Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Motor Renault (otázka nejen na Kristensena) :) https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6499 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bukaj [ 17.9.07, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | Motor Renault (otázka nejen na Kristensena) :) |
Mám menší problém, nemohu nikde sehnat seřizovací hodnoty motoru v "Plynovce" (firemní vrak, kterým jezdím). Je to Renault Rapid z roku 1987 a v něm motor 1,4 s jednokomorovým karburátorem. Původní elektronické zapalování (jehož ostatky jsem tam nalezl) je předěláno na kontaktní - klasický rozdělovač s kladívky... Potřebuji zjistit, jaké mají být ventilové vůle, odtrh a základní předstih... Děkuji |
Autor: | Drak [ 17.9.07, 18:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jediný, co je pro tento typ v servisce, tak vůle, 0,15/0,20 mm S/V Zapalování je všude uvedeno jako bezkontaktní, výrobce Ducelier, takže to bude něco namaštěnýho doma, zkus odtrh 0,4-0,5 mm a předstih okolo 5 a dolaď podle sluchu, jinak to asi nesvedeš. |
Autor: | Kristensen [ 17.9.07, 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemáš alespoň kod motoru? Jediný co se mě podařilo dohledat nejbližšího tak je R5 1,4 - 1397ccm (1387ccm) Zapalování Ducelier ale je to jen označení výrobce cívky. Odpor prim. vinutí 1,45 - vzdálenost kontaktů 0,4 - úhel sepnutí 54-60 (60-67 pro objem 1387ccm) - kapacita kondíku 0,25 uf (to uuu nemá být u ale teď nevim myslím že nano?) Předstih základní bez potlaku na nastartovaným je 10stupňů při 650ot/min - Karbec je WEBER 32DIR 90/100 Koukni co tam máš nějakej bližší popis nebo označení, kod motoru a nejlépe co to je za karbec. |
Autor: | Bukaj [ 17.9.07, 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, díky, to mi stačí - v podstatě je to tedy převlečená škodovka Jinak kód motoru je C1JE7, vysvětloval mi Petr (z TW), že C znamená Cléon (město, kde se tyhle motory dělaly), 1 znamená jednokomorový karbec a ty ostatní věci už nevim... Zapalování, jak jsem psal, někdo předělal na klasické kontaktní, jinak karbec je původní. Dám hodnoty jako u škodovky a pak budu laborovat za jízdy... P.S.: To předělané zapalování - asi nějaký servis (pravděpodobně Kužel v Radotíně)... To je vůbec divný zvyk některých servisů, že co nefunguje, nebo čemu nerozumim, vyhodim a dám něco jiného, nebo taky nic... Třeba firemní Citrön Xantia má odstřižené vodiče k snímačům tloušťky brzdových destiček apod... - servis Patëra Citroën Radotín... |
Autor: | Kristensen [ 17.9.07, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
C1J je z převážnej většiny tranzistorový zapalování s indučkou a Karbcem Solex 32BIS nebo WEBER DRTM, předstih bez podtlaku 4 při 625 ot Jeden jedinej C1J je s indučkou a přerušovačem, karbec Eyquem C52LS a předstih 5 při 750 jinak ostatní hodnoty jsou shodné s těma uplně prvníma co jsem ti psal. |
Autor: | Milan Koukal [ 18.9.07, 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
těch tvojich 25μf je 25mikrofaradů a ne nano a ještě ktomu je to řecké písmeno μ (mí). to jenom tak pro úplnost |
Autor: | Kristensen [ 18.9.07, 15:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Milan Koukal píše: těch tvojich 25μf je 25mikrofaradů a ne nano a ještě ktomu je to řecké písmeno μ (mí). to jenom tak pro úplnost jj já jen nevěděl jak ho napsat |
Autor: | Petr [ 21.9.07, 13:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj Bukaji, podívám se o víkendu do chytré knížky k R9 a R19, tam by měly být nějaké údaje o tomhle motoru. U těch 1.4 se dávalo víc druhů vaček a karbů a podle jejich různých kombinací mají různé typy různé předstihy(a taky výkon). Vůle ventilů je těch 0,15/0,20 - S/V, to souhlasí. Ten rozdělovač s kladívkama zahoď co nejdál a dej tam bezkontakt, nota bene, když tam ještě máš plyn. Pokud neseženeš origo, tak se tam dá přizpůsobit i komplet zapalování z Fava. Svého času jsem to dělal u starých Renaultů, které ještě měly kladívka a vše bylo naprosto OK, s kladívkama se to nedalo srovnávat. Podtlak jsem upravil na renaultské hodnoty a odstředivou regulaci dal origo z Renaulta i s hřídelkou(stejný průměr) a jezdilo to o hodně líp než originál s ojetýma kladívkama a hlavně bez starosti, žádné vynechávání, střílení do výfuku, apod. Výborně to startovalo a dokonce jsem mohl i o trochu snížit bohatost aniž by to hůř jelo, spíš naopak-ta jiskra byla asi tak 20x větší, než u kladívka, takže směs líp chytila a shořela. TOHLE PLATÍ ÚPLNĚ O VŠECH KLADÍVKÁCH - I U ŠKODOVEK!!! Bukaji, válí se mi tu pod stolem ten 2komorový karb z nějaké Schade, kdy se pro něj stavíš ? Než mi ho uklízečka vyhodí ... |
Autor: | Bukaj [ 24.9.07, 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky, zatím jsem se k ničemu nedohrabal a už mne štve to střílení do výfuku, cukání a neochota startovat, ale vzhledem k mé pracovní vytíženosti ve firmě se k tomu jen tak nedostanu... ...navíc je motor velká koule kolomazi a před jakýmkoli zásahem je třeba jej nechat umýt... ..není čas... ...a na to, že to auto má sloužit už jen rok a pak šup do šrotu, tak nevim, jestli to má cenu dělat... Ale zapalování z Fa? S tím mám dobré zkušenosti a jedno se mi tu válí Ale asi jen seřídím ventily a předstih a odtrh a to ještě bůhví jestli... |
Autor: | Bukaj [ 25.9.07, 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak dnes jsem se v tom trošku povrtal a pak jsem strávil hodinu ve sprše s kartáčkem a Jarem... Petře, mohl bys mi, prosím, nějak podrobněji popsat tu přestavbu rozdělovače z Favorita? Co mám použít z Fa, a co z Renaulta? A jestli použiji tělo rozdělovače z Fa, jak jej půjde uchytit do toho Renaulťáckého držáku? Dík, |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |