Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Divné chování chlazení https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7254 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kvakorius [ 31.10.07, 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | Divné chování chlazení |
Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek. |
Autor: | Kachnis [ 31.10.07, 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Divné chování chlazení |
zkus jinej, nenovej termostat..tusim ze ti bydli v takovym plastovym necem, tak to zkus prehazet cely.treba se seka..nam to delal ve felde BMM, to je to samy.. |
Autor: | Drak [ 31.10.07, 18:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
todle mi dělaly termostaty myslím Vermont, nebo Verment nebo tak nějak, bílá krabička se žlutým potiskem, každej třetí takhle blbl. |
Autor: | slovacek.milos [ 31.10.07, 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Divné chování chlazení |
kvakorius píše: Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek. no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš |
Autor: | fatal [ 31.10.07, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby... Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou. |
Autor: | kvakorius [ 1.11.07, 10:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Divné chování chlazení |
slovacek.milos píše: kvakorius píše: Prosím o radu. Favorit, vstřikování r.v. 1994. Po nastartování a následném ujetí asi 2 km, to je provozní teplota. po dalších 30 vteřinách ( ať za jízdy či v klidu) teplota jde prudce nahoru a motor začne vřít, po zapnutí ventilátoru a topení teplota ihned spadne a drží se v provozní teplotě a to jestli auto stojí či jede 1 km nebo i 100km v kuse. Po zastavení motoru víc jak na 20 minut se jev opakuje - teplota nahoru - vaření- ochlazení a následné držení teploty. Termostat dán nový, čidlo ventilátoru nové,čerpadlo vyndáno - též OK,chladící systém propláchnut a všude průchozí, Voda se neztrácí (pouze při vření něco unikne přes víčko) Tak mi pánové poraďte co s tímto Bermudským trojůhelníkem mám dělat. Každý nápad přivítám, jsem v koncích. Radek. no pokud jsi vyměnil termostat a dělá to pořád tak sežraná hlava a těsnění pod hlavou, horké plyny ti jdou do chladící kapaliny a voda se ihned odpaří ty projevy při těsnění jsou různé akorát řešení je jedno výměna těsnění pod hlavou a přebroušení hlavy miloš Napsal fatal : Vaření po nastartování a ohřátí motoru je způsobeno nejspíše tím, že plyny utíkající ze spalovacího prostoru do chlazení vyplní část hlavy a prostor termostatu. Termostat je zavřený, teplota jde nahoru, voda začíná vařit, termostat otvírá, plyny unikají a pak už regulace teploty funguje, protože plyny se dostanou do expanzní nádoby... Tomuto jevu se dá provizorně zabránit odstraněním odvzdušňovacího "ventilku" z termostatu, motor se pomaleji zahřívá, je trochu podchlazován, ale plyny unikají a motor nevaří. Pokud taková "oprava" pomůže, je vhodné zahájit přípravy na výměnu těsnění pod hlavou. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dík za rady a nápady, ta hlava mě napadla , ale ve skrytu duše jsem doufal že to bude něco jiného a ono to bude asi ono co jsem nechtěl. Těsnění jsem dnes koupil. Ventil jsem vyhodil a je to o něco lepší - nevaří to!! Miloši nevíš kdo by na počkání zbrousil hlavu v okolí Hodonína či Strážnice ? Pokud jo kde a za kolik. Já to vozím do Dražůvek, ale má dost práce takže mi to neudělá hned ale až tak za tři dny. Radek. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |