Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
motor jawa 250 panelka https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6737 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | škodař [ 2.10.07, 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | motor jawa 250 panelka |
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? |
Autor: | Kristensen [ 3.10.07, 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: motor jawa 250 panelka |
škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck. |
Autor: | no_-_name [ 3.10.07, 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
zkus se poptat na jawamania.info a případně se dohodnout třeba s Tomem Kasalickým z TK moto, ty dělaj úpravy těchle strojů http://www.kompletanew.tkmoto.cz/ |
Autor: | Peter50kw [ 3.10.07, 12:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: motor jawa 250 panelka |
Kristensen píše: škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck. Ked to takto urobis, tak ti hlavne a prvorado pojde hore spotreba. Kedze sa dvojtakt naraz plni aj vyprazdnuje, primerany odpor vyfuku je podmienkou hospodarnosti. Pre amaterske napady je tu malo miesta. Ja som mal tak spravenu 175-ku a vysledok bol rozporuplny - vysoky vykon ale aj vysoka spotreba. Experimentovanie s vyfukom moze lahko viest k znizeniu vykonu vdaka prilis velkemu uniku cerstvej zmesi. |
Autor: | slovacek.milos [ 3.10.07, 14:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: motor jawa 250 panelka |
škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? klika se neodlehčuje, to by ti palivo cestovalo klikou a ještě by se to zhoršilo v klice máš akorát kulaté vyvažovací otvory a ty ucpi korkovýma špuntama, budeš mít akorát jeden problém jak tomu nahoníš výkon a nebudeš mít možnost ubrat předstih při startu , tak to bude kopat jak kráva, stačí ti bohatě pořádná svíčka, hlavu zabrousit přímo na válec a případně dotěsnit alobalem, nové gufera na klice, v pořádku zapalování, to si nastav tak že mu ubereš a pak přidáváš až tě to při startu kopne, polatit výfuk, bobré gumy, všechno odmašli tím snížíš váhu a hodně cvič za deset minut v pořádném terénu budeš mít problém napnout prsty a vymáčkout spojku miloš |
Autor: | barton [ 3.10.07, 18:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý |
Autor: | Ondras83 [ 3.10.07, 19:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: motor jawa 250 panelka |
Peter50kw píše: Kristensen píše: škodař píše: mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti??? pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck. Ked to takto urobis, tak ti hlavne a prvorado pojde hore spotreba. Kedze sa dvojtakt naraz plni aj vyprazdnuje, primerany odpor vyfuku je podmienkou hospodarnosti. Pre amaterske napady je tu malo miesta. Ja som mal tak spravenu 175-ku a vysledok bol rozporuplny - vysoky vykon ale aj vysoka spotreba. Experimentovanie s vyfukom moze lahko viest k znizeniu vykonu vdaka prilis velkemu uniku cerstvej zmesi. ty vole, co furt máte s tou spotřebou,??? má to do DOMÁCÍ KROSKY to znamená že to bude honit po lese, a krosit, no a rozhodně mu nepude vo spotřebu, i kdyby tam měl seriovej motor a chtěl aby to trošku jelo a HLAVNĚ ABY HO TO BAVILO tak prostě nebude jezdit na spotřebu....kámoš jezdí na fichtlovi a když jedem spolu tak to je utrpení...jede 50 aby to moc nežralo....ty vole, co chce ušetřit na 3,5 litru ??? to nechápu, stejně tak s tou kroskou, bude jezdit aby se svez ne aby ušetřil..... |
Autor: | slovacek.milos [ 3.10.07, 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
barton píše: ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš |
Autor: | slovacek.milos [ 3.10.07, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
barton píše: ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš |
Autor: | škodař [ 3.10.07, 21:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: barton píše: ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš |
Autor: | patrik-hp [ 3.10.07, 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tý jová... roztrhnul se pytel...samej úpravce........Všici po stopách Ing. Melkuse Dá se na tom dělat všechno.Naní to ale sranda a stojí to spousty času. A někdy i peněz |
Autor: | cyz [ 4.10.07, 10:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. |
Autor: | škodař [ 4.10.07, 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. |
Autor: | cyz [ 4.10.07, 15:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
škodař píše: cyz píše: Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. Tak abys stíhal kámošovi na 19kW enduru tak bys to musel sakra upravit, protože ta panelka je oproti němu těžká a navíc je to jenom 4kvalt...jednoznačně bych šel cestou zpřevodování do síly, to znamená menší kolečko u převodovky a jak tu již bylo řečeno větší rozeta. |
Autor: | škodař [ 4.10.07, 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: škodař píše: cyz píše: Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. Tak abys stíhal kámošovi na 19kW enduru tak bys to musel sakra upravit, protože ta panelka je oproti němu těžká a navíc je to jenom 4kvalt...jednoznačně bych šel cestou zpřevodování do síly, to znamená menší kolečko u převodovky a jak tu již bylo řečeno větší rozeta. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |