Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Nejrozsáhlejší úpravy závodního motoru... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7336 |
Stránka 1 z 10 |
Autor: | Ondras83 [ 4.11.07, 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | Nejrozsáhlejší úpravy závodního motoru... |
Takže, chci tady napsat nejrozsáhlejší úpravy závodních motorů 1,3 respektive 1,5.... začneme od hlavy....takže budu volit 2xWEBER 45 DCOE, taky je možnost 8 bodového vstřikování, HLAVA hned za karbcema je leštěný sání, který je slícovaný s kanálama hlavy kanály vyleštěný, zvětšený na požadovanej průměr, slícovaný, upravený vodítka (zkrácený) kanály na vejfuk vyleštěný, slícovaný, zvětšený a pokračujou sportovníma svodama a celej sportovní vejfuk ventily sou větší, upravený, vyleštěný a 100% zabroušený upravenej spalovací prostor, vyleštěnej hlava snížená nebo sníženej blok, místo těsnění použijeme těsnění+měděný kroužky...dostáváme se na blok BLOK obsah motoru 1,5 vrtání a zdvih 78mm T-písty vyleštěný, odlehčený a tvrdý ojnice, vyleštěná závodní klika ostrá vačka hliníkový tyčky ventilů závodní vana (kvůli přelejvání oleje v zatáčkách) odlehčený ojniční čepy odlehčenej setrvák, řemenice k takto upravenýmu motoru musí bejt samozřejmě chladič oleje, upravený sání a závodní vejfuk....pokud počítáme se vstřikováním, bude se samozřejmě používat závodní ECU výkon takovýho motoru je přes 150 koní...kdybych na něco zapoměl tak mě prosím doplntě...právě proto sem to sem psal, jestli sem na něco nezapoměl.... |
Autor: | Vít [ 5.11.07, 00:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
co suchá kliková skříň ? |
Autor: | Ondras83 [ 5.11.07, 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vít Široký píše: co suchá kliková skříň ? aha...ale to nevim jak udělat.... |
Autor: | Vít [ 5.11.07, 16:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
podrobně ti to nevysvětlím, nejsem závodník, na TW je o tom zmínka /ale nevím do jaké míry je použitelný, některé články se mi tam nezdají úplně OK, třeba o řezání pružin/, v podstatě vím to, že je potřeba přidat olejový čerpadlo a vedle motoru mít někde nádrž na olej, ale určitě to chce ještě něco dalšího, tak jednoduchý to nebude, nevím jestli se nemusí ještě nějak upravovat motor, nějaké kanály přidat apod.... to bys musel za závodníky... možná gemini bude vědět... čerpadlo vypadá nějak takhle : , , je to z galerie kterou jsem před časem nahrál na TW : http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=5248 tady je článek z krátkou zmínkou : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=413 , cituji : TW píše: ... Kliková skříň tunelová nebo dělená v ose klikového hřídele – používá se u motorů se suchou klikovou skříní. Olej se ze skříně odčerpává přídavnými čerpadly, které musí umět odčerpávat i olejovou mlhu, proto mají často až desetinásobný sací výkon proti čerpadlu mazacímu. Suchá kliková skříň má opodstatnění u závodních motorů s vysokými otáčkami, kdy je nutné snížit ztráty vířením. Obě tyto skříně mají válcový tvar, který nenarušuje rotační pohyb oleje a vzduchu. Na určitých místech ve skříni se vytvoří odváděcí kanálky, kterými nadbytečný olej odtéká k odsávacím čerpadlům. Ačkoli se to na první pohled nezdá, rozdíl v dosažitelném výkonu u suché klikové skříně proti mokré skříni je značný, čistý zisk po odečtení příkonu odsávacích čerpadel se počítá na desítky procent. |
Autor: | Šemik [ 5.11.07, 17:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na todle bych se vykašlal, ty hadice mi přijdou dost zranitelné To leda tak do F1 Btw, kde to má alternátor?? |
Autor: | Vít [ 5.11.07, 17:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
můj oblíbený závodník se 130RS to se suchou klikou provozuje a šlape to na rychlostkách jak hodinky, a nevím o tom, že by měl potíže s mazáním.... |
Autor: | Vít [ 5.11.07, 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
ostatně tovární 130RS tak taky k maximální spokojenosti jezdily |
Autor: | DRYVER [ 5.11.07, 18:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
[quote="Vít Široký"][/quote] A kdo je tvuj oblibeny zavodník se 130 RS ?? |
Autor: | Vít [ 5.11.07, 18:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Petr Král.... www.orlickyautoklub.com ... jezdí ale málo, protože to stojí strašný prachy.... ale když jede, stojí to za to.... viz výsledky na tom webu |
Autor: | Kristensen [ 5.11.07, 21:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem. |
Autor: | Ondras83 [ 5.11.07, 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem. jj...motor z fabky hlavně kvůli tý klice....a taky má větší zdvih, takže nemusim kupovat za 15 000 Kč 3x uloženou se zdvihem 78mm...ikdyž kdyby to byl fakt motorek, tak by to chtělo asi nějakou tvrdší...jinak motor z fábie je stejnej jako 1,3 MPI akorát větší zdvih ?? nebo tam sou ještě nějaký úpravy, který by mě to mohly znemožnit nasoukat do feldy ?? samozřejmě nepočítám držáky motoru...to by se mělo předělat na feldu |
Autor: | Ondras83 [ 6.11.07, 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.rallyejournal.cz/2007/cr/barum/foto/01.jpg až tohle bude umět muj motor tak si teprve řeknu, že sem king |
Autor: | spiderjarda [ 6.11.07, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ondras83 píše: Kristensen píše: No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem. jj...motor z fabky hlavně kvůli tý klice....a taky má větší zdvih, takže nemusim kupovat za 15 000 Kč 3x uloženou se zdvihem 78mm...ikdyž kdyby to byl fakt motorek, tak by to chtělo asi nějakou tvrdší...jinak motor z fábie je stejnej jako 1,3 MPI akorát větší zdvih ?? nebo tam sou ještě nějaký úpravy, který by mě to mohly znemožnit nasoukat do feldy ?? samozřejmě nepočítám držáky motoru...to by se mělo předělat na feldu motor resp. blok motoru z Fabie 1.4 8V je téměř stejný jako ve Feldě, příruba na převodovku je stejná a držák motoru resp. vodní pumpu použiješ taky z feldy, jediné co musíš dodělat, je ostřik oleje(mazání) náhonu rozdělovače a pak držák altiku pokud bys použil ten z Feldy, dále pak musíš vyměnit prsa s olejovým čerpadlem a sacím košem a tedy i vanu Hlavní výhody tohoto motoru jsou podle mě ty, že je 5x uložená klika se zdvihem 78mm a dále pak množství výztuh, které jsou na bloku včetně té šroubované, která je uvnitř ve spodní části zabraňujicí kroucení bloku při velkém tepelném namáhání. Rozhodně bych volil tento blok než blok z Feldy, sám jsem takový motor stavěl a používal v závodním Pickupu. |
Autor: | Ondras83 [ 6.11.07, 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
spiderjarda píše: Ondras83 píše: Kristensen píše: No Ondrasi, všechno by relativně šlo jen předpokládám že jsi to napsal na nějakej fávo nebo felda motor, což bych ještě zvážil a radši sehnal Fabii, klika je 5x uložená takže to bude takový klidnější a míň namáhaný a už je to 1,4 takže předělat na 1,5 to není takovej problem. jj...motor z fabky hlavně kvůli tý klice....a taky má větší zdvih, takže nemusim kupovat za 15 000 Kč 3x uloženou se zdvihem 78mm...ikdyž kdyby to byl fakt motorek, tak by to chtělo asi nějakou tvrdší...jinak motor z fábie je stejnej jako 1,3 MPI akorát větší zdvih ?? nebo tam sou ještě nějaký úpravy, který by mě to mohly znemožnit nasoukat do feldy ?? samozřejmě nepočítám držáky motoru...to by se mělo předělat na feldu motor resp. blok motoru z Fabie 1.4 8V je téměř stejný jako ve Feldě, příruba na převodovku je stejná a držák motoru resp. vodní pumpu použiješ taky z feldy, jediné co musíš dodělat, je ostřik oleje(mazání) náhonu rozdělovače a pak držák altiku pokud bys použil ten z Feldy, dále pak musíš vyměnit prsa s olejovým čerpadlem a sacím košem a tedy i vanu Hlavní výhody tohoto motoru jsou podle mě ty, že je 5x uložená klika se zdvihem 78mm a dále pak množství výztuh, které jsou na bloku včetně té šroubované, která je uvnitř ve spodní části zabraňujicí kroucení bloku při velkém tepelném namáhání. Rozhodně bych volil tento blok než blok z Feldy, sám jsem takový motor stavěl a používal v závodním Pickupu. jj taky bych to tak volil...no možná to i tak dopadne...fotřik hodí na vrakáč 1,6 SR...prej je o ně zájem jak pes...no tak si s nim ještě promluvim že bysme ho vyměnili za fábku...akorát by byl průser, že naše filda je BMM...ale tak rozdělovač se předělá, ostřikování...to by byl asi největší průser...jinak jak to je s hlavou ??? tu bych si moh nechat z feldy ?? |
Autor: | Ondras83 [ 6.11.07, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
zase je na ho**o, že ten co tam je teď je po GO, takže stavět novej motor z fábky je asi zbytečný.... |
Stránka 1 z 10 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |