Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vodní pumpa
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=627
Stránka 1 z 1

Autor:  Vojtishek [ 17.4.06, 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Vodní pumpa

Při výměně vodní pumpy na Škodě 120L jsem narazil na problém,že ta moje originální pumpa má vetší lopatky na hřídeli než ta náhradní.Potřeboval bych vědět,jestli je záměna možná i přes tento problém nebo si musím pořídit stejnou pumpu,jako je ta původní??Má-li tady někdo s tímto zkušenosti...Předem díky

Autor:  David [ 17.4.06, 17:50 ]
Předmět příspěvku:  David

čau problém žádný není můžeš jí tem klidně namontovat akorát pumpa s většími topalky je lepší rychleji ti honí vodu, lépe to chladí a topí.

Autor:  Vojtishek [ 17.4.06, 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

Oki,moc diky,tak docasne ji tam dam a kdyz tak na leto se poohlednu po te puvodni.Dekuji

Autor:  zokot [ 18.4.06, 04:55 ]
Předmět příspěvku: 

Vojtishek píše:
Oki,moc diky,tak docasne ji tam dam a kdyz tak na leto se poohlednu po te puvodni.Dekuji


Záměna menších (nižších lopatek) na hřídeli za větší je možná, obráceně to však nejde.

Autor:  Bukaj [ 18.4.06, 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vodní pumpa

Vojtishek píše:
Při výměně vodní pumpy na Škodě 120L jsem narazil na problém,že ta moje originální pumpa má vetší lopatky na hřídeli než ta náhradní.Potřeboval bych vědět,jestli je záměna možná i přes tento problém nebo si musím pořídit stejnou pumpu,jako je ta původní??Má-li tady někdo s tímto zkušenosti...Předem díky


Do r. 1984 byly lopatky kratší, pak výrobce (zcela správně) usoudil, že to né moc dobře honí vodu a tudíž né moc dobře chladí a tak lopatky přibližně zdvojnásobil (spolu s prostorem v bloku).
Záměna novějšího čerpadla starším tedy možná je, ale bude to ještě hůř honit vodu, než u staršího typu motoru se starším čerpadlem (díky volnému prostoru v bloku motoru za lopatkami staršího typu čerpadla)

No, neumím se příliš srozumitelně vyjádřit... :roll:

Autor:  Peter50kw [ 20.4.06, 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mam skusenosti s vymenou kratsich za dlhsie a vzdy to pomohlo - problemy s chladenim zmizli a kurenie sa zlepsilo. Opacnu zamenu mozno povazovat za nudzove docasne riesenie.

Autor:  Bukaj [ 21.4.06, 09:09 ]
Předmět příspěvku: 

Peter50kw píše:
Ja mam skusenosti s vymenou kratsich za dlhsie a vzdy to pomohlo - problemy s chladenim zmizli a kurenie sa zlepsilo. Opacnu zamenu mozno povazovat za nudzove docasne riesenie.


Ale to se tam musí dát nějaká podložka pod to čerpadlo, aby lopatky neškrtaly o blok, ne?

Autor:  Jakub 120 GLS [ 21.4.06, 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, Jo, jsou tam asi 3mm hliníku - teda, alespoň takhle to mám na motoru 742,136 - těžko říct - v GLSu mám také velkou vrtulku a není tam nic (neměl jsem to rozebrané, ale předchozí majitel nainstaloval čerpadlo z Favorita - Fáčka měly jedině velké vrtulky) alespoň na první pohled to tak vypadá.

Autor:  Bukaj [ 21.4.06, 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

Jakub 120 GLS píše:
Jo, Jo, jsou tam asi 3mm hliníku - teda, alespoň takhle to mám na motoru 742,136 - těžko říct - v GLSu mám také velkou vrtulku a není tam nic (neměl jsem to rozebrané, ale předchozí majitel nainstaloval čerpadlo z Favorita - Fáčka měly jedině velké vrtulky) alespoň na první pohled to tak vypadá.


No, ty 3mm hliníku by měly být u všech čerpadel, jen do starého bloku (do r.84) se nové čerpadlo nevejde bez nějaké další podložky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/