Autor |
Zpráva |
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Mazání vodní pumpy
U škody 130 mi teče mazivo z vodní pumpy. Vždycky naplním maznici, ale jak se motor ohřeje, vazelína povolí a vyteče někudy spodem, takže se dostane na klínový řemen a ten ji "rozhází" po celém motorovém prostoru. Přitom ale voda nikudy neteče.
Dělá mi to už u druhého auta. Taky si říkám, jestli by to nemohlo být způsobeno tím, že ta vazelína je už hodně stará (ještě originální někdy z 80.let) a celkem řídká. Ale zase když se to ohřeje, tak by stejně zřídla, aby vůbec stekla z maznice do ložisek. Tak nevím, kde je problém?
|
6.4.06, 16:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
rsvancara
Příspěvky: 26
|
Staci, kdyz proste naplnis tu cast maznice, ktera je ve vodni pumpe vazelinou (nevtlacovat !) a pak na to jen nasroubujes vycko maznice. Co pumpa potrebuje si vtahne dovnitr sama. Tohle mi ukazuje na to, ze te vazeliny je v pumpe moc (potom vyteka tou spodni dirkou na blok motoru).
|
6.4.06, 21:42 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Mazání vodní pumpy
hans píše: U škody 130 mi teče mazivo z vodní pumpy. Vždycky naplním maznici, ale jak se motor ohřeje, vazelína povolí a vyteče někudy spodem, takže se dostane na klínový řemen a ten ji "rozhází" po celém motorovém prostoru. Přitom ale voda nikudy neteče. Dělá mi to už u druhého auta. Taky si říkám, jestli by to nemohlo být způsobeno tím, že ta vazelína je už hodně stará (ještě originální někdy z 80.let) a celkem řídká. Ale zase když se to ohřeje, tak by stejně zřídla, aby vůbec stekla z maznice do ložisek. Tak nevím, kde je problém?
Toto je zcela normální úkaz u všech škodovek - dole je na čerpadle otvor, kterým přebytečná (stará) vazelína vyteče.
Zkus použít jinou vazelínu na vodní čerpadla, která tolik neřídne za tepla, jako doporučená A4ka.
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
6.4.06, 22:06 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Pokud neseženeš A4 (jako já) tak tam je vhodná i LA2, barva taková velice divná hnědá
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.4.06, 07:46 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Šemik píše: Pokud neseženeš A4 (jako já) tak tam je vhodná i LA2, barva taková velice divná hnědá
No, já jsem myslel, že zrovna ta Áčtyřka moc dobrá neni, i když ji maj všude a je doporučená výrobcem auta do vodního čerpadla
Jinak LA2 je dobrá do ložisek (třeba náboje kol), ale z čerpadla Ti vyteče ještě rychleji, než A4ka
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
7.4.06, 09:53 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Výrobce předepisuje do vodního čerpadla vazelínu NH2 chceme-li být přesní. A4 je tam dobrá, bohužel jsem ji nesehnal . Měli ale LA2 která svými vlastnostmi vyhoví - použití od -30 do +120stupňů, poloměkká konzistence jako u A4
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.4.06, 09:58 |
|
|
Petenen
|
vodní pumpa-odvod přebytku maziva
Upatlaný motor v důsledku přemazání vodní pumpy jsem také měl.již mažu "přiměřeně",ale takový svod od vodní pumpy někam dolu trubičkou či hadičkou jsem si myslel že by nebylo na škodu.Ale bez demontáže by zřejmě nešlo vyříznout potřebný závit pro spojovací šroubení...tak jsem se na to vykašlal.Má snad někdo již uděláno??
|
7.4.06, 12:35 |
|
|
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Dneska jsem čirou náhodou otevřel kapotu kámošovo 105 L, z roku 1985 nebo snad 87, teď nevím, a poprvé v životě jsem uviděl bezúdržbovou vodní pumpu ve Škodovce 105/120. Prostě nemá maznici. To se taky do 105ek montovalo? Nebo je to jenom vylepšovák některého z předchozích majitelů?
|
8.4.06, 22:08 |
|
|
colaczech
Příspěvky: 59 Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
|
hans píše: Dneska jsem čirou náhodou otevřel kapotu kámošovo 105 L, z roku 1985 nebo snad 87, teď nevím, a poprvé v životě jsem uviděl bezúdržbovou vodní pumpu ve Škodovce 105/120. Prostě nemá maznici. To se taky do 105ek montovalo? Nebo je to jenom vylepšovák některého z předchozích majitelů?
Nemontovalo,je to nova pumpa se stalou naplni.
_________________ Škoda 130L (1986);Škoda 130GL (1987)
|
9.4.06, 10:46 |
|
|
hero
|
Na vodnu pumpu by stacilo aj Madit LTA mazivo ?
|
11.4.06, 08:26 |
|
|
TomexTuner
Příspěvky: 38
|
hlavne tam musis dacvat specialni mazivo a ktere ma svou viskozitu a neni ridke......do štauferovky das tak naprstek te vazeliny a pumpa si bere jak chce......ale hlavne to tam nervi!!!.....
|
13.4.06, 10:53 |
|
|
kachnis
|
nejlepsi je mit uzpumpu bzudrzbovou, bez te maznice...hezky vypada a nic neblinka ven
|
14.4.06, 07:02 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
kachnis píše: nejlepsi je mit uzpumpu bzudrzbovou, bez te maznice...hezky vypada a nic neblinka ven
A co takhle zaslepit ten výtokový otvor, třeba šroubkem?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
14.4.06, 16:36 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
LA 2 moc nevydrží, takymě teče
|
14.4.06, 20:44 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Pokial mas dobre tesnenia, ze voda nezateka do pumpy, vzdy tam ostane dost vazeliny, takze by som z toho nerobil vedu. A obcas umyt motor tiez neskodi. A ked tesnenia nedrzia, ziadne mazanie to nezachrani. Dolezite ani nieje dat tam vazeliny vela, radsej to castejsie mazat.
|
16.4.06, 22:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|