Autor |
Zpráva |
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Topení Felicia
Ahoj kluci, mám v plánu měnit topení na Feldě. Je tam docela blbě schované, mám čekat při vyndavání nějaké nástrahy?
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
26.10.07, 22:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Jéé dočetl jsem se, že budu muset vyndat palubní desku. To je trochu moc ne?
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
26.10.07, 22:21 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: Topení Felicia
pajavlk píše: Ahoj kluci, mám v plánu měnit topení na Feldě. Je tam docela blbě schované, mám čekat při vyndavání nějaké nástrahy?
Myslis jen radiator topeni nebo cele topeni?? A proc ho chces menit??
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
26.10.07, 22:22 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Myslim radiator. Tu část, kam jde voda. Měnim ho, protože nejspíš teče. Na auto kelly je to v katalogu pod názvem chladič topení.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
26.10.07, 22:29 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Tak tam nemusíš nic rozdělávat ne? Jen odděláš baterku odpojíš dvě hadice co do toho topení vedou, odšroubuješ táhlo topení vyndáš od tama ten plastovej kryt s molitanem a pak jen vysuneš ten radiátor...Práce cca. 10-15 minut
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
26.10.07, 22:43 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Jura píše: Tak tam nemusíš nic rozdělávat ne? Jen odděláš baterku odpojíš dvě hadice co do toho topení vedou, odšroubuješ táhlo topení vyndáš od tama ten plastovej kryt s molitanem a pak jen vysuneš ten radiátor...Práce cca. 10-15 minut
Vpodstate mas pravdu ze to je prace na par minut, ale popisujes tady vymenu raditoru topeni na favoritovi a ne na felicii (felicie nema kohout topeni ale reguleje se to klapkou vevnitr) . Vytahnes, baterku, vypustis vodu, odsroubujes sroubek (torx) a vytahnes cely radiator ven - sice to je o milimetry ale melo by to jit.
Vis urcite ze je ten radiator spatny?? Mas pod topenim mokro, nebo se ti ztraci voda??
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
26.10.07, 22:50 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Právě že mám pod topením mokro. Chvíli mi to trvalo, než jsem na to přišel. Celé to začalo když jsem vyměnil tekoucí vodní pumpu. Začal mi kapat chladič. Ten byl vyměněnej za hodinu i s návštěvou obchodu, ale pak to teče ještě pod topením.Toho jsem si všimnul až včera. Nejspíš jak je tam ta nová pumpa, tak je tam větší tlak a dosud zalepené díry začaly kapat, nebo co.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
27.10.07, 09:06 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Takže radiátor jsem vyměnil, ale v mém případě to nebyla práce na pár minut. Všechno šlo hladce až do okamžiku, kdy jsem chtěl topení vysunout do strany a vyndat. Bránilo mi v tom to místo na kterém normálně leží baterka, protože je vyvýšené. Potřeboval jsem celý ten komplet topení trochu nahnout, nebo spíš trochu víc aby šel vůbec vysunout to. Takže začalo všemožné hledání, jak je tam celá ta mrcha přidělaná. Na nic jsem moc nepřišel, povolil jsem co šlo a dost hrubou silou z toho ten radiátor dostal a ještě hrubší tam dal nový. Bál jsem se, abych ho nepoškoldil, protože tam fakt nešel. Nemyslim si, že by tohle byl standartní postup. Máte někdo s tímhle zkušenosti?
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
27.10.07, 17:40 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Cele topeni tam drzi na 2 sroubkach (z boku) a pak na 3 nekdy na 2 sroubech drzi ten ovladaci mechanismus v pristrojovce. Na felicii sem to jeste nemenil v aute, ale asi bych povolil ty 2 srouby co drzi cele topeni, a pak ho kousek povytahl a pak vytahl ten radiator.
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
27.10.07, 18:36 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Každej mi řiká že je to jednoduchý a tak. Samotný radiátor je tam opravdu na jediném šroubku a kdyby k vyndání nebránil ten držák baterky, tak je to jak dětská hračka. Říkal jsem si že to musí držet ještě někde vevnitř v autě, ale už jsem byl tak na.sranej, že jsem to normálně z toho auta vyrval. Docela by mě zajímalo, jak se to má dělat správně.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
27.10.07, 20:17 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Topení snad už naposled
Tak topení ještě jednou. Snad mi někdo odepíše. Po výměně jsem docílil toho, že voda už nikde neteče, ale topení topí míň. Chtěl bych se zeptat, jestli je možné, že se projeví na výkonu radiátoru, když jsem ho trochu poškodil při nandaváno do auta, tím myslím zohybané žebrování, nebo jestli je to náchylné na přisávání vzduchu. Je možné, že jsem někde nedal sponku a saje to od někud studenej vzduch, ale moc se mi to nezdá. Už se mi o tom blbym topení v noci i zdá. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli někdo neví jak je celý ten černý plastový komplet vytápění uchycen. V motorovém prostoru jsou dva šrouby, ale po povolení to ještě na něčem drželo, nejspíš někde v kabině. Rád bych to celé vymontoval dal to pořádně dohromady, ale nechci kvůli tomu vyndavat palubku či co.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
28.10.07, 18:11 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: Topení snad už naposled
pajavlk píše: Tak topení ještě jednou. Snad mi někdo odepíše. Po výměně jsem docílil toho, že voda už nikde neteče, ale topení topí míň. Chtěl bych se zeptat, jestli je možné, že se projeví na výkonu radiátoru, když jsem ho trochu poškodil při nandaváno do auta, tím myslím zohybané žebrování, nebo jestli je to náchylné na přisávání vzduchu. Je možné, že jsem někde nedal sponku a saje to od někud studenej vzduch, ale moc se mi to nezdá. Už se mi o tom blbym topení v noci i zdá. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli někdo neví jak je celý ten černý plastový komplet vytápění uchycen. V motorovém prostoru jsou dva šrouby, ale po povolení to ještě na něčem drželo, nejspíš někde v kabině. Rád bych to celé vymontoval dal to pořádně dohromady, ale nechci kvůli tomu vyndavat palubku či co.
Jak sem uz psal - samotne topeni drzi na 2 sroubkach v motorovem prostoru. V kabine drzi to ovladani (ty 3 kolecka) 2 srouby shora a nekdy byva i sroub zespod od popelniku. Abys ho vytahl, tak tyhle sroubky musis vysrubovat a jeste odpojit konektor napajeni (takovy placaty s 3 draty). Ten zdeformovany radiator by nemel mit az tak velky vliv na ucinost vyhrevnosti. A jak rikas o prisavani nejakeho vzduchu, tak neni odkud - kdyz radiator pritahnes tim jednim srubkem, tak se nemuze od nikud (nemel by) prisavt nejaky vzduch. A mel jsi ten motor prohraty, kdyz jsi zkousel jak to topi??
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
28.10.07, 20:15 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Re: Topení snad už naposled
DRYVER píše: pajavlk píše: Tak topení ještě jednou. Snad mi někdo odepíše. Po výměně jsem docílil toho, že voda už nikde neteče, ale topení topí míň. Chtěl bych se zeptat, jestli je možné, že se projeví na výkonu radiátoru, když jsem ho trochu poškodil při nandaváno do auta, tím myslím zohybané žebrování, nebo jestli je to náchylné na přisávání vzduchu. Je možné, že jsem někde nedal sponku a saje to od někud studenej vzduch, ale moc se mi to nezdá. Už se mi o tom blbym topení v noci i zdá. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli někdo neví jak je celý ten černý plastový komplet vytápění uchycen. V motorovém prostoru jsou dva šrouby, ale po povolení to ještě na něčem drželo, nejspíš někde v kabině. Rád bych to celé vymontoval dal to pořádně dohromady, ale nechci kvůli tomu vyndavat palubku či co. Jak sem uz psal - samotne topeni drzi na 2 sroubkach v motorovem prostoru. V kabine drzi to ovladani (ty 3 kolecka) 2 srouby shora a nekdy byva i sroub zespod od popelniku. Abys ho vytahl, tak tyhle sroubky musis vysrubovat a jeste odpojit konektor napajeni (takovy placaty s 3 draty). Ten zdeformovany radiator by nemel mit az tak velky vliv na ucinost vyhrevnosti. A jak rikas o prisavani nejakeho vzduchu, tak neni odkud - kdyz radiator pritahnes tim jednim srubkem, tak se nemuze od nikud (nemel by) prisavt nejaky vzduch. A mel jsi ten motor prohraty, kdyz jsi zkousel jak to topi??
Motor byl zahřátej až dost. Jel jsem trasu 25 km a topení se roztopilo, ale oproti tomu co to topilo dřív to bylo sakra málo. O víkendu ještě zkusim odpojit od té palubní desky, vyndat a pořádně kouknout jestli fungují správně klapky. Zdá se mi, že po mém zásahu jde trochu hůř kolečko nastavování teploty. Jestli jsem někde omylem nepřihnul lanko, ikdyž je to taky dost nepravděpodobné. Jinak díky za rady. Já jsem v kabině koumal a právě jsem na nic moc nepřišel. Teoreticky, když odpojím lanka v motorovém prostoru, mělo by to jít vyndat taky ne?
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
28.10.07, 20:31 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: Topení snad už naposled
pajavlk píše: DRYVER píše: pajavlk píše: Tak topení ještě jednou. Snad mi někdo odepíše. Po výměně jsem docílil toho, že voda už nikde neteče, ale topení topí míň. Chtěl bych se zeptat, jestli je možné, že se projeví na výkonu radiátoru, když jsem ho trochu poškodil při nandaváno do auta, tím myslím zohybané žebrování, nebo jestli je to náchylné na přisávání vzduchu. Je možné, že jsem někde nedal sponku a saje to od někud studenej vzduch, ale moc se mi to nezdá. Už se mi o tom blbym topení v noci i zdá. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli někdo neví jak je celý ten černý plastový komplet vytápění uchycen. V motorovém prostoru jsou dva šrouby, ale po povolení to ještě na něčem drželo, nejspíš někde v kabině. Rád bych to celé vymontoval dal to pořádně dohromady, ale nechci kvůli tomu vyndavat palubku či co. Jak sem uz psal - samotne topeni drzi na 2 sroubkach v motorovem prostoru. V kabine drzi to ovladani (ty 3 kolecka) 2 srouby shora a nekdy byva i sroub zespod od popelniku. Abys ho vytahl, tak tyhle sroubky musis vysrubovat a jeste odpojit konektor napajeni (takovy placaty s 3 draty). Ten zdeformovany radiator by nemel mit az tak velky vliv na ucinost vyhrevnosti. A jak rikas o prisavani nejakeho vzduchu, tak neni odkud - kdyz radiator pritahnes tim jednim srubkem, tak se nemuze od nikud (nemel by) prisavt nejaky vzduch. A mel jsi ten motor prohraty, kdyz jsi zkousel jak to topi?? Motor byl zahřátej až dost. Jel jsem trasu 25 km a topení se roztopilo, ale oproti tomu co to topilo dřív to bylo sakra málo. O víkendu ještě zkusim odpojit od té palubní desky, vyndat a pořádně kouknout jestli fungují správně klapky. Zdá se mi, že po mém zásahu jde trochu hůř kolečko nastavování teploty. Jestli jsem někde omylem nepřihnul lanko, ikdyž je to taky dost nepravděpodobné. Jinak díky za rady. Já jsem v kabině koumal a právě jsem na nic moc nepřišel. Teoreticky, když odpojím lanka v motorovém prostoru, mělo by to jít vyndat taky ne?
Hlavne zadne lanka neodpojuj, nebo se pak z toho opichas. Radis to nejak prostuduj a sroubky vysrubuj. Jeste si vzpominam ze tam je jeden takovy konektor s hodne draty co vede do toho ovladani (konktor je soucasti topeni a pujde ven s topenim) Uz si nevzpominam jetli se musi taky vypojit, aby nezavzel vytahnuti ven
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
28.10.07, 20:41 |
|
|
krysolet007
Příspěvky: 597 Bydliště: uprostřed myšlené spojnice bodů Břeclav a Hodoš :-)
|
Žádné další dráty už rozpojovat nemusíš... jestli je to jak u favorita, tak budeš muset možná oddělat i filter box, jinak to topení asi nepude ven. Jo a ty lanka taky vůbec odpojovat nemusíš, vytahneš to v celku.
_________________ Favorit 136L r.v. 1990, červená apollo 8302
|
28.10.07, 20:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|