Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

druha klapka 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6923
Stránka 1 z 2

Autor:  mišo [ 14.10.07, 21:29 ]
Předmět příspěvku:  druha klapka 120

zdravim mam otazocku ako sa da nastavyt aby my otvaralo druhu klapku skor a aky by to malo dopad na spotrebu a akceleraciu

Autor:  fatal [ 14.10.07, 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: druha klapka 120

mišo píše:
zdravim mam otazocku ako sa da nastavyt aby my otvaralo druhu klapku skor a aky by to malo dopad na spotrebu a akceleraciu


Změnou mechaniky podtlakové regulace 2. stupně. :wink:
Dopad na spotřebu by záležel na tvé noze, akcelerace by byla o něco lepší.

Pro začátek můžeš zkusit vyměnit pružinku na táhlu od membrány podtlakové regulace za přiměřeně tvrdší.

Autor:  CROWACK [ 14.10.07, 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

podle mě kromě efektu na spotřebě to bude mít minimální vliv...

Autor:  mišo [ 14.10.07, 22:15 ]
Předmět příspěvku: 

to je ta pruzina ked sa pozriem na motor tak ta co je hned vydiet kamarat to vola ze vesmirny tanier a keby sa len dotiahol ten nastavovaci srob

Autor:  fatal [ 14.10.07, 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

CROWACK píše:
podle mě kromě efektu na spotřebě to bude mít minimální vliv...


Konkrétně tuto úpravu jsem nezkoušel, ale vhodně změněné ovládání druhé komory má znatelný vliv na akceleraci.

Autor:  fatal [ 14.10.07, 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

mišo píše:
to je ta pruzina ked sa pozriem na motor tak ta co je hned vydiet kamarat to vola ze vesmirny tanier a keby sa len dotiahol ten nastavovaci srob


Ano, tu pružinku na osce pod vesmírným talířem jsem měl na mysli. Tyto úpravy nejsou tak jednoduché, vyzkoušel jsem několik verzí nuceného otvírání druhé komory, to se neosvědčilo, následně jsem po dlouhém zkoumání došel k úpravě podtlakové automatiky, která se mi osvědčila, ale také má své mouchy...

Autor:  CROWACK [ 14.10.07, 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
CROWACK píše:
podle mě kromě efektu na spotřebě to bude mít minimální vliv...


Konkrétně tuto úpravu jsem nezkoušel, ale vhodně změněné ovládání druhé komory má znatelný vliv na akceleraci.

to bys mohl rovnou zkusit vyhodit membránu do pryč a ovládat druhej stupeň mechanicky, tak aby se otevíral zároveň s prvním...ale myslím že by to nedělalo dobrotu...

Autor:  fatal [ 14.10.07, 22:28 ]
Předmět příspěvku: 

CROWACK píše:
to bys mohl rovnou zkusit vyhodit membránu do pryč a ovládat druhej stupeň mechanicky, tak aby se otevíral zároveň s prvním...ale myslím že by to nedělalo dobrotu...


Předchozí příspěvek jsem editoval... Zkoušel jsem, mechanika neotevírala komory zároveň, ale postupně. Ideální to opravdu nebylo, mělo to dvě velké mouchy.

Autor:  mišo [ 14.10.07, 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

a este aky je najlepsi prestih lebo bol som na emisnej a tam my tvrdil ze na volnobeh ma byt od 5 do 12 podla tabuliek ale ze naj je tych 12 podla stroboskopu mam tam teraz 10cca

Autor:  mišo [ 14.10.07, 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

takze myslis to mechanicke nerobyt a co stou pruzinou

Autor:  CROWACK [ 14.10.07, 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

mišo píše:
a este aky je najlepsi prestih lebo bol som na emisnej a tam my tvrdil ze na volnobeh ma byt od 5 do 12 podla tabuliek ale ze naj je tych 12 podla stroboskopu mam tam teraz 10cca

na 800ot/min cca 10-11° bez podtlaku...5-7° 120 na stojicim motoru, 105 3-5° na stojicim motoru...

Autor:  fatal [ 14.10.07, 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

mišo píše:
a este aky je najlepsi prestih lebo bol som na emisnej a tam my tvrdil ze na volnobeh ma byt od 5 do 12 podla tabuliek ale ze naj je tych 12 podla stroboskopu mam tam teraz 10cca


Předstih záleží na motoru, palivu... Nejlepší je asi zkontrolovat to podle tabulek ve všech otáčkách a pak případně doladit podle toho, jak to jede. Důležité je mít rozdělovač OK, nemít vytahané pružinky, malé vůle atd.

Autor:  CROWACK [ 14.10.07, 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

mišo píše:
takze myslis to mechanicke nerobyt a co stou pruzinou

myslim, že to bude mít vliv na bohatost směsi...od volnoběhu, kdy je směs nejbohatší, se příliš brzkým otevřením druhého stupně změní bohatost ,ať už že se ochudí nebo obohatí, pokaždý směrem od ideálního poměru - lambda=1...
možná bys mohl zkusit jenom vyměnit pružinu vracení klapky druhého stupně za měkčí, ale zase je riziko, že se ti klapka nebude dovírat a z toho plynoucí vysoký volnoběh...
edit: ale nejsem strojař, ber mě s rezervou... :wink:

Autor:  mišo [ 14.10.07, 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

rozdelovac a motor je po GO

Autor:  fatal [ 14.10.07, 22:41 ]
Předmět příspěvku: 

mišo píše:
takze myslis to mechanicke nerobyt a co stou pruzinou


Na nucené mechanické otevírání se vykašli. S pružinkou je to složité, musí tam být aby se ti nemohl zaseknout "plný plyn" (nejsem si stoprocentně jistý SEDRem, ale na EDSR to hrozilo), ale zároveň je sériová příliš měkká, takže podle mého názoru trošku tvrdší pružinka neuškodí.

Ale nemám to prakticky odzkoušené, takže opatrně. :wink:

Základem je samozřejmě karburátor v dobrém stavu, zadřenou osu druhého stupně žádná úprava nezachrání.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/