Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.10.24, 10:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Škoda 125 pár dotazů 
Autor Zpráva

Příspěvky: 42
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Příspěvek Škoda 125 pár dotazů
Zdravím všechny příznivce Škodovek.
Koupil jsem si nedávno Škodu 125 a tak nějak se s ní sžívám. potřeboval bych poradit s pár věcma se kterými si nevím rady:
První věc je, že při startování musím i když auto stojí třeba jen jeden den palivo načerpat ručně do karburátoru jinak to nechce chytit. Je to vada karburátoru nebo pumpy?
další věc co se mi nelíbí je přidávání olova do paliva, dá se namontovat hlava z favorita nebo felicie která má tvrzená sedla a třeba i nějaký další přínos?
Dále by mě zajímalo jestli někdo z vás zkoušel v těchto škodovkách karburátor Jikov LEKR nebo Pierburg 2E a jestli to mělo nějaký přínos.
A poslední věc. Mám tu karburátory SEDR a ESDR. Vypadají téměř stejně, v čem se tedy liší?

_________________
Škoda 125L rok 1989
Ford Sierra 1.8 rok 1985


9.10.14, 06:59
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18251
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
To že před startováním musíš napumpovat není chyba, ale vlastnost. Dá se to řešit výměnou pumpy za novější typ, ale detaily nevím.
Přidávat olovo do paliva nemusíš vždy, pokud je hlava dostatečně zajetá, stačí občas. Pokud se toho chceš úplně zbavit, musíš nechat pod ventily dát tvrzená sedla. Favorití hlava nepasuje.
LEKR tam nedostaneš, protože je otočen o 90°, navíc to není dobrý nápad, LEKRy jsou složitější a spotřebu či odezvu na plyn nezlepší.
SEDR je modernější, má menší spotřebu, lepší sytič. EDSR víc žere, ale obvykle také víc jede.


9.10.14, 07:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
jeden den je malo, to by melo chytat, zameril bych se na tri veci, ventilky v AC pumpe, jestli je pod karburatorem termoizolacni podlozka a jaka je hladina v karburatoru.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


9.10.14, 07:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
1) Že je třeba po jednom dni stání načerpat palivo ručně je typická vlastnost těchto vozů. Nejlépe řešit montáží el. čerpadla paliva (nízkotlaký Facet).

2) Hlava z Favoritu skutečně nepasuje. Buď nechat upravit tuhle jak píšeš, nebo to nedělat a jezdit na čistý N95. Pokud to jezdilo na Pb dosud, vydrží to bez něj dál taky dost.

3) s LEKRem jsem svýho času taky dost experimentoval, ve výsledku nic moc. Krom značných technických obtíží s montáží souvisejících je přínos, pokud lze o jakém vůbec hovořit, mizivý.
Rozdíl mezi SEDR a EDSR není v dnešní době prakticky žádný - oba dva typy karburátorů si jsou dost podobné a po těch letech jsou všechny tak opotřebené, že se rozdíly smazávají. Pokud origo SEDR co ve 125L máš funguje, nech ho tam. Výměnu za jiný má smysl řešit pouze pokud bys šel do jiné značky než JIKOV, případně předělával na vstřikování.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.10.14, 13:07
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
Ja teda po dni problem s odparenym benzinem nikdy nemel.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


9.10.14, 17:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 42
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
No, jestli je karburátor dobrý nevím, příjde mi že to dost žere a hlavně to čerpání paliva do něj mě dost štve, navíc ted auto začalo dost cukat tak mě napadlo ty karburátory vyměnit, i když to cukání může být klidně něco jiného, nejspíš v zapalování.
Co se týče AC pumpy, z favorita by nešla? Co vím tak u Favotita jsme nikdy benzín růčo nečerpali a vždy dobře chytal.
Olovo do paliva přidávat budu. Není to pro mě nic neřešitelného, jen mě to nebaví:-)
Co se týče toho cukání, vyměním svíčky a zkontroluju rozdělovač, na něj jsem vůbec ještě nekouknul a bude asi potřeba udělat odtrh a promazat.

_________________
Škoda 125L rok 1989
Ford Sierra 1.8 rok 1985


10.10.14, 08:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
Veteranista píše:
Ja teda po dni problem s odparenym benzinem nikdy nemel.

A ty máš 742ku? ;-)

Peckin - pravdou je, že obtiažne chytanie je vlastnosť, ale na druhý deň by to malo ísť bez väčších problémov, možno to po štarte zdochne, ale potom by už malo ísť...malo by ti stačiť nové víko AC pumpy...ak máš pumpu z Fačka, vyskúšaj, teoreticky by to malo ísť...inak zaujímalo by am, čo je koreňovou príčinou týchto problémov so štartami...totižto 1000ly, či 100vky tento problém nemali, čiže tipujem, že je to problém karbov SEDR/EDSR...a LEKR? ...ak to vieš vyskúšať, minimálne vyskúšaj, ja čo som prečítal, prínos by to mal byť, minimálne na chod za studena a na štarty...Poštuduj Virt,

A čo sa týka karbov, je to alchýmia, sú už všetky vymleté a polofunkčné...chce to zhodiť ten, ktorý tam máš, prekontrolovať rovinnosť víka, rovinnosť príruby a funkčnosť ovládania 2. komory...ak je všetko OK, tak riadne vyčistiť a malo by to fachať...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.10.14, 13:19
Profil

Příspěvky: 80
Bydliště: Šala
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
Keď odstavíš auto,je teplé, a benzín sa odparuje,a keď maš malú hladinu v plavákovej komore,môže sa stať,že potom nenaštartuješ.Chybu v palivovom čerpadle by som nehladal.


10.10.14, 17:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
Tiez to vidim tak,ze problem je,ze vyschne plavakova komora...vravim, karby BS a DDSR tieto problemy nemali..

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.10.14, 19:07
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
Ma ted Zelenou, kde je M motor, i v 110LS mam uplne posledni typ motoru 742.12X, oba SEDR

Staci vse poradne vycistit, seridit zapalovani, ventily, karbec, mit v poradku AC pumpu, jako den nebyl nikdy problem, je ale pravda, ze ja osobne mam nejradeji karburator Jikov 32BS.

On tam pasuje i karbec z Lady, spravne natryskovany Ozon 2107 by nemusel byt spatny.
Ja mam treba v policce Solex z stare Audi 80, jednokomorak, termosytic a myslim ze dokonce pasuje na svody S100

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


10.10.14, 20:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 42
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
Já vím ty karburátory jde různě měnit, SEDR je stejný co se příruby týče s nějakým starším Solexem a Pierburg stejný jako LEKR zase je v každým druhým evropským autě z 80. let. Mimochodem u LEKRu jsem tenhle problém nezpozoroval, to musím stát měsíc a pak se tomu nechce ale jinak chytá okamžitě. Jenže jsem to chtěl nějak na rychlo rozchodit než bude zima, vyvíjet budu přes léto. Tak tam zatím namontuju ten druhý SEDR co tu mám a uvidím co se stane.
Ohledně té AC pumpy bál jsem se že třeba může špatně těsnit a palivo z hadičky steče zase do nádrže a pak trvá než se naplní ta hadička a plováková komora proto to nechce chytat ale začnu u karburátoru.

_________________
Škoda 125L rok 1989
Ford Sierra 1.8 rok 1985


11.10.14, 15:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Škoda 125 pár dotazů
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... vs-lekr-1/

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


12.10.14, 10:15
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz