Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Divné chování chlazení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7254
Stránka 1 z 1

Autor:  kvakorius [ 31.10.07, 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Divné chování chlazení

Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.

Autor:  Kachnis [ 31.10.07, 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Divné chování chlazení

zkus jinej, nenovej termostat..tusim ze ti bydli v takovym plastovym necem, tak to zkus prehazet cely.treba se seka..nam to delal ve felde BMM, to je to samy..

Autor:  Drak [ 31.10.07, 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

todle mi dělaly termostaty myslím Vermont, nebo Verment nebo tak nějak, bílá krabička se žlutým potiskem, každej třetí takhle blbl.

Autor:  slovacek.milos [ 31.10.07, 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Divné chování chlazení

kvakorius píše:
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.


no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš

Autor:  fatal [ 31.10.07, 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby...

Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou.

Autor:  kvakorius [ 1.11.07, 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Divné chování chlazení

slovacek.milos píše:
kvakorius píše:
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek.


no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš


Napsal fatal :
Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby...

Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dík za rady a nápady, ta hlava mě napadla , ale ve skrytu duše jsem doufal že to bude něco jiného a ono to bude asi ono co jsem nechtěl.
Těsnění jsem dnes koupil. Ventil jsem vyhodil a je to o něco lepší - nevaří to!!
Miloši nevíš kdo by na počkání zbrousil hlavu v okolí Hodonína či Strážnice ? Pokud jo kde a za kolik. Já to vozím do Dražůvek, ale má dost práce takže mi to neudělá hned ale až tak za tři dny. Radek.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/