Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

životnosť motora 130
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7382
Stránka 1 z 1

Autor:  michalkatka [ 6.11.07, 20:45 ]
Předmět příspěvku:  životnosť motora 130

jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.

škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?

Autor:  škodař [ 7.11.07, 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: životnosť motora 130

michalkatka píše:
jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.

škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?
zní to zajímavě! taky by mně to docela zajímalo!

Autor:  slovacek.milos [ 7.11.07, 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: životnosť motora 130

michalkatka píše:
jedná sa iba o úvahu? podrobnosti neviem.

škoda 130 má vŕtanie tak isto ako favorit 75,5 ale na rozdiel od fava nemá valce mazané cez spodný mazací krúžok, má ich iba ostrekované vnútrom piestu ako napr. 742.120? ak mám pravdu nepomohlo by životnosti motora vymeniť piesty 130 za piesty Favo? neviem ako je to s dĺžkou ojníc, a výškou piestu od čapu, a či by sa miseli meniť aj ojnice, alebo nechať 130kové? predsa len životnosť Favo motorov je 3 až 4 násobne vyžšia ako rady 742.1XX (nerátam motory 742.135 a 742.136 tie by už mali mať systém mazania ako Favo?) alebo sa mýlim?


michale za komunistů se vymyslel motor, kolik km je do GO, pak byly firmy na GO zas byla norma na go , třeba 1203 za komárů stála asi 85000 a kompletní GO 105.000 kč asi, to řídil gustáv husák, pak přišli jiné technologie, které jsou schopny jezdit do nekonečna třeba drak povrdí že traky najedou na pístní kroužky přes milion km, a taky michale zapomínáš na pístní kroužky co se dnes používá a co bylo miloš

Autor:  Martin 007 [ 7.11.07, 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

No s tim mazáním nevim...písty jsou uplně jiný takže šmitec...

Autor:  michalkatka [ 7.11.07, 19:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: životnosť motora 130

slovacek.milos píše:
michale za komunistů se vymyslel motor, kolik km je do GO, pak byly firmy na GO zas byla norma na go , třeba 1203 za komárů stála asi 85000 a kompletní GO 105.000 kč asi, to řídil gustáv husák, pak přišli jiné technologie, které jsou schopny jezdit do nekonečna třeba drak povrdí že traky najedou na pístní kroužky přes milion km, a taky michale zapomínáš na pístní kroužky co se dnes používá a co bylo miloš


to áno, kvalita, pokrok, materiály idú do predu, ale skôr ma zaujíma či je to možné nejako posklatať a ako by sa to prejavilo na motore, aj na životnosti, ešte dosť možné že by bolo treba použiť Favo ventil na tlak oleja, ten čo je na tej krytke oil čerpadla.

Autor:  Drak [ 7.11.07, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

A kolik si představuješ, že by to zvýšilo životnost? Teoreticky by to snad poskládat šlo, pokud by to sedělo rozměrově, ale ten motor je postavenej tak, jak je, mazání válců od kliky je dostačující, podle mě by tato úprava zvedla životnost motoru tak o 10.000-20.000 km, a při použití jinýho redučáku (předpokládám, že chceš tlak mazání zvednout) to zas v zimě nenastartuješ.
Favo bude mít nejspíš delší životnost kvůli vhodnějšímu umístění motoru, zlepšení chlazení (odpadá ta kilometrová roura pod autem), lepší odstupňování převodovky, jiná příprava směsi, poměr výkon-hmotnost, hliník místo litinové hlavy, atd, atd

Autor:  michalkatka [ 7.11.07, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
A kolik si představuješ, že by to zvýšilo životnost? Teoreticky by to snad poskládat šlo, pokud by to sedělo rozměrově, ale ten motor je postavenej tak, jak je, mazání válců od kliky je dostačující, podle mě by tato úprava zvedla životnost motoru tak o 10.000-20.000 km, a při použití jinýho redučáku (předpokládám, že chceš tlak mazání zvednout) to zas v zimě nenastartuješ.
Favo bude mít nejspíš delší životnost kvůli vhodnějšímu umístění motoru, zlepšení chlazení (odpadá ta kilometrová roura pod autem), lepší odstupňování převodovky, jiná příprava směsi, poměr výkon-hmotnost, hliník místo litinové hlavy, atd, atd


neviem ja som iba tak uvažoval,

mazanie valcov od kľuky, ako je vlastne riešené mazanie vložiek? nikdy som to dopodrobna neskúmal :oops:

Autor:  Drak [ 7.11.07, 19:27 ]
Předmět příspěvku: 

Rozstřikem od kliky, u některých motorů bývají trysky, co stříkají olej na spodek pístu a ten se rozstřikuje na stěny válců.

Autor:  michalkatka [ 7.11.07, 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Rozstřikem od kliky, u některých motorů bývají trysky, co stříkají olej na spodek pístu a ten se rozstřikuje na stěny válců.


dík za info, takže to by sa museli meniť aj ojnice, potom 742 nemajú ojnice vŕtané k pietnemu čapu?

Autor:  Drak [ 7.11.07, 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

No stopro si jistej nejsu, musel bych se mrknout, ale na 99% vrtání mají, jinak by se pístní čep zadřel.

Autor:  michalkatka [ 7.11.07, 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
No stopro si jistej nejsu, musel bych se mrknout, ale na 99% vrtání mají, jinak by se pístní čep zadřel.


a nesteká potom ten olej vnútrom piestu na vložky?

Autor:  Drak [ 7.11.07, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

To nee, takovej tlak tam zas není, ten teče zpět do vany a klika ho rozstřikuje do okolí.

Autor:  michalkatka [ 7.11.07, 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
To nee, takovej tlak tam zas není, ten teče zpět do vany a klika ho rozstřikuje do okolí.


to si skúsim zistiť, síce mi je to nanič ale aspoň pre zaujímavosť

Autor:  michalkatka [ 7.11.07, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

toto je partlist: CRANKSHAFT / CAMSHAFT / PISTON / 08.84 - 12.89 / / 130,135,136

Obrázek

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/