Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 04:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
 Divné chování chlazení 
Autor Zpráva

Příspěvky: 60
Bydliště: Hodonínsko
Příspěvek Divné chování chlazení
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.

_________________
Fanouš 89. - 136 L - LPG - GO-OK
Absolutní spokojenost.


31.10.07, 11:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Divné chování chlazení
zkus jinej, nenovej termostat..tusim ze ti bydli v takovym plastovym necem, tak to zkus prehazet cely.treba se seka..nam to delal ve felde BMM, to je to samy..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


31.10.07, 12:03
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
todle mi dělaly termostaty myslím Vermont, nebo Verment nebo tak nějak, bílá krabička se žlutým potiskem, každej třetí takhle blbl.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


31.10.07, 18:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Divné chování chlazení
kvakorius píše:
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.


no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš


31.10.07, 18:31
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby...

Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou.


31.10.07, 20:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 60
Bydliště: Hodonínsko
Příspěvek Re: Divné chování chlazení
slovacek.milos píše:
kvakorius píše:
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.


no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš


Napsal fatal :
Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby...

Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dík za rady a nápady, ta hlava mě napadla , ale ve skrytu duše jsem doufal že to bude něco jiného a ono to bude asi ono co jsem nechtěl.
Těsnění jsem dnes koupil. Ventil jsem vyhodil a je to o něco lepší - nevaří to!!
Miloši nevíš kdo by na počkání zbrousil hlavu v okolí Hodonína či Strážnice ? Pokud jo kde a za kolik. Já to vozím do Dražůvek, ale má dost práce takže mi to neudělá hned ale až tak za tři dny. Radek.

_________________
Fanouš 89. - 136 L - LPG - GO-OK
Absolutní spokojenost.


1.11.07, 10:11
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz