Nejrozsáhlejší úpravy závodního motoru...
Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Nejrozsáhlejší úpravy závodního motoru...
Takže, chci tady napsat nejrozsáhlejší úpravy závodních motorů 1,3 respektive 1,5....
začneme od hlavy....takže budu volit 2xWEBER 45 DCOE, taky je možnost 8 bodového vstřikování,
HLAVA
hned za karbcema je leštěný sání, který je slícovaný s kanálama hlavy
kanály vyleštěný, zvětšený na požadovanej průměr, slícovaný, upravený vodítka (zkrácený)
kanály na vejfuk vyleštěný, slícovaný, zvětšený a pokračujou sportovníma svodama a celej sportovní vejfuk
ventily sou větší, upravený, vyleštěný a 100% zabroušený
upravenej spalovací prostor, vyleštěnej
hlava snížená nebo sníženej blok, místo těsnění použijeme těsnění+měděný kroužky...dostáváme se na blok
BLOK
obsah motoru 1,5
vrtání a zdvih 78mm
T-písty
vyleštěný, odlehčený a tvrdý ojnice, vyleštěná závodní klika
ostrá vačka
hliníkový tyčky ventilů
závodní vana (kvůli přelejvání oleje v zatáčkách)
odlehčený ojniční čepy
odlehčenej setrvák, řemenice
k takto upravenýmu motoru musí bejt samozřejmě chladič oleje, upravený sání a závodní vejfuk....pokud počítáme se vstřikováním, bude se samozřejmě používat závodní ECU
výkon takovýho motoru je přes 150 koní...kdybych na něco zapoměl tak mě prosím doplntě...právě proto sem to sem psal, jestli sem na něco nezapoměl....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
4.11.07, 23:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
co suchá kliková skříň ?
|
5.11.07, 00:08 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Vít Široký píše: co suchá kliková skříň ?
aha...ale to nevim jak udělat....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
5.11.07, 16:13 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
podrobně ti to nevysvětlím, nejsem závodník, na TW je o tom zmínka /ale nevím do jaké míry je použitelný, některé články se mi tam nezdají úplně OK, třeba o řezání pružin/, v podstatě vím to, že je potřeba přidat olejový čerpadlo a vedle motoru mít někde nádrž na olej, ale určitě to chce ještě něco dalšího, tak jednoduchý to nebude, nevím jestli se nemusí ještě nějak upravovat motor, nějaké kanály přidat apod.... to bys musel za závodníky... možná gemini bude vědět... čerpadlo vypadá nějak takhle : ,
, je to z galerie kterou jsem před časem nahrál na TW : http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=5248 tady je článek z krátkou zmínkou : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=413 , cituji : TW píše: ... Kliková skříň tunelová nebo dělená v ose klikového hřídele – používá se u motorů se suchou klikovou skříní. Olej se ze skříně odčerpává přídavnými čerpadly, které musí umět odčerpávat i olejovou mlhu, proto mají často až desetinásobný sací výkon proti čerpadlu mazacímu. Suchá kliková skříň má opodstatnění u závodních motorů s vysokými otáčkami, kdy je nutné snížit ztráty vířením. Obě tyto skříně mají válcový tvar, který nenarušuje rotační pohyb oleje a vzduchu. Na určitých místech ve skříni se vytvoří odváděcí kanálky, kterými nadbytečný olej odtéká k odsávacím čerpadlům. Ačkoli se to na první pohled nezdá, rozdíl v dosažitelném výkonu u suché klikové skříně proti mokré skříni je značný, čistý zisk po odečtení příkonu odsávacích čerpadel se počítá na desítky procent.
|
5.11.07, 16:45 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na todle bych se vykašlal, ty hadice mi přijdou dost zranitelné To leda tak do F1
Btw, kde to má alternátor??
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.11.07, 17:06 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
můj oblíbený závodník se 130RS to se suchou klikou provozuje a šlape to na rychlostkách jak hodinky, a nevím o tom, že by měl potíže s mazáním....
|
5.11.07, 17:12 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
ostatně tovární 130RS tak taky k maximální spokojenosti jezdily
|
5.11.07, 17:16 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
[quote="Vít Široký"][/quote]
A kdo je tvuj oblibeny zavodník se 130 RS ??
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
5.11.07, 18:06 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Petr Král.... www.orlickyautoklub.com ... jezdí ale málo, protože to stojí strašný prachy.... ale když jede, stojí to za to.... viz výsledky na tom webu
|
5.11.07, 18:09 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
5.11.07, 21:49 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Kristensen píše: No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem.
jj...motor z fabky hlavně kvůli tý klice....a taky má větší zdvih, takže nemusim kupovat za 15 000 Kč 3x uloženou se zdvihem 78mm...ikdyž kdyby to byl fakt motorek, tak by to chtělo asi nějakou tvrdší...jinak motor z fábie je stejnej jako 1,3 MPI akorát větší zdvih ?? nebo tam sou ještě nějaký úpravy, který by mě to mohly znemožnit nasoukat do feldy ??
samozřejmě nepočítám držáky motoru...to by se mělo předělat na feldu
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
5.11.07, 22:15 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
http://www.rallyejournal.cz/2007/cr/barum/foto/01.jpg
až tohle bude umět muj motor tak si teprve řeknu, že sem king
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.11.07, 19:15 |
|
|
spiderjarda
Příspěvky: 113 Bydliště: Bohdalovice
|
Ondras83 píše: Kristensen píše: No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem. jj...motor z fabky hlavně kvůli tý klice....a taky má větší zdvih, takže nemusim kupovat za 15 000 Kč 3x uloženou se zdvihem 78mm...ikdyž kdyby to byl fakt motorek, tak by to chtělo asi nějakou tvrdší...jinak motor z fábie je stejnej jako 1,3 MPI akorát větší zdvih ?? nebo tam sou ještě nějaký úpravy, který by mě to mohly znemožnit nasoukat do feldy ?? samozřejmě nepočítám držáky motoru...to by se mělo předělat na feldu
motor resp. blok motoru z Fabie 1.4 8V je téměř stejný jako ve Feldě, příruba na převodovku je stejná a držák motoru resp. vodní pumpu použiješ taky z feldy, jediné co musíš dodělat, je ostřik oleje(mazání) náhonu rozdělovače a pak držák altiku pokud bys použil ten z Feldy, dále pak musíš vyměnit prsa s olejovým čerpadlem a sacím košem a tedy i vanu Hlavní výhody tohoto motoru jsou podle mě ty, že je 5x uložená klika se zdvihem 78mm a dále pak množství výztuh, které jsou na bloku včetně té šroubované, která je uvnitř ve spodní části zabraňujicí kroucení bloku při velkém tepelném namáhání. Rozhodně bych volil tento blok než blok z Feldy, sám jsem takový motor stavěl a používal v závodním Pickupu.
_________________ Škoda Felicia 1.6 16V KIT Car
|
6.11.07, 19:31 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
spiderjarda píše: Ondras83 píše: Kristensen píše: No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem. jj...motor z fabky hlavně kvůli tý klice....a taky má větší zdvih, takže nemusim kupovat za 15 000 Kč 3x uloženou se zdvihem 78mm...ikdyž kdyby to byl fakt motorek, tak by to chtělo asi nějakou tvrdší...jinak motor z fábie je stejnej jako 1,3 MPI akorát větší zdvih ?? nebo tam sou ještě nějaký úpravy, který by mě to mohly znemožnit nasoukat do feldy ?? samozřejmě nepočítám držáky motoru...to by se mělo předělat na feldu motor resp. blok motoru z Fabie 1.4 8V je téměř stejný jako ve Feldě, příruba na převodovku je stejná a držák motoru resp. vodní pumpu použiješ taky z feldy, jediné co musíš dodělat, je ostřik oleje(mazání) náhonu rozdělovače a pak držák altiku pokud bys použil ten z Feldy, dále pak musíš vyměnit prsa s olejovým čerpadlem a sacím košem a tedy i vanu Hlavní výhody tohoto motoru jsou podle mě ty, že je 5x uložená klika se zdvihem 78mm a dále pak množství výztuh, které jsou na bloku včetně té šroubované, která je uvnitř ve spodní části zabraňujicí kroucení bloku při velkém tepelném namáhání. Rozhodně bych volil tento blok než blok z Feldy, sám jsem takový motor stavěl a používal v závodním Pickupu.
jj taky bych to tak volil...no možná to i tak dopadne...fotřik hodí na vrakáč 1,6 SR...prej je o ně zájem jak pes...no tak si s nim ještě promluvim že bysme ho vyměnili za fábku...akorát by byl průser, že naše filda je BMM...ale tak rozdělovač se předělá, ostřikování...to by byl asi největší průser...jinak jak to je s hlavou ??? tu bych si moh nechat z feldy ??
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.11.07, 19:38 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
zase je na ho**o, že ten co tam je teď je po GO, takže stavět novej motor z fábky je asi zbytečný....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.11.07, 19:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|