Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

chladič+ ventilátor
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6624
Stránka 1 z 1

Autor:  Matheas [ 26.9.07, 09:44 ]
Předmět příspěvku:  chladič+ ventilátor

zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky

Autor:  cyz [ 26.9.07, 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: chladič+ ventilátor

Matheas píše:
zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky


Pro 120ku je zcela dostačující, chladič má jmenovitý vyzařovaný výkon 29kW při 20°C což je pro motor 38kW až až. Ventilátorem se dá uchladit i při plné zátěži (mám to vyzkoušené, když mi posledně prasklo těsnění pod hlavou tak jsem vymontoval termostat, zakryl chladič a reguloval si teplotu ventilátorem....zapínal jsem ho jenom v prudčích stoupáních, jinak šla teplota někam k 60°C)

Autor:  Matheas [ 26.9.07, 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor

Autor:  cyz [ 26.9.07, 10:40 ]
Předmět příspěvku: 

Matheas píše:
ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor


Ten ruční spínač na ventilátor je dobrá věc (každopádně bych zachoval i ten původní automatický, člověk kolikrát zapomene). Nebo vylepšit automatiku, buď přemístit automatický termostat někam k motoru nebo využít snímač teploty v hlavě a udělat nějaký spínací obvod.

Autor:  Matheas [ 26.9.07, 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

ježiš, to už je na mě moc složitý, hele jsem začátečník co se auta týče, a tahle škodovka je moje první auto

Autor:  Kristensen [ 26.9.07, 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří

Autor:  cyz [ 26.9.07, 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří


Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub (samozřejmě z jiného auta :) ), rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty.

Autor:  Kristensen [ 26.9.07, 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Kristensen píše:
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří


Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub, rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty.


A nebo jak řikáš dát termočidlo někde k motoru

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/