Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 06:15



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 hlava 130 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek hlava 130
ahoj. Musel sem ze svojeho Rapida vyhodit a rozebrat motor - utopene vlozky. Pri tom sem zjistil, ze hlava je sem tam vyzrana od fridexu, takze ji necham na magnetce srovnat, ale pohravam si s myslenkou ji pri teto prilezitosti taky trochu snizit.
Otazka je, na jakou hodnotu kompresniho pomeru muzu jit, abych mohle jeste bez problemu jezdit na 95-tku, nebyla nejak extremne ohrozena zivotnost motoru, tesneni pod hlavou, aby se mi nepotkal atd. To auto mam na bezne jezdeni.
Tady http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=43 sem vycetl ze 130-kovy motor ma bez uprav kompresni pomer 9,7 a taky "Pro motory Š130 je udáván jako nejvýhodnější kompresní poměr 11,5:1 (údaj z technické dokumentace úprav motoru Š130L/A)," ale tohle mi uz prijde silene prehnane bez dalsich uprav. Co vy na to?
Hodne to specha - do zitra.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


9.11.07, 22:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
Kdybych řešil tento problém já šel bych asi do 1 mm ,já mám o 0,5

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


9.11.07, 23:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
to je kompresni pomer cca 10,5 - vydrzi to tenhle motor pro bezne jezdeni? Zadne zavodeni, jen tomu obcas "protahnu nohy"

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


9.11.07, 23:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
tak to ti nepovím ,se 130kama nemám skušenosti. já ji měl taky vyžranou ale stačilo vzít jen 0,5mm .(120ka)

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


9.11.07, 23:34
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Lukasi, snížení je hlavy je sice pěkná věc, jen je značné riziko že pokud necháš spodek motoru tak jak je, brzy se ti odporoučí to věčných lovišť.

Já měl hlavu též okolo vodních kanálů vyžranou od fridexu. Tam to ovšem nějak extra nevadí, jen jsem ji nechal na magnetce srovnat :arrow: 0.1mm pryč.

Kompresní poměr jsem v podstatě nezvýšil, max. tak 9.8:1 :D Jestli ti mohu poradit, nech si ji taky jen srovnat o tu desetinu nebo kolik bude vyžadovat.

Tvůj motor ti bude vděčný :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


10.11.07, 07:03
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
130ce už takle rádi praskaj hlavy...já bych ji nesnižoval o moc ani za nic...bud rad ze ti nepraskla do ted...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


10.11.07, 10:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
a nejsou na tý hlavě nějaký prohlubně,který značejí bezpečné snížení hlavy?Fávo hlava to snad má 8)

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


10.11.07, 17:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
tak hlava uz je snizena/ srovnana. Mam ji o 0,4mm dolu - minimum, aby byly pryc vsechny vyzrane diry od neceho co mel byt fridex. Ze ja vul ho nevymenil, jak sem auto koupil :(

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


28.11.07, 18:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Lukas píše:
tak hlava uz je snizena/ srovnana. Mam ji o 0,4mm dolu - minimum, aby byly pryc vsechny vyzrane diry od neceho co mel byt fridex. Ze ja vul ho nevymenil, jak sem auto koupil :(


Jak to máš dlouho? Ono se to nevyžere za rok a ale třeba za 3-5 let

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


28.11.07, 18:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
no ja neco malo pres 2 roky a ten predemnou to mel asi 7
sem to jen meril pred zimou hustomerem - ukazoval +/- -25, tak sem to neresil - no proste chyba.
Nevim co tam bylo nalite, ale jak sem to vypoustel, tak to smrdelo jak bolava hnata.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


28.11.07, 19:35
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Mladezi mam dilema jak poskladat ten motoř 130.
Moznosti:

1) Dam Semikovi pisty a vlozky 130 do svyho bloku a nebudu muset resit kraviny s upravama.

2) Schrastim nekde vlozky a pisty favo 136 a snizim hlavu 130 o cca 1,6mm aby mi zustal stejny KP.

Tak a co ted? Zase favo pisty maj lepci krouzky, lepci mazani pistniho cepu ... Pokud hlava 130 vydrzi to snizeni tak by to bylo lepci ... Byl by to problem ji tolik srazit? Podotykam znovu ze kompresni pomer by byl zachovan takze na hlavu by nepusobily vetsi tlaky. Plus jeste takovy detail - nepotkaly by se ventily s pistama 136 pri pouziti tovarni vacky 280/280?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.2.08, 10:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
tedy nejsem na motory odborník, ale 130 je taková noční sociální pracovnice protivná, že bych ji rozhodně při opravách netrápil ničím jiným než tam patří, to se sere samo do sebe, nemyslím že by bylo rozumné tomu dávat ještě další příčiny křížením s jiným typem.


5.2.08, 10:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
neni treba znizzovat hlavu pri pouziti seriovej vacky.......KP 9,7:1 - 10:1 je uplne idealne pre ten motor, hlavu a benzin s o.c. 95

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


5.2.08, 11:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Gemini píše:
neni treba znizzovat hlavu pri pouziti seriovej vacky.......KP 9,7:1 - 10:1 je uplne idealne pre ten motor, hlavu a benzin s o.c. 95


No jo, ale favoriti pisty jsou nizsi, tak je otazka na kolik by klesl KP.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.2.08, 11:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
KP treba zmerat a potom zvazit aspekty.....zatial tam nemusi menit piesty, nie je dovod......moze znizit o 0.6-1mm s tym ze sa upravia spalovaky a urobi sa vacsi bombirung, antidetonacne strbiny......

MATESS : KP 11.5 bol doporuceny na tovarnu vacku 320/300 , vacku ktora zacina tahat pri 5000 otackach.......

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


5.2.08, 11:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz