Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Může motor vpředu snížit spotřebu? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=720 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | handy [ 28.4.06, 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | Může motor vpředu snížit spotřebu? |
Na nějakým fóru jsem se dočetl, že motor vpředu(tedy i s hnanou přední nápravou)snižuje spotřebu až o 2l/100km. Tak by mně zajímalo jestli je to pravda a jestli jo, tak jestli někdo neví proč? |
Autor: | kdoasi [ 29.4.06, 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je nesmysl. Pokud jsou dve auta se stejnym koeficientem odporu vzduchu, stejnym motorem atd., jedno s motorem vpredu a druhe vzadu, budou mit i stejnou spotrebu. Takze rozdil bude v tom koeficientu odporu, ktery napr. favorit bude mit urcite nizsi nez stodvacitka. Staci se podivat na tvar a vysku predni casti karoserie. Rozhodne ale nelze rict, ze umisteni motoru (vzadu, vpredu) ma nejaky vliv na spotrebu. |
Autor: | Luboš [ 30.4.06, 14:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Řekl bych, že to bude spíš naopak. Když vezmeme auta se stejným Cx a stejným rozložením hmotnosti a vůbec stejná, co se týká parametrů (ryzí teorie), jedno s motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou a druhé se vším vepředu a pojedeme po rovině, tak nevidím jedinný důvod, proč by neměly mít naprosto stejnou spotřebu. Jakmile ale začneme zatáčet, tak si dovedu představit, že auto s poháněnou přední nápravou bude muset překonávat mírně větší odpor od pneumatik a asi též od více natočených kloubových hřídelů a to se nějak na spotřebě může projevit. Dva litry jsou samozřejmě blbost, ale co když je to nějaká ta desetina deci...? |
Autor: | ferrari [ 1.5.06, 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hm, musím povedať, že aj keď sa mi to zdá ako nezmysel, niekde v literatúre som sa tieť dočítal o tom, ža motor vzadu znižuje výkon a teda zvyšuje spotrebu...napísal som to ako liak, neviem zo zdôvodniť, ale iste som to niekde čítal. Nemôže to byť schovaté niekde v tom, že motor vzadu pod plynom viac zaťaží zadnú nápravu ako s predným (poznáte to, Š120 ťažko zahrabe, lebo pri prudkom rozjazde sa veľmi zaťaží zadná naprava)....toľko môj pohľad, možno mylný... |
Autor: | Luboš [ 1.5.06, 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zase, auto kterému se snadněji protočí kola má mít díky tomu jako nizší spotřebu??? A není náhodou veškerý benzín na tohle spotřebovaný bez užitku ztracen? |
Autor: | Ondra [ 1.5.06, 18:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kazdej kdo tomu rozumi vi ze zadni nahon dobre zatizenej nejlip motorem ma učinejši trakci jak redokolka,predokolky se delaj jen kuli tomu ze pro obyčejny lidi je to auto ovladatelnejši a tim i bezpečnejši.To by byly asi firmy jak porche,lambogini,ferrary,masserati,bmw nebo merzedes uuplny amateři ne |
Autor: | Lukas [ 1.5.06, 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ondra píše: Kazdej kdo tomu rozumi vi ze zadni nahon dobre zatizenej nejlip motorem ma učinejši trakci jak redokolka,predokolky se delaj jen kuli tomu ze pro obyčejny lidi je to auto ovladatelnejši a tim i bezpečnejši.To by byly asi firmy jak porche,lambogini,ferrary,masserati,bmw nebo merzedes uuplny amateři ne Mercedes a BMW maji pokud vim motor vepredu, ale jinak souhlasim. |
Autor: | Ondra [ 1.5.06, 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
no to je sice pravda ale maj nahon na zafdek a teměř dokonala rozloženou hmotnost třeba 45%na55% |
Autor: | Lukas [ 1.5.06, 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
jak sem psal, souhlasim s tebou. to bylo jen tak pro presnost |
Autor: | Kybergreg [ 2.5.06, 08:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslim, že v dnešní době se "všechno dopředu" dává proto, aby vzadu mohl být slušný zavazadlový prostor. Toť vše. |
Autor: | Návštěvník [ 2.5.06, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co takhle treba vetsi ztraty a mensi ucinnost v kuzelovem(hypoidnim, apod.) prevodu(podelne ulozeny motor) treba u S120, nez ma treba Favo - primy prevod(rovne, nebo sikme ozubeni a motor vpredu napric)? Cus Petr |
Autor: | kdoasi [ 3.5.06, 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Anonymous píše: A co takhle treba vetsi ztraty a mensi ucinnost v kuzelovem(hypoidnim, apod.) prevodu(podelne ulozeny motor) treba u S120, nez ma treba Favo - primy prevod(rovne, nebo sikme ozubeni a motor vpredu napric)? Cus Petr Kdyz uz se nimras v takovych detailech, tak favo ma homokineticke klouby (ktere stodvacitka s kyvkou nema), kde take zajiste vznikaji podobne (naprosto nepodstatne) ztraty. |
Autor: | ferrari [ 7.5.06, 21:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Luboš píše: Zase, auto kterému se snadněji protočí kola má mít díky tomu jako nizší spotřebu??? A není náhodou veškerý benzín na tohle spotřebovaný bez užitku ztracen? páni, mám radosť, že doslova "útočíte" na nejaký názor. Ja som to na 100% niekde čítal, len si nepamätám zdôvodenie. Samozrejme, je mi jasné, že zadný pohon má lepšiu trakciu. Viem o tom, že motor vpredu dáva lepšiu možnosť na využitie priestoru. Len vo všeobecnosti myslím, že predné náhony sa z hľadiska bezpečnosti používajú preto, lebo sú "od prírody"nedotáčavé = keď niekto ide nad hranicou fyzikálnych zákonov, tak auto nezatočí, ale ide rovno a pri náraze je zasiahnutá hlavne predná časť, ktorá má najlepšie riešené deformačné zóny a vôbec pasívnu bezpečnosť. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |