Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
Autor |
Zpráva |
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
Zdravím.
Chtěl bych poprosit o pomoc, o radu s problémem. Jedná se o střílení do výfuku u Škody Favorit135,s karburátorem, r.v.93, bez katalizátoru. Po prudkém ubrání plynu až na volnoběh nebo při sjíždění kopce bez plynu (brzdění motorem) dochází při vyšších otáčkách (asi 2300 a výše) ke zvukovým projevům v prvním tlumiči výfuku. Nejedná se o klasické střílení do výfuku, ale spíše o takové "poprskávání". Tento jev se projevuje výrazněji v létě za teplého počasí a při zahřátém motoru. Několikanásobné seřízení motoru (ventily, předstih, volnoběh), výměna karburátoru-vyzkoušeny 2 jiné karburátory, kompletně nový výfuk,výměna zapalovací sestavy, nové svíčky, zapalovací kabely, vzduchový filtr, závadu neodstranilo. Také jsem změřil tlaky ve válcích, ve všech čtyřech 12kpa, tudíž podpálený ventil asi nebude. Motor jinak běží ve volnoběhu velmi dobře, i za jízdy má na 135 slušný výkon, průměrnou spotřebu tak 8 l. Hlavu jsem sundanou neměl,ale podle tlaků a běhu motoru soudím, že podpálený, nebo přidřený ventil nebude. Navíc, voda, ani olej se neztrácí, motor se
nepřehřívá.
Dál už si nevím rady, zkusil bych ještě sundat hlavu, ale myslím, že tam tomu asi nic nebude.
Pokud jste se někdo s uvedeným problémem setkal, prosím, poraďte. Třeba mi vaše rada moc pomůže, pak ji i rád odměním. Radil jsem se už se 3 automechaniky z různých autoservisů, ale nikdo na to nepřišel.
Předem moc děkuji za jakoukoli odpověď. Přeji hezký den. S pozdravem: Petr, bosator@seznam.cz
|
2.10.07, 22:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Jestli ti dobře rozumím, tak prská trochu jako závoďák? Tak to mě přes perfektní stav a seřízení dělá 136 taky(už asi 20 tisíc km) a nic se tomu zatím nestalo, ba naopak, líbí se mě to. Čím je to ale způsobený nevím, byť si myslím (moje nepodložená domněnka), že dohořívá ve výfuku nespálené palivo
|
2.10.07, 22:32 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
může to dělat i mírná netěsnost výfuku.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
3.10.07, 11:13 |
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
Re: Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
bosator píše: Zdravím. Chtěl bych poprosit o pomoc, o radu s problémem. Jedná se o střílení do výfuku u Škody Favorit135,s karburátorem, r.v.93, bez katalizátoru. Po prudkém ubrání plynu až na volnoběh nebo při sjíždění kopce bez plynu (brzdění motorem) dochází při vyšších otáčkách (asi 2300 a výše) ke zvukovým projevům v prvním tlumiči výfuku. Nejedná se o klasické střílení do výfuku, ale spíše o takové "poprskávání". Tento jev se projevuje výrazněji v létě za teplého počasí a při zahřátém motoru. Několikanásobné seřízení motoru (ventily, předstih, volnoběh), výměna karburátoru-vyzkoušeny 2 jiné karburátory, kompletně nový výfuk,výměna zapalovací sestavy, nové svíčky, zapalovací kabely, vzduchový filtr, závadu neodstranilo. Také jsem změřil tlaky ve válcích, ve všech čtyřech 12kpa, tudíž podpálený ventil asi nebude. Motor jinak běží ve volnoběhu velmi dobře, i za jízdy má na 135 slušný výkon, průměrnou spotřebu tak 8 l. Hlavu jsem sundanou neměl,ale podle tlaků a běhu motoru soudím, že podpálený, nebo přidřený ventil nebude. Navíc, voda, ani olej se neztrácí, motor se nepřehřívá. Dál už si nevím rady, zkusil bych ještě sundat hlavu, ale myslím, že tam tomu asi nic nebude. Pokud jste se někdo s uvedeným problémem setkal, prosím, poraďte. Třeba mi vaše rada moc pomůže, pak ji i rád odměním. Radil jsem se už se 3 automechaniky z různých autoservisů, ale nikdo na to nepřišel. Předem moc děkuji za jakoukoli odpověď. Přeji hezký den. S pozdravem: Petr, bosator@seznam.cz
já mněl stejný problém před 3 roky na 120, při brždění motorem se ozývalo takové pffffff ,byl to zatuhlý talířek předstihu a prasklá membrána podtlakoveho regulátoru
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
3.10.07, 19:11 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
Netěsností výfuku to určitě, v mém případě, není, je utěsněn dobře. Rozdělovačem to také není, podtlakový i odsředívý regulátor, mám přezkoušený, fungují bezchybně. Je to určitě tento případ, kdy nespálená směs vybuchuje v prvním tlumiči výfuku. Ještě chci dodat, že to střílí až když je motor ohřátý na provozní teplotu a výfukový tlumič rozpálený. Auto jsem koupil před asi 8 měsíci s děravým 1. tlumičem výfuku.Když jsem dal oba tlumiče nové a vše dobře utěsnil, občas to střelilo. Během ujetí cca 3000km se závada postupně zhoršuje, nyní to střílí pravidelně při každém brzdění motorem, nebo prudším ubrání plynu. Napadlo mě ještě, jestli by se nemohl mírně přidírat ventil ve vodítku, nebo zdvihátko v bloku. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky za odpovědi.
|
4.10.07, 21:14 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
bosator píše: Netěsností výfuku to určitě, v mém případě, není, je utěsněn dobře. Rozdělovačem to také není, podtlakový i odsředívý regulátor, mám přezkoušený, fungují bezchybně. Je to určitě tento případ, kdy nespálená směs vybuchuje v prvním tlumiči výfuku. Ještě chci dodat, že to střílí až když je motor ohřátý na provozní teplotu a výfukový tlumič rozpálený. Auto jsem koupil před asi 8 měsíci s děravým 1. tlumičem výfuku.Když jsem dal oba tlumiče nové a vše dobře utěsnil, občas to střelilo. Během ujetí cca 3000km se závada postupně zhoršuje, nyní to střílí pravidelně při každém brzdění motorem, nebo prudším ubrání plynu. Napadlo mě ještě, jestli by se nemohl mírně přidírat ventil ve vodítku, nebo zdvihátko v bloku. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky za odpovědi.
A ten výfuk je opravdu těsný??? Nebo nee?
|
4.10.07, 21:36 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
Myslím že výfuk snad ani líp utěsnit nejde. Při zacpání, má motor snahu zhasnout.Ve všech montážních spojích je to těsné.Vyzkoušel jsem i jiný nový 1. i 2. tlumič. Pouze při zacpaném výfuku a otáčkách cca nad 2500, mírně profukuje, v rohu, ten podélný lisovaný spoj na 1. tlumiči. Ale tohle dělá téměř každý výfuk téhle konstrukce, tím to nebude.
|
4.10.07, 21:57 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
bosator píše: Myslím že výfuk snad ani líp utěsnit nejde. Při zacpání, má motor snahu zhasnout.Ve všech montážních spojích je to těsné.Vyzkoušel jsem i jiný nový 1. i 2. tlumič. Pouze při zacpaném výfuku a otáčkách cca nad 2500, mírně profukuje, v rohu, ten podélný lisovaný spoj na 1. tlumiči. Ale tohle dělá téměř každý výfuk téhle konstrukce, tím to nebude.
na 120 sem měl asi 1cm dlouhou trhlinku okolo vstupní trubky do tlumiče. Začalo to dělat přesně to co popisuješ....postupným zvětšováním praskliny jev sílil až k tomu že z výfuku při prudkém přeřazení na nižší rychlost (do vysokých otáček, teplý motor) občas vyšlehl plamen. Vyměnil jsem výfuk, seřídíl směs na karbu (byla moc bohatá) a ok. Zkus tu pididíru přece jenom něčím zatmelit...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
4.10.07, 22:41 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
Mě auto furt škubalo, když jsem začal brzdit motorem, občas si střelilo, až jsem se lekl, jestli mi nevyskočil motor z auta. hledal jsem závadu hooodně dlouho, povyměnoval jsem snad všechno-svíčky, káblíky, zapalov. cívka, vyčistil výfukový potrubí, novej vzduch. filtr nastavil směs a kdoví co ještě. Zhoršovalo se to a zhoršovalo, až auto krklo-byla to zapalovací cívka!!! Tu druhou co jsem měl na odzkoušení byla totiž taky špatná. Odtedka s sebou vozím náhradní zapalovací cívku a celý elektronický zapalování.
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
5.10.07, 12:25 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
a nebude vadný ten obohacovač na karbecu ten klobouček na dva šroubky? někdy bývá ucpaný jakoby pískem, nebo membrána jak beton a pokud jdeš z otáček na volnobě a nedojde k obohacení tak ti to začne postřlovat miloš
|
5.10.07, 13:37 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
v každom prípade by nič stielať nemalo, znamená to že sa nespálená zmes dostane do výfuku, príčina môže byť najskôr v elektrike, pretože pri brzdení motorom je zmes veľmi chudobná, ide iba voľnobežný systém ale sviečka by mala tú zmes aj tak zapáliť. ďalej to môže byť olejom presakujúcim cez krúžky, alebo vodítka ventilov ktorý zanesie tú sviečku a tá nieje schopná takú chudobnú zmes zapáliť.
obohacovačom by to byť nemalo, nakoľko aj keď by sa do valca dostala viac obohatená zmes tak by ju sviečka mala zapáliť, jedine že by bola bohatá až príliš, že by sviečka bola od benzínu tak mokrá že by iskru vôbec nehodila...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.10.07, 16:34 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Člověče jestli tě to neruší,a jezdí to dobře,vše funguje a vše si vyměnil za nové ,nemáš velkou spotřebu a slyšíš pouhé pobublávání,tak to nech být...Až se bude projevovat závada,že to bude vynechávat,kouřit,vařit,votravovat kolemjdoucí nebo ti budou padat dveře tak to řeš..Nebo to tedy dej někomu,kdo poblíž tebe tomu rozumí a chce to řešit.Ten co kroutí hlavou že neví,ten ti pomůže sotva.A takhle po netu to,že máš např. přiškrcený šroub bohatosti k vůli emisím,páč karburátor má mezi hřídelema okna kterejma je vidět je k ničemu.Chce to člověka,kterej o tom něco ví a je u auta...
|
5.10.07, 22:34 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Díky za další rady. Trhlinku na potrubí jsem žádnou nenašel,nikde to neutíká. Je pravda, že jsem zatím nezkontroloval stav (neměl jsem vyndané) těsnění pod výfukovým a sacím potrubím, ale nikde okolo nic utíká, nesyčí.Na tohle se ještě jednou zaměřím. Zapalovací cívkou (indukční) to také není, měl jsem tam také jinou, z favorita, který stále jezdí a tenhle problém nemá. Obohacovač, jsem už také řešil, membrána byla ještě dobrá, nikde žádné nečistoty. Pro jistotu jsem zkusil ještě 2 jiné kompletní karburátory u všech to střílelo naprosto shodně. Zkusil jsem jak chudší tak bohatší směs.Poznatek jen ten, když odpojím okruh volnoběhu, elektroventil, auto nestřílí, ale nedrží volnoběh. Také když jsem nastavil bohatší volnoběh, načas to přestalo střílet, cca na 400km, pak se závada opět projevila a zhoršila a teď to střílí i na bohatý volnoběh.Ale vyzkoušeny ty 3 karburátory! Jinak auto má najeto potivý, pouhých, 47000 km, vše je jak nové. Svíčky jsou vypálené, tak jak mají, všechny stejně.Tlaky ve všech 4 válcích 12 kpa . To střílení se postupně zhoršuje, ikdyž jezdí to, zda se furt stejně.Předstih seřizuji stroboskopem, zkusil jsem několik nastavení v rozmezí od 2 do 10°, závadu to neřešilo.Tohle střílení není jen tak nějaké pobublávání, ale takové jakoby výrazné plechové rány.
|
6.10.07, 23:13 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
A není to něco jiného než střílení???Neklepou ti čepy?Nic není nevyřešitelného,pokud to dělal človek...jestli zasáhl blbec,dá se to už předpokládat...
|
6.10.07, 23:20 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Jen pro Patrika: Jsem si jistej, že je to střílení. Když klepou čepy, nebo něco v motoru, zní to úplně jinak. Už jsem těhle motorů pár složil apod, dost závad vždy vyřešil. Až tohle mě dostalo. No musel bys to slyšet za provozu. Je to střílení. Bohužel i ti mechanici, kteří to slyšeli, na nic konkrétního nepřišli. Také vím určitě, že tenhle problém nevyřeší žádná chytrácká teorie.
|
6.10.07, 23:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|