Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Chladič
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=64
Stránka 1 z 1

Autor:  Radek [ 23.1.06, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Chladič

Tak mě napadlo jestli je technicky možný dát u 120 chladič dozadu k motoru a tam udělat patřičný průduchy. Něco jako u 100. Nejsem v tom moc velkej znalec možná je to známá věc, ale jenom mě to napadlo.

Autor:  Bukaj [ 23.1.06, 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

A k čemu by to jako bylo dobrý? Aby to nechladilo?
Pokud vím, tak do "stovek" se (pro závodní účely v kombinaci s motorem 1.3) předělával chladič dopředu do masky (dokonce snad už u eMBéček), ale obráceně jsem to ještě neviděl, ani o tom neslyšel a ani mne to nenapadlo. :o
...no, a teoreticky bys asi i měl problém s náhonem ventilátoru, aby to vůbec jakžtakž chladilo...

...ale jinak je technicky možný všechno... :P

Autor:  Jiří Čech [ 24.1.06, 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

Radek - a k čemu by to bylo dobré?

Autor:  Radek [ 24.1.06, 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Chladič

Jenom mě to napadlo, protože se mě zdá docela špatný vést přes celý auto hadice, který můžou při těhletěch teplotách zamrznout což se mě stalo a tim jsem svou neznanalostí zničil motor. Tedka mám motor z Favorita a prostě při větších mrazech radši nebudu vyjíždět. Ještě stim zavedenim ventilátoru by to teoreticky šlo,ale jako amatér to nedokážu, ale takovej plán bych měl postě někde vzádu udělat ty průduchy a nebo vést to vedení vnitřkem auta což by nebylo praktický. No já se budu snažit přijet na nákej škodováckej sraz a tam si nějak pořádně nechat poradit.

Autor:  Radek [ 24.1.06, 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

Prostě chci nějak zkrátit ten oběh vody v chladiči, vždyt by to šlo kdyby se udělal pořádný nasávací průduch. Ale zas nevim co by na to řikala airodinamika. Postě takovej amatérskej nápad.

Autor:  Návštěvník [ 24.1.06, 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chladič

Radek píše:
Jenom mě to napadlo, protože se mě zdá docela špatný vést přes celý auto hadice, který můžou při těhletěch teplotách zamrznout což se mě stalo a tim jsem svou neznanalostí zničil motor. Tedka mám motor z Favorita a prostě při větších mrazech radši nebudu vyjíždět. Ještě stim zavedenim ventilátoru by to teoreticky šlo,ale jako amatér to nedokážu, ale takovej plán bych měl postě někde vzádu udělat ty průduchy a nebo vést to vedení vnitřkem auta což by nebylo praktický. No já se budu snažit přijet na nákej škodováckej sraz a tam si nějak pořádně nechat poradit.


No, amatére, když jsou takové nic moc mrazy, jako je tomu teď, je třeba mít v autě patřičně silný fridex. Mohu tě ujistit, že špatně naředěný fridex zamrzne i ve Š 100... Kdysi jsem psal o tom, mít v autě fridex a vodu v poměru 1:1, potom ani "Šumperk včera" s autem nehne...

Chladiš se přemístil dopředu z důvodu přehřívání motoru u řady 722, kdy prostě větrák na plechový chladič prostě nestačil. Takže jestli chceš udělat krok zpět, snížit si výkon motoru a zvýšit spotřebu, máš možnost...;-)

Autor:  Jiří Čech [ 24.1.06, 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

Pardon, jsem se zapomněl přihlásit...:-)

Autor:  Radek [ 24.1.06, 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

S tim fridexem máš pravdu. Prostě tohle to je moje první zima. A taky jsem na to řádně doplatil, tak jsem to chtěl nějak tan obvod zkrátit. Táta mě o tom nic moc neřekne,i když s tou škodárnou jezdil 18 let. Tak tedka bych teda potřeboval vědět jestli je rozumný dávat do 120 motor z favorita, protože se mě asi zničila hlava motoru. :oops:

Autor:  Jiří Čech [ 24.1.06, 23:08 ]
Předmět příspěvku: 

Je to nelegální, protože to na kyvadlovou nápravu nikdo neschválí. Ale každopádně je to lepší motor, než původní, i když s jeho zástavbou je docela problém kvůli sacímu a výfukovému potrubí a další věcem.

Naklusej na nějaké vrakoviště a hlavu tam kup. Je to sice bez záruky, ale co naděláš... Před montáží nechat přebrousit.

Autor:  Radek [ 24.1.06, 23:24 ]
Předmět příspěvku: 

Dík moc za rady :). Já asi tu hlavu na tom vrakáči budu muset sehnat, protože jsem asi moc urazil rodiče, takže kdybych koupil ten motor z favorita, tak by mě asi zabili a bojim se aby mě tu škodárnu nevzali. :( Jenom ještě moc nevim jak jí tam nainstaluju. Určitě budu muset počkat na jaro. Já nemám žádnou garáž. Tak snad si do tý doby třeba našetřím na bezpečnější auto a tohle budu moct prodat. :(

Autor:  Jiří Čech [ 25.1.06, 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáš žádného kamaráda automechanika?

Autor:  Radek [ 25.1.06, 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

Mám jednoho co mě nabízí ten motor z favorita a prej by to stálo se všim 4000kč. Ted právě nevim kolik stojí ta hlava a když budu vyměnovat tu hlavu tak nevim jestli nenarazim na něco dalšího špatnýho

Autor:  Jiří Čech [ 25.1.06, 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavu přebrus, nové těsnění, dal bych i nové šrouby hlavy a vyměň olej!!! Jinak by se stát nemělo nic.

Autor:  Viky [ 25.1.06, 16:25 ]
Předmět příspěvku:  Protizamrzaci uprava jinak.

Radek píše:
Prostě chci nějak zkrátit ten oběh vody v chladiči, vždyt by to šlo kdyby se udělal pořádný nasávací průduch. Ale zas nevim co by na to řikala airodinamika. Postě takovej amatérskej nápad.
Kdybys chtel odstranit zamrzani trubek pod autem, myslim ze na okruhove specialy se ty trubky davaly dovnitr do kabiny. Nejsem si jisty jestli v tunelu a nebo podel tunelu. Kazdopadne to bylo kvuli snizeni podvozku a ne zamrzani, ale pomoct by to mohlo taky, ale to je opravdu jenom pro fajnsmekry, takze bych ti to nedoporucoval. Jinak co se tyka bazarove litinove hlavy, cena se pokud vim pohybuje radove 500-800,-.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/