Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
tuning motoru felicia
Takže, jedná se o felicii 1,3 BMM (ne MPI) rok výroby 1997
Motor nalítáno něco kolem 205 000 km
přes zimu budem dělat GO takže to chcem trošku potunint ať předjedem ty machýrky s oktávkama :D:D nn dělám si srandu
prostě chcem trošku potunit motor a jako první chcem snížit hlavu a dát ostřejší vačku (vyleštíno a slícováno už máme), takže se ptám o kolik zhruba snížit hlavu (já si osobně myslim 0,6) a jak ostrou vačku (280/280) ?? to by šlo ??
no s vejfuckem už mám svoje plány, a snižit setrvák a řemenici-na uvážení otce
takže prosím pište co si o tom myslíte díky za rady
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
12.7.07, 12:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ten setrvák ti žádnej výkon nepřidá
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.7.07, 20:40 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nech si to chipnout u Cimbu, sice to moc vykonu neprida, ale snizi se spotreba a taky ti poradej co s tim, pac ty strikacky nemuzou mit moc jiny vacice, to ti reknou, pripadne poladej soft na tu kterou presne
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.7.07, 20:48 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Matthes píše: Nech si to chipnout u Cimbu, sice to moc vykonu neprida, ale snizi se spotreba a taky ti poradej co s tim, pac ty strikacky nemuzou mit moc jiny vacice, to ti reknou, pripadne poladej soft na tu kterou presne
robia chiptuning aj na karburatory?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
12.7.07, 20:49 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
deekay píše: Matthes píše: Nech si to chipnout u Cimbu, sice to moc vykonu neprida, ale snizi se spotreba a taky ti poradej co s tim, pac ty strikacky nemuzou mit moc jiny vacice, to ti reknou, pripadne poladej soft na tu kterou presne robia chiptuning aj na karburatory?
No hale, to asi ne ale na skodavw sou nejlepci
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.7.07, 20:51 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: tuning motoru felicia
Ondras83 píše: Takže, jedná se o felicii 1,3 BMM (ne MPI) rok výroby 1997 Motor nalítáno něco kolem 205 000 km přes zimu budem dělat GO takže to chcem trošku potunint ať předjedem ty machýrky s oktávkama :D:D nn dělám si srandu prostě chcem trošku potunit motor a jako první chcem snížit hlavu a dát ostřejší vačku (vyleštíno a slícováno už máme), takže se ptám o kolik zhruba snížit hlavu (já si osobně myslim 0,6) a jak ostrou vačku (280/280) ?? to by šlo ?? no s vejfuckem už mám svoje plány, a snižit setrvák a řemenici-na uvážení otce takže prosím pište co si o tom myslíte díky za rady a co takhle to předělat na mpi v sekci prodám tam negdo prodával věci na mpi
|
12.7.07, 20:59 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
zakladna chyba je ze vacsina ludi chce zacinat vackou, pritom to je skor posledna vec co by tam mala ist.......
z motoru treba dostat co najviac Nm a potom sa to vhodnou vackou posunie do vyssich otacok......
treba zacat upravou hlavy, sacie kanale spravit podla buducej vacky, takisto aj upravit kompresny pomer podla "ostrosti"vacky
nezabudame na ventily, lepsie pruziny........ podla hlavy spasujeme sanie, samozrejme upravene....
vacka bude stacit 260-270tka, na bezne jazdenie.......
zvody by som pouzil fatacke, BMM aj felda maju "kratke"
potom treba doladit predzapal a karburator (BMM by som vooooooobec neladil), karburator by som pouzil nejaky 2 komorovy stojaty Weber Dara32, a pod.....
po tomto vsetkom moze facko zacat chodit velmi velmi slusne
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
16.7.07, 06:24 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Gemini píše: zakladna chyba je ze vacsina ludi chce zacinat vackou, pritom to je skor posledna vec co by tam mala ist....... z motoru treba dostat co najviac Nm a potom sa to vhodnou vackou posunie do vyssich otacok...... treba zacat upravou hlavy, sacie kanale spravit podla buducej vacky, takisto aj upravit kompresny pomer podla "ostrosti"vacky nezabudame na ventily, lepsie pruziny........ podla hlavy spasujeme sanie, samozrejme upravene.... vacka bude stacit 260-270tka, na bezne jazdenie....... zvody by som pouzil fatacke, BMM aj felda maju "kratke" potom treba doladit predzapal a karburator (BMM by som vooooooobec neladil), karburator by som pouzil nejaky 2 komorovy stojaty Weber Dara32, a pod..... po tomto vsetkom moze facko zacat chodit velmi velmi slusne
Dyt pise ze kanaly upraveny uz ma... takze to neni ten pripad co zacina vackovkou....
Jinak osobne si myslim ze BMM, pokud by se preprogramoval tak, aby toleroval vetsi rozsah lambda, tak musi chodit stejne dobre jako kazdej jinej karb, protoze to je vlastne jenom karburator s pretlakovou tvorbou smesi.... Sice by to odnesl katalyzator, ale kdo ho tam ma, ze jo?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
16.7.07, 09:22 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Gemini píše: zakladna chyba je ze vacsina ludi chce zacinat vackou, pritom to je skor posledna vec co by tam mala ist....... z motoru treba dostat co najviac Nm a potom sa to vhodnou vackou posunie do vyssich otacok...... treba zacat upravou hlavy, sacie kanale spravit podla buducej vacky, takisto aj upravit kompresny pomer podla "ostrosti"vacky nezabudame na ventily, lepsie pruziny........ podla hlavy spasujeme sanie, samozrejme upravene.... vacka bude stacit 260-270tka, na bezne jazdenie....... zvody by som pouzil fatacke, BMM aj felda maju "kratke" potom treba doladit predzapal a karburator (BMM by som vooooooobec neladil), karburator by som pouzil nejaky 2 komorovy stojaty Weber Dara32, a pod..... po tomto vsetkom moze facko zacat chodit velmi velmi slusne
No s tim krouťákem si nejsem tak jistý trošku bych tě poupravil
....To není výkon motoru,který ti dá vačka.Ano dá se na vačce poupravit,ale výkon klesá...to je ten partadox.Kroutící moment je v tomto případě podřadná záležitost,která vyplyne z naladěného motoru.Pokud chceš ladit kroutící moment,nedostaneš se s výkonem motoru dost nahoru.A co vyžaduje výkon nepokryjou požadavky na krouťák.Tak že prvořadý je především výkon motoru....KONĚ Nehledě na to,že z třináctky to žádnej úchvatnej krouťák není. tam ti pomůže jedině stádo koní.... Co nahradí objem?Leda koně.Proto se ladí na výkon a né na krouťák.Jinak s tou vačkou máš recht....
|
16.7.07, 11:09 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
trochu sa pripletiem, nie je to tak ze cim vyssi krutak pri tom istom objeme, v tym užšom pásme bude? (vyplyva z vacky)
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
16.7.07, 12:31 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
deekay píše: trochu sa pripletiem, nie je to tak ze cim vyssi krutak pri tom istom objeme, v tym užšom pásme bude? (vyplyva z vacky)
No z vačky vyplývá hodně věcí...a ten krouťák jak říkáš je závislý i na časování.
|
16.7.07, 12:59 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Není náhodou krouťák vedlejší produkt točivého momentu ???
Mě tak ani koně nezajímaj...abych pravdu řekl, tak když mi někdo řekne, že ma autííííí 105 kobyl tak si vlastně ani nedokážu představit jak to pojede třeba oproti 115 kobylám...nesrovnávat se škodárnou páč je lehká a se 100 kobylama by už vzlétávala.
Ale když mi řeknou, že mám třeba v Escortovi 140 Nm a pak si sednu do Focuse se 160 Nm, tak dokážu tvrdit, že to potáhne znatelně lépe...
Obojí jsou reálná auta...a oboje sem řídil.
Kecám nebo si to myslim správně ???
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
16.7.07, 13:25 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin 007 píše: Není náhodou krouťák vedlejší produkt točivého momentu ???
Mě tak ani koně nezajímaj...abych pravdu řekl, tak když mi někdo řekne, že ma autííííí 105 kobyl tak si vlastně ani nedokážu představit jak to pojede třeba oproti 115 kobylám...nesrovnávat se škodárnou páč je lehká a se 100 kobylama by už vzlétávala.
Ale když mi řeknou, že mám třeba v Escortovi 140 Nm a pak si sednu do Focuse se 160 Nm, tak dokážu tvrdit, že to potáhne znatelně lépe...
Obojí jsou reálná auta...a oboje sem řídil.
Kecám nebo si to myslim správně ???
Kroutak je tocivej moment ne? no tak si predstav stado koni a mas to hned taky zalezi kolik kazdej kun tahne kilo, jaka je prevodovka atd. co mate ve focusu za motor?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
16.7.07, 13:38 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Ford Escort 1986 1.6 XR3i 105 koní v 6000 ot.
140 Nm ve 4800 ot
Ford Focus 2000 1.8 16V ZETEC 115 koní v 5500 ot.
160 Nm někde asi u 3000 nebo výše
Asi tak...doufám že to tak je...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
16.7.07, 13:44 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
este by sa zisla hmotnost, bez toho to neporovnas.
si zober jedno auto co mame je 1,3 (favo) 58koni a druhe 1,4 16V 100koni ale vobec nema o 40 percent vacsiu akceleraciu.
pretoze favo vazi 940 tusim a clio 1250 (co je len o 20kg menej ako 5kovy golf )
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
16.7.07, 13:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|