Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

chladící kapalina - výměna - Felicia 1,6
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6588
Stránka 1 z 1

Autor:  LiborM. [ 23.9.07, 19:35 ]
Předmět příspěvku:  chladící kapalina - výměna - Felicia 1,6

Ahoj,
má někdo zkušenosti s výměnou chladící kapaliny na Felicii 1,6? V dílenské příručce je napsán objem chladící soustavy 6l. Po odpojení spodní hadice u chladiče jsem nechal starou vytéct, propláchnul čistou vodou,nechal vše vytéct, dal zpátky, ale zpátky se mi tam vlezlo nové jen cca 4l. 1.6 motory nemají výpustný šroub na chlad. kapalinu dole, takže se to musí dělat přes tu hadici. Zajímalo by mě, jestli tam teda vlezlo jen těch 4l, tak tam mám novou směs 4l + 2l starého "bordelu"? Ten poměr voda/kapalina nevím a nevím tedy ani do kolik stupňů mrazu to mám. Ředil jsem to na cca -25st, ale teď to bude kdoví kolik.
Má někdo zkušenosti s tímto??

Díky moc za rady.

Autor:  Kristensen [ 23.9.07, 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: chladící kapalina - výměna - Felicia 1,6

LiborM. píše:
Ahoj,
má někdo zkušenosti s výměnou chladící kapaliny na Felicii 1,6? V dílenské příručce je napsán objem chladící soustavy 6l. Po odpojení spodní hadice u chladiče jsem nechal starou vytéct, propláchnul čistou vodou,nechal vše vytéct, dal zpátky, ale zpátky se mi tam vlezlo nové jen cca 4l. 1.6 motory nemají výpustný šroub na chlad. kapalinu dole, takže se to musí dělat přes tu hadici. Zajímalo by mě, jestli tam teda vlezlo jen těch 4l, tak tam mám novou směs 4l + 2l starého "bordelu"? Ten poměr voda/kapalina nevím a nevím tedy ani do kolik stupňů mrazu to mám. Ředil jsem to na cca -25st, ale teď to bude kdoví kolik.
Má někdo zkušenosti s tímto??

Díky moc za rady.


No pokud to proplachuješ alespoň 2-3krát tak to propláchneš jinak já vždy na takovejhle autech vypustím, naleju fridex a pak doleju vodou, dá se to v poho odhadnout protože většina předokolek má 5-7 litrů. Takže tam šoupnu 2,5 l fridexu a ostatní vodou a je pokoj. je to někde kolem -30

Autor:  venca.m [ 23.9.07, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to máš dobré,když to tata měnil tak tam nalil jenom 3 litry :wink: Nevím jestli se to má stavit na kopec nebo je tam fakt tak málo vody když píšou že je tam 2x tolik,ale jestli ti to pomůže tak se to naředí a je to jako kdyby teď byla třeba rok stará a ne 3 roky :wink: Jinak ten bod mrazu se měří hustoměrem, dá se koupit,myslím že ani moc nestojí a v servisu ti to změří aj zadara :wink:

Autor:  Jura [ 23.9.07, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak teoreticky by to mělo vytéct všechno...možná jestli jsi neměl vyplý topení a něco ti zůstalo v radiátoru..kdoví...a zase když to nalíváš, tak by se to mělo pořádně projet, aby se to pořádně odvzdušnilo... no... mě to taky čeká na mé 1.6ce

Autor:  Kristensen [ 23.9.07, 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Zůstane ti to v okolí válců musel by jsi oddělat ještě zátku na bloku ale já to nikdy nedělal tak nevim kde je, na fávu a na feldě 1,3 je v rohu nad olejovým čidlem. ale na 1,6 nevim

Autor:  Jura [ 23.9.07, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

A co je nejlepší do takové 1.6ky nalejt za směs? Jakej typ?

Autor:  Kristensen [ 23.9.07, 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jura píše:
A co je nejlepší do takové 1.6ky nalejt za směs? Jakej typ?


Pro celohliníkový motory. Jen bych se asi vyhnul těm růžovejm atd. myslím že to je zrovna G 12

Autor:  LiborM. [ 23.9.07, 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě něco zůstalo kolem bloku válců, jen mě překvapuje, že v origo dílenské příručce je pro vypuštění chlad. kapaliny na 1.6 nutno vyjmout jen tu spodní hadici na chladiči. 1.3 motory maj vypoštěcí šroub dole. 1,6 motory ho nemaj, teda aspoň jsem ho nenašel. Ještě to projedu, ať se to odvzdušní, ale o tolik toho určitě neklesne, abych tam dolil ten zbytek.
Jinak propláchnul jsem to asi 3-mi litry čisté vody, která vytekla.

Nalil jsem tam Antifreeze GL12 (růžový) + destilovaná voda v poměru 55% voda a 45% Antifreeze, cca do -25 stupňů. Ale teď je to kdoví do kolika stupňů. (do pytle). G12 je doporučená Škodovkou, tak jsem se ji nevyhýbal.

Autor:  Jura [ 23.9.07, 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Jura píše:
A co je nejlepší do takové 1.6ky nalejt za směs? Jakej typ?


Pro celohliníkový motory. Jen bych se asi vyhnul těm růžovejm atd. myslím že to je zrovna G 12

Co tak G48...to by bylo dobrý?

Autor:  LiborM. [ 24.9.07, 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jura píše:
Kristensen píše:
Jura píše:
A co je nejlepší do takové 1.6ky nalejt za směs? Jakej typ?


Pro celohliníkový motory. Jen bych se asi vyhnul těm růžovejm atd. myslím že to je zrovna G 12

Co tak G48...to by bylo dobrý?


Pokud to vyhovuje normě VW774B,C,D, tak bych se toho do Felicie nebál.Akorát je to třeba propláchnout,ať tam nezůstane něco starého. G10, G11 a G12 by se neměly vzájemně mísit.
Akorát pozor na objem,ať nedopadneš jako já. :D

Poraďte někdo, co s tím. Díky!

Autor:  Kristensen [ 24.9.07, 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

Copak s tím chceš dělat. jedině upustit tolik kolik ti zůstalo tžak aby když to tam naleješ to vylezlo na minimum v nádobce. Změřit bod tuhnutí no a pokud ti to ukáže třeba na -15 tak tam holt dolejt čistej fridex po maximum což je zhruba litr. No a pokud ti to ukáže tvej žádanech -25 tak namíchat 1:1 (pulčáka fridexu + pulčáka vody a dolejt do cca maxima no nebo kousek pod. Já tu červenou moc nerad, příjde mě taková agresivnější, pak to je všude u spojů červený.

Autor:  Šemik [ 24.9.07, 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Copak s tím chceš dělat. jedině upustit tolik kolik ti zůstalo tžak aby když to tam naleješ to vylezlo na minimum v nádobce. Změřit bod tuhnutí no a pokud ti to ukáže třeba na -15 tak tam holt dolejt čistej fridex po maximum což je zhruba litr. No a pokud ti to ukáže tvej žádanech -25 tak namíchat 1:1 (pulčáka fridexu + pulčáka vody a dolejt do cca maxima no nebo kousek pod. Já tu červenou moc nerad, příjde mě taková agresivnější, pak to je všude u spojů červený.


Já jí právě nedávno dal do Leonida, je žádoucí aby si pročistil chladič a celou soustavu.. :wink: 32 let se přeci jen projevilo v létě... (bez sahary ani ránu)

Do chladiče jsem vyprázdnil 5l kanystr, dolil destilkou (cca 3l) takže jsem ji namichal asi do nějakých -40°C či spíše -50°C :D

Autor:  LiborM. [ 24.9.07, 17:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, asi si to dám proměřit, když to bude málo, tak hold upustím cca litr a doleju čistým Antifreeze nebo v nějakém poměru. Díky za názory chlapi.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/