Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda Felicie 1.9D - pískání při startu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6643
Stránka 1 z 2

Autor:  libor loub [ 27.9.07, 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Škoda Felicie 1.9D - pískání při startu

Dobrý den, snad mi někdo poradí. Mám automobil škoda Felicie 1.9D. Najeto asi 130.000 km. Když je motor studený, tak při startu vydává chvíli pískavý zvuk. Po chvíli ustane a ozve se zase opět po zapnutí třebas světel nebo vyhřívání skla. Po chvíli běhu a zahřátí pískání zmizí. V létě auto nezapískalo ani jednou, až teď když se ochladilo. Už jsem zkusil vyměnit oba řemeny. Vyměnil jsem i olej v motoru i v servu. Bylo vyměněno i ložisko na napínací kladce (to bylo hlučnější). Teď jsem vyměnil řemenici s vonoběžkou na alternátoru. Alternátor byl kontrolován při výměně kladky (tedy bez řemenu, stetoskopem) a žádné pískání nevydával, ani ložisko se nezdálo špatné. Teď už opravdu nevím, kde hledat. :( Už jsem vyměnil i vodní pumpu, ale také nic. Kontrola proběhla i na palivovém čerpadle. Prosím podud s tím máte někdo nějakou zkušenost, pomozte prosím. :( Jsem v koncích.

Autor:  cyz [ 27.9.07, 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicie 1.9D - pískání při startu

libor loub píše:
Dobrý den, snad mi někdo poradí. Mám automobil škoda Felicie 1.9D. Najeto asi 130.000 km. Když je motor studený, tak při startu vydává chvíli pískavý zvuk. Po chvíli ustane a ozve se zase opět po zapnutí třebas světel nebo vyhřívání skla. Po chvíli běhu a zahřátí pískání zmizí. V létě auto nezapískalo ani jednou, až teď když se ochladilo. Už jsem zkusil vyměnit oba řemeny. Vyměnil jsem i olej v motoru i v servu. Bylo vyměněno i ložisko na napínací kladce (to bylo hlučnější). Teď jsem vyměnil řemenici s vonoběžkou na alternátoru. Alternátor byl kontrolován při výměně kladky (tedy bez řemenu, stetoskopem) a žádné pískání nevydával, ani ložisko se nezdálo špatné. Teď už opravdu nevím, kde hledat. :( Už jsem vyměnil i vodní pumpu, ale také nic. Kontrola proběhla i na palivovém čerpadle. Prosím podud s tím máte někdo nějakou zkušenost, pomozte prosím. :( Jsem v koncích.


Máš tam kryt mezi motorem a podběhem? Nevím přesně jak to je na ropa-felicii, ale je možné že teď jak je mokro tak se ti dostává voda a bordel na řemen a pak to prostě občas zapíská....

Autor:  Drak [ 27.9.07, 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

Občas pomůže vyčistit drážky na řemenicích, usazuje se v nich bordel z kliňáků a pak to píská, stačí nějakoo jehlou drážku po drážce vypucovat a kolikrát to pomůže.

Autor:  Ondras83 [ 27.9.07, 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Občas pomůže vyčistit drážky na řemenicích, usazuje se v nich bordel z kliňáků a pak to píská, stačí nějakoo jehlou drážku po drážce vypucovat a kolikrát to pomůže.

dělá to při startu (startování) nebo po nastartování a běhu motoru ??, jestli při startu, moh by to dělat i startér :D

Autor:  Wena [ 27.9.07, 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

V práci jsme to taky hodněkrát řešili a nakonec se dalo všechno nový řemen řemenice kladka a bylo ticho A u tebe to bude řemenice na klice..... :lol:

Autor:  slovacek.milos [ 28.9.07, 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

Wena píše:
V práci jsme to taky hodněkrát řešili a nakonec se dalo všechno nový řemen řemenice kladka a bylo ticho A u tebe to bude řemenice na klice..... :lol:


piští ta řemenice na klice, tu řemenici jsem teda nikdy neměnil a myslím že by se měnit měla, nebo aspon prověřit její čistota jak říká drak, ale tam už učitě někdo čuměl, nebo se prostě vydře ůhel drážky, to piščení skončí když vyměníš napínací kladku stojí asi litr a nelze nijak zkontrolovat její předpětí, jedině druhá a je klid, zajímalo by mě kdybys vyměnil tu řemenici na klice jestli to přestane, já mám zkušenost ve dvou případech stou napínací kladkou a byl klid v jednom mpřípadě jsem řemen mázl grafitovou vazelinou, je to prasárna ale podle § 1 si automechanik musí vždy vědět rady, § 2 pokud si automechanik neví rady postupuje podle § 1 miloš

Autor:  DRYVER [ 28.9.07, 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
podle § 1 si automechanik musí vždy vědět rady, § 2 pokud si automechanik neví rady postupuje podle § 1 miloš


Tak to je dobreee. To sem teda jeste neslysel. :lol: :lol:

Autor:  cyz [ 28.9.07, 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Wena píše:
V práci jsme to taky hodněkrát řešili a nakonec se dalo všechno nový řemen řemenice kladka a bylo ticho A u tebe to bude řemenice na klice..... :lol:


piští ta řemenice na klice, tu řemenici jsem teda nikdy neměnil a myslím že by se měnit měla, nebo aspon prověřit její čistota jak říká drak, ale tam už učitě někdo čuměl, nebo se prostě vydře ůhel drážky, to piščení skončí když vyměníš napínací kladku stojí asi litr a nelze nijak zkontrolovat její předpětí, jedině druhá a je klid, zajímalo by mě kdybys vyměnil tu řemenici na klice jestli to přestane, já mám zkušenost ve dvou případech stou napínací kladkou a byl klid v jednom mpřípadě jsem řemen mázl grafitovou vazelinou, je to prasárna ale podle § 1 si automechanik musí vždy vědět rady, § 2 pokud si automechanik neví rady postupuje podle § 1 miloš


§3 pokud nepomůže §2 vždy je po ruce ruský domlouvací klíč :D

Autor:  libor loub [ 29.9.07, 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
Drak píše:
Občas pomůže vyčistit drážky na řemenicích, usazuje se v nich bordel z kliňáků a pak to píská, stačí nějakoo jehlou drážku po drážce vypucovat a kolikrát to pomůže.

dělá to při startu (startování) nebo po nastartování a běhu motoru ??, jestli při startu, moh by to dělat i startér :D


Odpovídám na otázku jestli to píská jen při startování nebo i po nastartování. Píská po nastartování.

Autor:  libor loub [ 29.9.07, 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Wena píše:
V práci jsme to taky hodněkrát řešili a nakonec se dalo všechno nový řemen řemenice kladka a bylo ticho A u tebe to bude řemenice na klice..... :lol:


piští ta řemenice na klice, tu řemenici jsem teda nikdy neměnil a myslím že by se měnit měla, nebo aspon prověřit její čistota jak říká drak, ale tam už učitě někdo čuměl, nebo se prostě vydře ůhel drážky, to piščení skončí když vyměníš napínací kladku stojí asi litr a nelze nijak zkontrolovat její předpětí, jedině druhá a je klid, zajímalo by mě kdybys vyměnil tu řemenici na klice jestli to přestane, já mám zkušenost ve dvou případech stou napínací kladkou a byl klid v jednom mpřípadě jsem řemen mázl grafitovou vazelinou, je to prasárna ale podle § 1 si automechanik musí vždy vědět rady, § 2 pokud si automechanik neví rady postupuje podle § 1 miloš


Pánové děkuji za rady. Zkusíme vyčistit řemenici na klice, případně ji vyměníme. Řemen je nový a napínací kladka byla vyndána a vyměněno ložisko. Ještě pro doplnění informací. Píská to ještě, když vytočím kola na plný rejd. Chystáme se na tu řemenici na klice. Pak dám vědět jak to dopadlo. :D

Autor:  slovacek.milos [ 29.9.07, 17:43 ]
Předmět příspěvku: 

libor loub píše:
slovacek.milos píše:
Wena píše:
V práci jsme to taky hodněkrát řešili a nakonec se dalo všechno nový řemen řemenice kladka a bylo ticho A u tebe to bude řemenice na klice..... :lol:


piští ta řemenice na klice, tu řemenici jsem teda nikdy neměnil a myslím že by se měnit měla, nebo aspon prověřit její čistota jak říká drak, ale tam už učitě někdo čuměl, nebo se prostě vydře ůhel drážky, to piščení skončí když vyměníš napínací kladku stojí asi litr a nelze nijak zkontrolovat její předpětí, jedině druhá a je klid, zajímalo by mě kdybys vyměnil tu řemenici na klice jestli to přestane, já mám zkušenost ve dvou případech stou napínací kladkou a byl klid v jednom mpřípadě jsem řemen mázl grafitovou vazelinou, je to prasárna ale podle § 1 si automechanik musí vždy vědět rady, § 2 pokud si automechanik neví rady postupuje podle § 1 miloš


Pánové děkuji za rady. Zkusíme vyčistit řemenici na klice, případně ji vyměníme. Řemen je nový a napínací kladka byla vyndána a vyměněno ložisko. Ještě pro doplnění informací. Píská to ještě, když vytočím kola na plný rejd. Chystáme se na tu řemenici na klice. Pak dám vědět jak to dopadlo. :D


tak na to se těším třeba se zas někam posunem, ale dej novou miloš

Autor:  smoldo [ 29.10.07, 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím Vás.
Neviete náhodou niekto ako sa vyriešil tento problém?
Asi mám podobný problém tiež mi to píska po naštartovaní až
dokedy sa nezohreje a ked vytočím kolesá na max tak ešte viac píska.
Zatial som nemenil nič, kupil som alternátorový remeň ešte čakám
na výmenu. Mohla by to byť asi aj nejaká kadka alebo remenica?

Autor:  slovacek.milos [ 29.10.07, 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

smoldo píše:
Zdravím Vás.
Neviete náhodou niekto ako sa vyriešil tento problém?
Asi mám podobný problém tiež mi to píska po naštartovaní až
dokedy sa nezohreje a ked vytočím kolesá na max tak ešte viac píska.
Zatial som nemenil nič, kupil som alternátorový remeň ešte čakám
na výmenu. Mohla by to byť asi aj nejaká kadka alebo remenica?



no to je otázka zatím to tu nikdo postupně neměnil stopro to piští řemen na hlavní řemenici na klice, pomohl řemen a napínací kladka, výměna řemenu zatím nic nepořešila, pištělo to pořád, ale ta nová kladka že by napínala větší silou to se mi moc nezdálo ale přestalo to kladka stoji něco přes litr, mě by zajímalo kdyby někdo vyměnil jen hlavní řemenici a řemen, jestli to není v té řemenici ale řemenice kde se kupuje to vením to bude asi jen origo díl za těžkou vatu u VW no já jsem měl 1.6 v sobotu a tam zas byl altík na výměni 13.1 V dobíjel při zatížení řemen nepištěl ale šustěl dal jsem nový a altík jel 14.32 V a ticho miloš

Autor:  libor loub [ 25.1.08, 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Felicie 1,9D - pískání motoru při startu

Dobrý den pánové,
problém s pískáním byl odtraněn! :D Včera došlo k výměně napínací kladky, protože ta původní už moc nenapínala, ale auto stále pískalo. :( Pískání se zvýší při zatížení, tedy při vytočení kol na max. nebo rozsvízení světel. Došlo tedy k výměně řemenice na klice. A je po problému!!. Dle těchto zkušeností, doporučuji výměnu řemenice i napínací kladky včetně řemenu. Není to sice levné, ale problém na 100% zmizí a bude od něj na delší dobu pokoj. Závada pískání je tedy na řemenici, můžete ji vyměnit samotnou, ale nevím co to bude dělat za čas. Jinak všem díky za rady a přeji mnoho šťastných kilometrů. Zapomněl jsem na ceny. Napínací kladka 2000,-, řemenice 3000,- a řemen 300,-. Ceny jsou nákupní pro servis a nejsou to origo díly. Do autorizavaného servisu raději nejezděte, cena by přesáhla 10.000,-! A to je opravdu moc. Libor

Autor:  slovacek.milos [ 25.1.08, 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicie 1,9D - pískání motoru při startu

libor loub píše:
Dobrý den pánové,
problém s pískáním byl odtraněn! :D Včera došlo k výměně napínací kladky, protože ta původní už moc nenapínala, ale auto stále pískalo. :( Pískání se zvýší při zatížení, tedy při vytočení kol na max. nebo rozsvízení světel. Došlo tedy k výměně řemenice na klice. A je po problému!!. Dle těchto zkušeností, doporučuji výměnu řemenice i napínací kladky včetně řemenu. Není to sice levné, ale problém na 100% zmizí a bude od něj na delší dobu pokoj. Závada pískání je tedy na řemenici, můžete ji vyměnit samotnou, ale nevím co to bude dělat za čas. Jinak všem díky za rady a přeji mnoho šťastných kilometrů. Libor


a řemenice stála kolik? v poslední době zjištuji že jak mákneš na řemen kde jsou ty drážky a je gumový v pohodě je to OK jak je suchý a drsný, musí se hned vyměnit jinak řemenice KO a asi 3800 kč v háji miloš

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/