Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
chladič+ ventilátor https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6624 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Matheas [ 26.9.07, 09:44 ] |
Předmět příspěvku: | chladič+ ventilátor |
zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky |
Autor: | cyz [ 26.9.07, 09:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič+ ventilátor |
Matheas píše: zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky Pro 120ku je zcela dostačující, chladič má jmenovitý vyzařovaný výkon 29kW při 20°C což je pro motor 38kW až až. Ventilátorem se dá uchladit i při plné zátěži (mám to vyzkoušené, když mi posledně prasklo těsnění pod hlavou tak jsem vymontoval termostat, zakryl chladič a reguloval si teplotu ventilátorem....zapínal jsem ho jenom v prudčích stoupáních, jinak šla teplota někam k 60°C) |
Autor: | Matheas [ 26.9.07, 10:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor |
Autor: | cyz [ 26.9.07, 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matheas píše: ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor Ten ruční spínač na ventilátor je dobrá věc (každopádně bych zachoval i ten původní automatický, člověk kolikrát zapomene). Nebo vylepšit automatiku, buď přemístit automatický termostat někam k motoru nebo využít snímač teploty v hlavě a udělat nějaký spínací obvod. |
Autor: | Matheas [ 26.9.07, 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
ježiš, to už je na mě moc složitý, hele jsem začátečník co se auta týče, a tahle škodovka je moje první auto |
Autor: | Kristensen [ 26.9.07, 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří |
Autor: | cyz [ 26.9.07, 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub (samozřejmě z jiného auta ), rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty. |
Autor: | Kristensen [ 26.9.07, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: Kristensen píše: jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub, rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty. A nebo jak řikáš dát termočidlo někde k motoru |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |