Autor |
Zpráva |
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
motor jawa 250 panelka
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
2.10.07, 20:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: motor jawa 250 panelka
škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???
pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
3.10.07, 11:17 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
zkus se poptat na jawamania.info a případně se dohodnout třeba s Tomem Kasalickým z TK moto, ty dělaj úpravy těchle strojů http://www.kompletanew.tkmoto.cz/
|
3.10.07, 11:27 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: motor jawa 250 panelka
Kristensen píše: škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck.
Ked to takto urobis, tak ti hlavne a prvorado pojde hore spotreba. Kedze sa dvojtakt naraz plni aj vyprazdnuje, primerany odpor vyfuku je podmienkou hospodarnosti. Pre amaterske napady je tu malo miesta. Ja som mal tak spravenu 175-ku a vysledok bol rozporuplny - vysoky vykon ale aj vysoka spotreba. Experimentovanie s vyfukom moze lahko viest k znizeniu vykonu vdaka prilis velkemu uniku cerstvej zmesi.
|
3.10.07, 12:47 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: motor jawa 250 panelka
škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???
klika se neodlehčuje, to by ti palivo cestovalo klikou a ještě by se to zhoršilo v klice máš akorát kulaté vyvažovací otvory a ty ucpi korkovýma špuntama, budeš mít akorát jeden problém jak tomu nahoníš výkon a nebudeš mít možnost ubrat předstih při startu , tak to bude kopat jak kráva, stačí ti bohatě pořádná svíčka, hlavu zabrousit přímo na válec a případně dotěsnit alobalem, nové gufera na klice, v pořádku zapalování, to si nastav tak že mu ubereš a pak přidáváš až tě to při startu kopne, polatit výfuk, bobré gumy, všechno odmašli tím snížíš váhu a hodně cvič za deset minut v pořádném terénu budeš mít problém napnout prsty a vymáčkout spojku miloš
|
3.10.07, 14:52 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
3.10.07, 18:08 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: motor jawa 250 panelka
Peter50kw píše: Kristensen píše: škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck. Ked to takto urobis, tak ti hlavne a prvorado pojde hore spotreba. Kedze sa dvojtakt naraz plni aj vyprazdnuje, primerany odpor vyfuku je podmienkou hospodarnosti. Pre amaterske napady je tu malo miesta. Ja som mal tak spravenu 175-ku a vysledok bol rozporuplny - vysoky vykon ale aj vysoka spotreba. Experimentovanie s vyfukom moze lahko viest k znizeniu vykonu vdaka prilis velkemu uniku cerstvej zmesi.
ty vole, co furt máte s tou spotřebou,??? má to do DOMÁCÍ KROSKY to znamená že to bude honit po lese, a krosit, no a rozhodně mu nepude vo spotřebu, i kdyby tam měl seriovej motor a chtěl aby to trošku jelo a HLAVNĚ ABY HO TO BAVILO tak prostě nebude jezdit na spotřebu....kámoš jezdí na fichtlovi a když jedem spolu tak to je utrpení...jede 50 aby to moc nežralo....ty vole, co chce ušetřit na 3,5 litru ??? to nechápu, stejně tak s tou kroskou, bude jezdit aby se svez ne aby ušetřil.....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
3.10.07, 19:37 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
barton píše: ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý
ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš
|
3.10.07, 20:29 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
barton píše: ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý
ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš
|
3.10.07, 20:30 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
slovacek.milos píše: barton píše: ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš mno viděl sem takovou ludr ve tvaru podkovy že se to stčilo do klikovýho prostoru mezi ty v¨dvě půlky kliky tím pádem ze zmešil oběm klikové skříně takže dybych si něco takovýho udělal tak bych mohl aj tu kliku odlehčit a udělat si tu pokvu větčí ne?? jinak mám dotaz půjde válec z těch žener vylisovat nebo tx kamáli musím upravovat tak jak to je jde mi o tem přístup kním! jinak děkuji za odpovědi netušil sem že se bude tolik lidí ze škodáváckýho vebu zajímat o motorky jinak na tu spotřebu nehledím i když na mašině se kterou lítám dálkový tak tu šteluju na spotřebu výkon až na druhým místě ale tadykto bude na vyřádění na skokánky a tak abych si nekazil pjeknou motorku v terénu
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
3.10.07, 21:44 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Tý jová... roztrhnul se pytel...samej úpravce........Všici po stopách Ing. Melkuse Dá se na tom dělat všechno.Naní to ale sranda a stojí to spousty času. A někdy i peněz
|
3.10.07, 22:02 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali.
|
4.10.07, 10:51 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
cyz píše: Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. no já mám teďkom čz 250rv. 1951 a je taká dost upravovaná na jawu 350 kastlíky tak valí něco přes 120 a v terénu není kilo problém ale na kámoša s devatenáti kilovatovým endurem mi ještě něco chybělo ale je mi ji líto na kros tak si chuc udělat něco z té panelky mám doma hrůzu harampádí a tak nějaký drapáky od kámoša co jezdí motokross a tak,,,,,
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
4.10.07, 14:57 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
škodař píše: cyz píše: Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. no já mám teďkom čz 250rv. 1951 a je taká dost upravovaná na jawu 350 kastlíky tak valí něco přes 120 a v terénu není kilo problém ale na kámoša s devatenáti kilovatovým endurem mi ještě něco chybělo ale je mi ji líto na kros tak si chuc udělat něco z té panelky mám doma hrůzu harampádí a tak nějaký drapáky od kámoša co jezdí motokross a tak,,,,,
Tak abys stíhal kámošovi na 19kW enduru tak bys to musel sakra upravit, protože ta panelka je oproti němu těžká a navíc je to jenom 4kvalt...jednoznačně bych šel cestou zpřevodování do síly, to znamená menší kolečko u převodovky a jak tu již bylo řečeno větší rozeta.
|
4.10.07, 15:03 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
cyz píše: škodař píše: cyz píše: Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. no já mám teďkom čz 250rv. 1951 a je taká dost upravovaná na jawu 350 kastlíky tak valí něco přes 120 a v terénu není kilo problém ale na kámoša s devatenáti kilovatovým endurem mi ještě něco chybělo ale je mi ji líto na kros tak si chuc udělat něco z té panelky mám doma hrůzu harampádí a tak nějaký drapáky od kámoša co jezdí motokross a tak,,,,, Tak abys stíhal kámošovi na 19kW enduru tak bys to musel sakra upravit, protože ta panelka je oproti němu těžká a navíc je to jenom 4kvalt...jednoznačně bych šel cestou zpřevodování do síly, to znamená menší kolečko u převodovky a jak tu již bylo řečeno větší rozeta. no mně jde eďkom jak nahnat motoru co nejvetčí výkon jinak s ozubený kolečka budu zkoušet jak to pojede mám jich doma dost
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
4.10.07, 19:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 70 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|