|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
životnosť motora 130
jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.
škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.11.07, 20:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: životnosť motora 130
michalkatka píše: jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.
škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim? zní to zajímavě! taky by mně to docela zajímalo!
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
7.11.07, 18:18 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: životnosť motora 130
michalkatka píše: jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.
škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?
michale za komunistů se vymyslel motor, kolik km je do GO, pak byly firmy na GO zas byla norma na go , třeba 1203 za komárů stála asi 85000 a kompletní GO 105.000 kč asi, to řídil gustáv husák, pak přišli jiné technologie, které jsou schopny jezdit do nekonečna třeba drak povrdí že traky najedou na pístní kroužky přes milion km, a taky michale zapomínáš na pístní kroužky co se dnes používá a co bylo miloš
|
7.11.07, 18:53 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
No s tim mazáním nevim...písty jsou uplně jiný takže šmitec...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
7.11.07, 18:57 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: životnosť motora 130
slovacek.milos píše: michale za komunistů se vymyslel motor, kolik km je do GO, pak byly firmy na GO zas byla norma na go , třeba 1203 za komárů stála asi 85000 a kompletní GO 105.000 kč asi, to řídil gustáv husák, pak přišli jiné technologie, které jsou schopny jezdit do nekonečna třeba drak povrdí že traky najedou na pístní kroužky přes milion km, a taky michale zapomínáš na pístní kroužky co se dnes používá a co bylo miloš
to áno, kvalita, pokrok, materiály idú do predu, ale skôr ma zaujíma či je to možné nejako posklatať a ako by sa to prejavilo na motore, aj na životnosti, ešte dosť možné že by bolo treba použiť Favo ventil na tlak oleja, ten čo je na tej krytke oil čerpadla.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:03 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
A kolik si představuješ, že by to zvýšilo životnost? Teoreticky by to snad poskládat šlo, pokud by to sedělo rozměrově, ale ten motor je postavenej tak, jak je, mazání válců od kliky je dostačující, podle mě by tato úprava zvedla životnost motoru tak o 10.000-20.000 km, a při použití jinýho redučáku (předpokládám, že chceš tlak mazání zvednout) to zas v zimě nenastartuješ.
Favo bude mít nejspíš delší životnost kvůli vhodnějšímu umístění motoru, zlepšení chlazení (odpadá ta kilometrová roura pod autem), lepší odstupňování převodovky, jiná příprava směsi, poměr výkon-hmotnost, hliník místo litinové hlavy, atd, atd
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
7.11.07, 19:13 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Drak píše: A kolik si představuješ, že by to zvýšilo životnost? Teoreticky by to snad poskládat šlo, pokud by to sedělo rozměrově, ale ten motor je postavenej tak, jak je, mazání válců od kliky je dostačující, podle mě by tato úprava zvedla životnost motoru tak o 10.000-20.000 km, a při použití jinýho redučáku (předpokládám, že chceš tlak mazání zvednout) to zas v zimě nenastartuješ. Favo bude mít nejspíš delší životnost kvůli vhodnějšímu umístění motoru, zlepšení chlazení (odpadá ta kilometrová roura pod autem), lepší odstupňování převodovky, jiná příprava směsi, poměr výkon-hmotnost, hliník místo litinové hlavy, atd, atd
neviem ja som iba tak uvažoval,
mazanie valcov od kľuky, ako je vlastne riešené mazanie vložiek? nikdy som to dopodrobna neskúmal
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:25 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Rozstřikem od kliky, u některých motorů bývají trysky, co stříkají olej na spodek pístu a ten se rozstřikuje na stěny válců.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
7.11.07, 19:27 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Drak píše: Rozstřikem od kliky, u některých motorů bývají trysky, co stříkají olej na spodek pístu a ten se rozstřikuje na stěny válců.
dík za info, takže to by sa museli meniť aj ojnice, potom 742 nemajú ojnice vŕtané k pietnemu čapu?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:32 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
No stopro si jistej nejsu, musel bych se mrknout, ale na 99% vrtání mají, jinak by se pístní čep zadřel.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
7.11.07, 19:33 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Drak píše: No stopro si jistej nejsu, musel bych se mrknout, ale na 99% vrtání mají, jinak by se pístní čep zadřel.
a nesteká potom ten olej vnútrom piestu na vložky?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:34 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
To nee, takovej tlak tam zas není, ten teče zpět do vany a klika ho rozstřikuje do okolí.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
7.11.07, 19:36 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Drak píše: To nee, takovej tlak tam zas není, ten teče zpět do vany a klika ho rozstřikuje do okolí.
to si skúsim zistiť, síce mi je to nanič ale aspoň pre zaujímavosť
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:38 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
toto je partlist: CRANKSHAFT / CAMSHAFT / PISTON / 08.84 - 12.89 / / 130,135,136
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|