Autor |
Zpráva |
Jad
Příspěvky: 188 Bydliště: Č. Budějovice
|
Š120 nejde nastavit volnoběh
Zdravím všechny a prosím o radu: chtěl jsem zvýšit volnoběžné otáčky, byly tak 300-400ot./min. Tak jsem se jal otáčet regulačním šroubem (ten větší mosazný vpředu - karb. SEDR, doufám že je to ten správný šroub!) a ať jsem točil jakkoliv, nepodařilo se mi volnoběh zvýšit víc než tak na 500ot./min. Co tedy může být špatně (nebo co dělám špatně )? Díky.
|
27.9.07, 17:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Š120 nejde nastavit volnoběh
Jad píše: Zdravím všechny a prosím o radu: chtěl jsem zvýšit volnoběžné otáčky, byly tak 300-400ot./min. Tak jsem se jal otáčet regulačním šroubem (ten větší mosazný vpředu - karb. SEDR, doufám že je to ten správný šroub!) a ať jsem točil jakkoliv, nepodařilo se mi volnoběh zvýšit víc než tak na 500ot./min. Co tedy může být špatně (nebo co dělám špatně )? Díky.
Toho může být víc...může být ohnuté víčko karburátoru, křivá příruba karburátoru, nějaká jiná netěsnost sání....tohle zkus prověřit. Jinak jak jsou na tom rozvody a rozdělovač? Jestli je to vychozené tak volnoběh nemusí jít seřídit...
|
27.9.07, 18:12 |
|
|
Jad
Příspěvky: 188 Bydliště: Č. Budějovice
|
Mám to auto asi týden a nevím co a jak bylo udržováno nebo měněno, nicméně rozdělovač a rozvody vypadají v pohodě (žádné rachtání řetězu), víko teda zkusím zkontrolovat... Kdyby to ale někde přisávalo vzduch, nebudou otáčky spíš vyšší a kolísat?
|
27.9.07, 18:43 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Jad píše: Mám to auto asi týden a nevím co a jak bylo udržováno nebo měněno, nicméně rozdělovač a rozvody vypadají v pohodě (žádné rachtání řetězu), víko teda zkusím zkontrolovat... Kdyby to ale někde přisávalo vzduch, nebudou otáčky spíš vyšší a kolísat?
Mělo by, ale kdysi jsem demontoval sání na škodovce, smontoval a nešel seřídit volnoběh...udělal jsem to znova a všechno v pohodě. Podívej se jestli není vůle v rozdělovači. To víčko bývá ohnuté pokud je do něho přišroubovaný filterbox, je lepší ho chytit o sání pružinou.
|
27.9.07, 18:52 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ještě můžou být špatně nastavené klapky.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.9.07, 19:04 |
|
|
Jad
Příspěvky: 188 Bydliště: Č. Budějovice
|
Tak díky, pořádně to prohlídnu. Nastavení klapek by to mohlo být. Ta druhá podtlakově otevíraná klapka se zdá že se jakoby "zasekává" do těla karburátoru a nezastaví se o doraz - když jí otevírám rukou, musí se ze začátku překonat odpor a pak už chodí volně...
|
27.9.07, 19:22 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
a co takhle elektromagnetickej vypínač volnoběhu nemáš tak takovej ten válec jak do něho vede drát tak třeba jestli není vypojenej to bys pak mohl tím šroubkem kroutit jAK CHCEŠ A NEMNĚLO BY TO SMYSL
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
27.9.07, 19:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
škodař píše: a co takhle elektromagnetickej vypínač volnoběhu nemáš tak takovej ten válec jak do něho vede drát tak třeba jestli není vypojenej to bys pak mohl tím šroubkem kroutit jAK CHCEŠ A NEMNĚLO BY TO SMYSL
No to by mu to ale potom nedrželo volnoběh vůbec žádný
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.9.07, 19:35 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Šemik píše: škodař píše: a co takhle elektromagnetickej vypínač volnoběhu nemáš tak takovej ten válec jak do něho vede drát tak třeba jestli není vypojenej to bys pak mohl tím šroubkem kroutit jAK CHCEŠ A NEMNĚLO BY TO SMYSL No to by mu to ale potom nedrželo volnoběh vůbec žádný no já jsem mněl takovej karbec na kabrioletu a nemněl sem zapojenej ten elektromagnet a nějakej volnoběh to drželo ale strašně malej a zdechalo to
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
28.9.07, 11:48 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A skús nastaviť najprv bohatosť...neviem, čo máš za karbec, ale ak SEDR, zatiahnu skrutku bohatosti nadoraz (jemne ale!) a povoľ o 1,5 otáčky. Ak Ti nepôjde pridať voľnobeh, skús ho povoľovať...ja som to takto mal, ale to je prisávaním vzduchu...ja som to mal tak, že motor nereagoval na pootáčanie skrutky príd. vzduchu (tá veľká)...ale pri povoľovaní skrutky bohatosti otáčky stúpali...vyskúšaj...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.9.07, 14:15 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
vzduch někde saje
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
30.9.07, 18:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|