Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

neviem si rady felicia 1,3 mpi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6470
Stránka 1 z 2

Autor:  marek [ 15.9.07, 22:22 ]
Předmět příspěvku:  neviem si rady felicia 1,3 mpi

zdravím všetkých,mám problém s mojou feliciou je to aj so splynovačom LPG značky BRC doteraz spokojnosť .Problém spočíva v tom,že po naštartovaní motor chytí ide v otáčkach okolo 1200 potom klesne na 800 zatial v pohode i keď cítiť hodne benzín z výfuku no najhoršie je,že po zohriatí začne pri zošliapnutí plynu dusiť pri 1500 otáčkach nerobí to však vždy no väčšinou áno a keď sa rozbenem tak pri jazde ma to pustí len do 2000otáčok aj s potrhávaním občasným strelení.Bol som na VAGu najprv nič po očistení klapky to vypísalo chybu polohy plynového pedálu lebo tak nejak vlastne to bol program TEXA.Prišiel som domov spravil som nastavenie pomocou motordiagu.prvá jazda do práce o.k no z práce to isté.Klapka čistená sprejom,vymenené sviečky brisk silver,vyčistení snímač otáčok a sania a ďalej už neviem čo skúsiť poradte prosím.Ozaj do toho mi prskol chladič,tiež vymenený,robí to na benzín aj plyn.Na plyne ,filter lpg je tam 17000km o čosi menej už som zúfalý.auto má njaz.101000 km.

Autor:  slovacek.milos [ 16.9.07, 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

no čistění klapky sprejem tomu bych vůbec nevěřil, klapku je nutno demontovat a vyčistit, pak se tomu dá věřit, taky prověř přírubu LPG nad klapkou ráda se povoluje, nastavení klapky na motordiagu doma to by mě ten postup velice zajímal napiš, neznám jiné nastavení než přes VAG kabelem OBDII podle manuálu VIS, jinak se ti klapka nastaví časem sama, pokud jezdíš dlouhodobě s vadnou klapkou tak řídící jednotka zblbne dříve se to řešilo výměnou, ale časem se došlo na to že pokud je klapka OK přijde časem k rozumu, výměna svíček? pokud tam dáš svíčky silver tak ty mají už odtrh 0.55 mm jinak tam musíš dát jednokontaktní svíčky s lepším jádrem minimálně cu, pak itrium iridium, nejlépe platinum a nastavit odtrh na 0.5, tím se odstraní cukání a někdy i střelba do sání, toto si prověř a pak bych začal u palivové soustavy starý benzín rozleptá těsnění u víčka jak máš dekl na palivovém čerpadle a to pak zalepí sítko na čerpadle a palivový filtr pak napiš miloš

Autor:  michalkatka [ 16.9.07, 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: neviem si rady felicia 1,3 mpi

takéto podobné problémy sú keď sa vysype kat a bordel s neho ucpe stredný diel výfuku... ale môže to byť aj tou klapkou...

Autor:  Vlastik [ 16.9.07, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlasím s Milošem. Nejprve je třeba se zaměřit na škrtící klapku (pořádně ji vyčistit) a pak její nastavení pomocí VAGu. Dále odtrh na svíčkách (0,5 mm) a osobně bych zkontroloval i vzduchový filtr, popřípadě provedl jeho výměnu.

Vlastik

Autor:  marek [ 16.9.07, 17:33 ]
Předmět příspěvku:  felicia

ďakujem za odpovede ,to základné nastavenie mi nejde spraviť,pretože nešiel spraviť výmaz chyby robil som zákl.nastavenie cez program zo stránky www.motordiag.cz doteraz bol spolahlivý tak myslím,že by mal byť aj teraz.Môže to robiť aj snímač teploty chladiacej zmesi,pretože po jeho odpojení žiaden rozdiel otáčky stále okolo 1200 a nakoniec mohol dostať na frak pri tom vyvretí vody,keď praskol chladič?Ozaj palivový filter mám menený hneď po tom,čo sa začali prejavovať tieto problémy.dík za každú radu.

Autor:  marek [ 16.9.07, 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

ešte som sa zabudol spýtať ako sa dá dostať k tomu sitku palivové čerpadlo som našiel je po zadnými sedadlami,len som to pozeral teraz potme.je tam konektor plu nejaké víko len neviem ako sa dostať k tomu sitku takže prosím ak niekto vie ako dajte vedieť plus čo budem k tomu potrebovať,nejaké tesnenie alebo tak?ďakujem

Autor:  slovacek.milos [ 17.9.07, 06:31 ]
Předmět příspěvku: 

marek píše:
ešte som sa zabudol spýtať ako sa dá dostať k tomu sitku palivové čerpadlo som našiel je po zadnými sedadlami,len som to pozeral teraz potme.je tam konektor plu nejaké víko len neviem ako sa dostať k tomu sitku takže prosím ak niekto vie ako dajte vedieť plus čo budem k tomu potrebovať,nejaké tesnenie alebo tak?ďakujem


sděláš ven zadní sedačky, pod pravým zadním spolujezdcem je pod koberečkem dekl, ten vypáčíš, sděláš přívodní elektriku a odpojíš dvě hadice, vytočíš víčko a vytáhneš čerpadlo z nádrže, na spodu čerpadla je sítko, na tom bývá černá usazenína z rozpadlého těsnění kolem příruby to si kup a vyměn, opatrně vyčistíš jinak to sítko prorazíš dobrý je toluen a vyfoukat kompresorm, taky mrkni do nádrže co tam máš za bordel často tam jsou kusy zatržených hadic jak někdo vytahoval benzín, a různý binec, v nádrži měj minimum nebo žádný benál, pak filtr ten je zas pod autem schovaný nad dárží zespodu pod levým zadním spolujezdcem, musíš demontovat al kryt nad výfukem a nejlépe spustit nádrž, ten filtr se mění po 60000 km znám případy i 13000 a ucpaný miloš

Autor:  slovacek.milos [ 17.9.07, 06:32 ]
Předmět příspěvku: 

marek píše:
ešte som sa zabudol spýtať ako sa dá dostať k tomu sitku palivové čerpadlo som našiel je po zadnými sedadlami,len som to pozeral teraz potme.je tam konektor plu nejaké víko len neviem ako sa dostať k tomu sitku takže prosím ak niekto vie ako dajte vedieť plus čo budem k tomu potrebovať,nejaké tesnenie alebo tak?ďakujem


sděláš ven zadní sedačky, pod pravým zadním spolujezdcem je pod koberečkem dekl, ten vypáčíš, sděláš přívodní elektriku a odpojíš dvě hadice, vytočíš víčko a vytáhneš čerpadlo z nádrže, na spodu čerpadla je sítko, na tom bývá černá usazenína z rozpadlého těsnění kolem příruby to si kup a vyměn, opatrně vyčistíš jinak to sítko prorazíš dobrý je toluen a vyfoukat kompresorm, taky mrkni do nádrže co tam máš za bordel často tam jsou kusy zatržených hadic jak někdo vytahoval benzín, a různý binec, v nádrži měj minimum nebo žádný benál, pak filtr ten je zas pod autem schovaný nad dárží zespodu pod levým zadním spolujezdcem, musíš demontovat al kryt nad výfukem a nejlépe spustit nádrž, ten filtr se mění po 60000 km znám případy i 13000 a ucpaný miloš

Autor:  marek [ 17.9.07, 08:30 ]
Předmět příspěvku:  re

ďakujem za podrobný opis miloš,vysledoval som po pár štartovaniach ,že ak sa držia otáčky okolo 800 za studena tak je to o.k no po čiastočnom ohriatí stupnu na 1200,čo sami nezdá malo by to byť opačne.Moja otázka teda je ,či je možné ,že by tento stav a činnosť motora mohol spôsobovať vadný snímač teploty chlad.zmesi,alebo snímač otáčok?

Autor:  michalkatka [ 17.9.07, 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: re

marek píše:
ďakujem za podrobný opis miloš,vysledoval som po pár štartovaniach ,že ak sa držia otáčky okolo 800 za studena tak je to o.k no po čiastočnom ohriatí stupnu na 1200,čo sami nezdá malo by to byť opačne.Moja otázka teda je ,či je možné ,že by tento stav a činnosť motora mohol spôsobovať vadný snímač teploty chlad.zmesi,alebo snímač otáčok?


myslím že toto bude vadný snímač teploty, pretože ak je motor studený tak RJ drží tých 1200 ot/min, ak je motor zohriaty tak drží voľnobeh 800 ot/min... však odmeraj jeho ohmickú hodnotu za tepla a za studena a uvidíš...

niekde by som aj našiel aké má mať hodnoty pri rôznych teplotách...

Autor:  ventYl [ 17.9.07, 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: re

michalkatka píše:
marek píše:
ďakujem za podrobný opis miloš,vysledoval som po pár štartovaniach ,že ak sa držia otáčky okolo 800 za studena tak je to o.k no po čiastočnom ohriatí stupnu na 1200,čo sami nezdá malo by to byť opačne.Moja otázka teda je ,či je možné ,že by tento stav a činnosť motora mohol spôsobovať vadný snímač teploty chlad.zmesi,alebo snímač otáčok?


myslím že toto bude vadný snímač teploty, pretože ak je motor studený tak RJ drží tých 1200 ot/min, ak je motor zohriaty tak drží voľnobeh 800 ot/min... však odmeraj jeho ohmickú hodnotu za tepla a za studena a uvidíš...

niekde by som aj našiel aké má mať hodnoty pri rôznych teplotách...


myslim, ze to netreba, PTC a NTC maju take charakteristiky, ze rozdiel odporu musi byt minimalne o jeden, alebo 2 rady (Favoritacke cidlo teploty nasavaneho vzduchu ma tusim rozdiel odporu 2 ohm vs. 2k ohm). Ak sa pri zahriati na 60 stupnov nezmeni odpor minimalne o jeden rad, povazoval by som ho za vadne.

Autor:  marek [ 17.9.07, 12:39 ]
Předmět příspěvku:  re

michalkatka,ja by som aj len nemám čím,zato mám jedno čidlo asi českej výroby dávnejšie kúpené len ho pohľadať.Mysles som si ,že by mohlo byť aj vadný snímač otáčok no bolo mi povedané,že to snímač byť nemôže ,lebo ten buď ide alebo by som vôbec nenaštartoval,tak teraz neviem.

Autor:  michalkatka [ 17.9.07, 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: re

marek píše:
michalkatka,ja by som aj len nemám čím,zato mám jedno čidlo asi českej výroby dávnejšie kúpené len ho pohľadať.Mysles som si ,že by mohlo byť aj vadný snímač otáčok no bolo mi povedané,že to snímač byť nemôže ,lebo ten buď ide alebo by som vôbec nenaštartoval,tak teraz neviem.


snímač otáčok to byť naozaj nemôže, to by motor nešiel vôbec, keď sa čokoľvek iné pokazí tak RJ nabehne do núdzového režimu a motor beží ďalej...

Autor:  Kristensen [ 17.9.07, 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: re

michalkatka píše:
marek píše:
michalkatka,ja by som aj len nemám čím,zato mám jedno čidlo asi českej výroby dávnejšie kúpené len ho pohľadať.Mysles som si ,že by mohlo byť aj vadný snímač otáčok no bolo mi povedané,že to snímač byť nemôže ,lebo ten buď ide alebo by som vôbec nenaštartoval,tak teraz neviem.


snímač otáčok to byť naozaj nemôže, to by motor nešiel vôbec, keď sa čokoľvek iné pokazí tak RJ nabehne do núdzového režimu a motor beží ďalej...


Čoveče divil by jsi se jak dokáže snímač blbnout, na 1,6 můžeš jezdit s porouchaným snímačem třeba půl roku, jediný co to dělá tak když ho tlačíš rychle do otáček tak to najdenou zdechne a stačí povolit trochu plyn aby jsi zpomalil tak se to chytne. Na 1,3 MPi to zase dokáže dělat to že ráno auto natočíš a můžeš šlapat na plyn jak chceš a chcípne to, takhle ti to udělá třikrát a jen když je to studený (stojí celou noc) a pak už ok, taky to byl snímač otáček.

Autor:  marek [ 17.9.07, 15:11 ]
Předmět příspěvku:  re

Čoveče divil by jsi se jak dokáže snímač blbnout, na 1,6 můžeš jezdit s porouchaným snímačem třeba půl roku, jediný co to dělá tak když ho tlačíš rychle do otáček tak to najdenou zdechne a stačí povolit trochu plyn aby jsi zpomalil tak se to chytne. Na 1,3 MPi to zase dokáže dělat to že ráno auto natočíš a můžeš šlapat na plyn jak chceš a chcípne to, takhle ti to udělá třikrát a jen když je to studený (stojí celou noc) a pak už ok, taky to byl snímač otáček.



..no symptomy to má podobné ako píšeš,len ako u 1,6 a pri tom zošliapnutí plynu to dusí a kolíše,má snahu streliť do sania,ale nevypne akonáhle ho uvolním tak ide k už spomínaným 1200 otáčkam.možno keby som ten pedál držal stále stlačený,že ho zadusí,len mám strach aby som niečo ešte viac nezbabral. :(

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/