluvim ... je plno lidi co startuji jen na LPG a co v zime taky v pohode?


Jo, úplně v pohodě. Sice to točilo delší dobu než je zdrávo ale byla tam 55Ah baterka takže to bylo v pohodě.
a nebyl by lepčí na tadyktakový strarty rychlostartér z feldy???


na feldě je redukovaný startér, který má stejné otáčky jak obyč, pro start jsou předepsány určité otáčky a startery tůzné konstrukce je musí mít miloš

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/